Reklama

Kolejne spotkanie na fanpejdżu Mamo, To Ja FB z ekspertką akcji Miasteczko Zmysłów dotyczyło zmysłu wzroku. Młodzi rodzice mogli na żywo zadawać pytania o jego rozwój, ochronę czy możliwości stymulacji. Dorota Zawadzka odpowiadała na nie przez ponad 40 minut.

Reklama

Oczy duszy czy po prostu jeden ze zmysłów?

– Wzrok to oczy duszy, jak to się mówi – zaczęła ekspertka. Dzięki kontaktowi wzrokowemu nawiązujemy relację z drugim człowiekiem. My patrzymy na dziecko, dziecko patrzy na nas, ono dostrzega nasz uśmiech i potem nam na ten uśmiech odpowiada swoim pierwszym uśmiechem społecznym... To wszystko dzieje się pod kontrolą wzroku. Ale też – dodaje Dorota Zawadzka – pod kontrolą wzroku nasze dziecko zaczyna się bawić. Ogląda swoje rączki, poznaje swoje ciało, bierze coraz więcej różnych rzeczy w dłonie. Warto pamiętać, że na początku swoje życia dziecko nie widzi wyraźnie – widzi najlepiej na 20-30 cm, czyli np. twarz mamy karmiącej je piersią.

Obejrzyj nasz liveczat i sprawdź, jak rozwija się wzrok dziecka od narodzin do wieku przedszkolnego, nasza ekspertka świetnie to przedstawiła!

Najciekawsze pytania? Popatrzcie!

Czy zabawka, np. miś, powinien mieć wszystkie kolory tęczy czy być w barwie naturalnej, takiej, jaką ma w rzeczywistości? Zdaniem naszej ekspertki, zabawka może mieć wiele różnych barw, warto jednak, by dziecko wiedziało, jaki kolor ma dane zwierzę czy rzecz naprawdę. Przestrzegała przed zabawkami, które przypominają trochę takie postacie, trochę inne, a w sumie nie wiadomo, co przedstawiają, jednocześnie nie będąc postaciami fantastycznymi.

Dorota Zawadzka z dużym zaniepokojeniem wspominała kwestię spędzania przez dzieci dużych ilości czasu przed ekranami telefonów, tabletów czy komputerów. Prosiła, by zwracać uwagę również na odpowiednią odległość monitorów od oczu – zbyt mała psuje wzrok! Takie słowa szczególnie teraz, w okresie pandemii, są ważną przypominajką...

Chcesz wiedzieć więcej? Zobacz nasz liveczat!

Reklama

Artykuł powstał z udziałem marki KINDER Niespodzianka

Reklama
Reklama
Reklama