Ćwiczenia dla ciężarnych

Basen w ciąży
infekcje intymne
ćwiczenia dla ciężarnych
pływanie w ciąży

Basen w ciąży: czy to bezpieczne?

Basen w ciąży jest zalecany kobietom zdrowym. Woda pozwala odciążyć kręgosłup i stawy, a pływanie jest zarówno doskonałą formą relaksu, jak i aktywności fizycznej – ćwiczenia wodne wzmacniają m.in. spojenie łonowe i zapobiegają jego rozejściu się. Na basen nie powinny chodzić ciężarne, które zmagają się z infekcjami intymnymi czy nadciśnieniem.
Dominika Bielas
Ćwiczenia w ciąży
zdrowie dziecka
ćwiczenia dla ciężarnych
otyłość u dzieci

Naukowcy odkryli, że ćwiczenia mogą mieć pozytywny wpływ nie tylko na kondycję przyszłej mamy

Nowe badania sugerują, że aktywność fizyczna u zdrowych kobiet w czasie ciąży może uchronić dziecko przed otyłością.
Dominika Bielas
Ćwiczenia w ciąży
ćwiczenia w ciąży
waga w ciąży
ćwiczenia dla ciężarnych

Dlaczego warto wykonywać ćwiczenia w ciąży?

Podpowiadamy, jakie formy aktywności fizycznej będą najlepsze dla przyszłej mamy. Sprawdź!
Milena Oszczepalińska
ćwiczenia w ciąży
przygotowania do porodu
ćwiczenia w ciąży
ćwiczenia dla ciężarnych

Jak metoda Feldenkraisa pomaga przygotować się do porodu

Metoda Feldenkraisa może być świetną alternatywą dla jogi w ciąży. To też dobre uzupełnienie teoretycznej wiedzy ze szkoły rodzenia. Przygotowuje umysł i ciało do porodu w łagodny sposób. Sprawdź, czy to coś dla ciebie.
Adela Prochyra
ćwiczenia, basen, ciąża
ciąża
ćwiczenia dla ciężarnych
kobieta w ciąży

Zalety aktywności fizycznej w czasie ciąży

Czy wiesz, jakie zalety ma ćwiczenie w czasie ciąży? W jaki sposób aktywność fizyczna przekłada się na zdrowie i kondycję przyszłej mamy? Sprawdź, jakie ćwiczenia można wykonywać w czasie ciąży, a jakich lepiej unikać. Posłuchaj, co o tym mówi ekspert z Instytutu "Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka".
Monika Karbarczyk
kobieta, ciąża, mężczyzna, mama, tata, masaż, plecy
ćwiczenia w ciąży
ćwiczenia dla ciężarnych
gimnastyka w ciąży

Ćwiczenia na ból pleców w drugim trymestrze ciąży - film

Zobacz ćwiczenia dla ciężarnej, które angażują brzuch i lędźwiowy odcinek kręgosłupa.
Magdalena Drab
ćwiczenia w ciąży, ćwiczenia na piłce, ćwiczenia w drugim trymestrze ciąży, ćwiczenia dla ciężarnych
ćwiczenia
ćwiczenia w ciąży
ćwiczenia dla ciężarnych

Ćwiczenia w ciąży: jak wzmocnić nogi - film

Trenerka fitness pokazuje proste ćwiczenie z piłką dla ciężarnych, dzięki któremu poprawisz kondycję dolnych partii ciała.
Justyna Etenkowska
ćwiczenia w ciąży, ćwiczenia na piłce, ćwiczenia w drugim trymestrze ciąży, ćwiczenia dla ciężarnych
ćwiczenia w ciąży
ćwiczenia dla ciężarnych
gimnastyka w ciąży

Jak wzmocnić mięśnie w drugim trymestrze ciąży - film

Jak ćwiczyć na półmetku ciąży? Proste ćwiczenie dla ciężarnych pokazuje trenerka fitness.
Justyna Etenkowska
ćwiczenia w ciąży, ćwiczenia na piłce, ćwiczenia w drugim trymestrze ciąży, ćwiczenia dla ciężarnych
ćwiczenia
ćwiczenia w ciąży
ćwiczenia dla ciężarnych

Ćwiczenia na drugi trymestr ciąży - film

Zobacz, jak w drugim trymestrze ciąży możesz wzmocnić dolne partie ciała. Ćwiczenie na piłce pokazuje trenerka fitness.
Justyna Etenkowska
ćwiczenia w ciąży, basen w ciąży, pływanie w ciąży, ćwiczenia dla ciężarnych
ćwiczenia w ciąży
ćwiczenia dla ciężarnych
gimnastyka w ciąży

Ćwiczenia dla ciężarnych na basenie - film

Zobacz, jak gimnastykować się w ciąży na basenie. Ćwiczenia w wodzie dla ciężarnych pokazuje trenerka fitness.
Justyna Etenkowska
ćwiczenia w ciąży, ćwiczenia na piłce, ćwiczenia w pierwszym trymestrze ciąży, ćwiczenia dla ciężarnych
ćwiczenia w ciąży
ćwiczenia dla ciężarnych
gimnastyka w ciąży

Ćwiczenia na piłce w ciąży - film

Sprawdź, jak ćwiczyć w pierwszym trymestrze ciąży - ćwiczenia dla ciężarnych prezentuje trenerka fitness.
Justyna Etenkowska
ćwiczenia w ciąży, ćwiczenia na piłce, ćwiczenia w pierwszym trymestrze ciąży, ćwiczenia dla ciężarnych
ćwiczenia w ciąży
ćwiczenia dla ciężarnych
gimnastyka w ciąży

Ćwiczenia z piłką w pierwszym trymestrze ciąży - film

Zobacz, jakie ćwiczenia możesz wykonywać na początku ciąży - ćwiczenia dla ciężarnych pokazuje trenerka fitness.
Justyna Etenkowska
ćwiczenia w ciąży, ćwiczenia dla ciężarnych, ćwiczenia z piłką, gimnastyka w ciąży, ćwiczenia po ciąży
zdrowie w ciąży
ćwiczenia w ciąży
ćwiczenia dla ciężarnych

Dlaczego warto ćwiczyć w ciąży - film

Trenerka fitnees tłumaczy, dlaczego ruch fizyczny w ciąży jest tak ważny, jakich sportów unikać w ciąży i w jaki sposób powinna ćwiczyć ciężarna.
Justyna Etenkowska
ćwiczenia w ciąży
ćwiczenia dla ciężarnych
pływanie w ciąży
aktywność fizyczna

Ćwiczenia w ciąży: poprawią kondycję i nastrój!

Sprawdź, jakie ćwiczenia poprawią twoją kondycję i nastrój.
Monika Karbarczyk
ciąża, ćwiczenia dla ciężarnych, basen w ciąży
sport w ciąży
ćwiczenia dla ciężarnych
pływanie w ciąży

Zdrowa ciąża: ćwiczenia w wodzie

Sport, także w ciąży, to zdrowie. Kąpiele to przyjemność i relaks. W ostatnim trymestrze ciąży woda pomoże ci także przygotować się do porodu. Ćwicz w basenie, w jeziorze. Aktywna ciąża to sprawniejszy poród i szybszy powrót do formy po narodzinach dziecka.
Bożena Borys
kobieta, ciąża, mama, ćwiczenia w ciąży
ciąża
ćwiczenia w ciąży
ćwiczenia dla ciężarnych

Ćwicz przed porodem

Naucz się panować nad swoim ciałem, a zmniejszysz ból towarzyszący porodowi i lepiej dotlenisz dziecko. Podpowiemy Ci, jak skutecznie zadbać o siebie i o maleństwo.
Ewa Sawicka
kobieta, ciąża, mama, ćwiczenia, piłka
ćwiczenia dla ciężarnych
ból pleców w ciąży
ćwiczenia relaksacyjne

Ulżyj plecom w ciąży – to prostsze niż myślisz!

Czy wiesz, że każdy ciążowy kilogram to dodatkowe siedem kilogramów nacisku na plecy? Im bliżej porodu, tym twój kręgosłup ma trudniej. Zobacz, co możesz dla niego zrobić.
Bożena Mucha
ułożenie dziecka przed porodem, mama, kobieta, ciąża, brzuszek
oddychanie w ciąży
ćwiczenia dla ciężarnych

5 ćwiczeń oddechowych dla ciężarnych

Dzięki nim dotlenisz dziecko, poprawisz sobie krążenie i zwiększysz pojemność oddechową swoich płuc.
Edipresse
kobieta, mama, ciąża, brzuszek, piłka, ćwiczyć
ćwiczenia w ciąży
ćwiczenia dla ciężarnych

Jakie sporty możesz uprawiać, gdy jesteś ciąży? 5 najlepszych propozycji

Wbrew pozorom nie powinnaś teraz przestać się ruszać. Twoja aktywność fizyczna to same korzyści – nie tylko dla dziecka, ale i dla ciebie. Zadbaj o to, by być w formie przez całe dziewięć miesięcy ciąży. I wybierz odpowiedni dla siebie rodzaj ruchu.
Aleksandra Sobieraj