20 pomysłów na „coś dla siebie”. Który wybierzesz?

Wszystkowiedząca, nieskończenie cierpliwa, uśmiechnięta i zawsze na zawołanie malucha... Matka Idealna nie istnieje! Żeby być tą wystarczająco dobrą – czyli najlepszą dla swojego dziecka, musisz w pierwszej kolejności zadbać o siebie. Podpowiadamy, jak to zrobić!
Macierzyństwo to czas pełen emocji i wzruszeń, ale też permanentne zmęczenie i stres. Aby nie brakowało ci sił, powinnaś regularnie „doładowywać baterie”. Oto kilka pomysłów, z których możesz skorzystać!

20 sposobów na „coś dla siebie”

  1. Weź długą kąpiel w pianie i olejkach zapachowych.
  2. Wyjdź do kina z przyjaciółkami.
  3. Zjedz kolację tylko z partnerem.
  4. Idź na długi spacer.
  5. Kup sobie nowy ciuch.
  6. Zrób sobie maseczkę.
  7. Pójdź na masaż.
  8. Odwiedź kogoś, z kim dawno nie miałaś czasu się spotkać.
  9. Obejrzyj cały sezon serialu pod kocem.
  10. Wybierz się z przyjaciółką na karaoke.
  11. Wypróbuj nowe aktywności, np. wspinaczkę albo nordic walking.
  12. Zrób przemeblowanie.
  13. Ugotuj coś nietypowego, np. kalmary.
  14. Wybierz się na wystawę sztuki lub do muzeum.
  15. Poukładaj puzzle.
  16. Potańcz.
  17. Wybierz się do kosmetyczki na zabieg.
  18. Zapisz się na jogę lub pilates (twój kręgosłup ci za to podziękuje).
  19. Podejmij wyzwanie książkowe – ile przeczytasz w tym roku? Z innymi znajomymi łatwiej się zmobilizować!
  20. Zajmij ręce – może radość sprawi ci szydełkowanie szalików lub robienie pięknych czapek na drutach? Przy okazji zmniejszysz ilość zakupów, planeta będzie ci wdzięczna.

Wsparcie to podstawa

Jeśli jesteś mamą karmiącą piersią, spokojnie możesz odciągnąć mleko i zostawić maluszka pod opieką taty lub innej bliskiej osoby. Z kolei jeśli z jakichś powodów nie karmisz piersią, poinstruuj zastępującą cię opiekunkę lub opiekuna, jak przygotować mleko, które dostarczy maluchowi składniki pokarmowe niezbędne do prawidłowego rozwoju.
Mleko następne NAN OPTIPRO® PLUS 2 HM-0 od Nestlé to unikalna receptura z zaawansowaną technologią białka, oligosacharydem 2’FL o strukturze identycznej jak w mleku kobiecym, aktywnymi kulturami bakterii L. reuteri, DHA*, który wspomaga rozwój mózgu**, oraz składnikami mineralnymi i witaminami (cynk*, żelazo*, witamina D*), uczestniczącymi w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego dziecka.

* zgodnie z przepisami prawa
* przy dziennym spożyciu 100 mg DHA w jednej bądź większej liczbie porcji

#MamaBezPorównania

Wspólnie w Redakcji „Mamo, To Ja” postanowiłyśmy zmierzyć się z nierealnym wzorcem matki i rozpoczęłyśmy akcję #MamaBezPorównania. Chcemy pokazać wszystkim mamom, że są fajne, dobre, mądre, kochane bez względu na swoje wady (kto ich nie ma!), gorsze humory, błędy (kto ich nie popełnia!) i nie muszą się z nikim porównywać.
Na naszym Facebooku stworzyłyśmy także specjalną, inspirowaną akcją grupę Mama Bez Porównania. Jest to przyjazne dla mam miejsce - możecie zadawać wszystkie, nawet te najtrudniejsze pytania, bez obawy, że zostaną wyśmiane, skrytykowane czy otrzymają „hejterski” komentarz.

Artykuł powstał z udziałem marki NAN 2

Ważna informacja:
Zdrowa dieta matki w czasie ciąży i po porodzie pomaga gromadzić składniki odżywcze niezbędne do prawidłowego przebiegu ciąży, przygotowuje do okresu laktacji i pomaga ją utrzymać. Gdy maluszek przyjdzie na świat, najlepszym dla niego sposobem żywienia jest karmienie piersią. Mleko mamy zapewnia mu bowiem doskonale zbilansowaną dietę i chroni przed chorobami. Jeśli zdecydujesz się karmić piersią, zadbaj, by Twoja dieta była zdrowa i prawidłowo zbilansowana. Jeśli zdecydujesz się nie karmić piersią, pamiętaj że ta decyzja jest trudna do odwrócenia. Stosowanie mleka modyfikowanego niesie ze sobą konsekwencje socjalne i finansowe, które powinnaś wziąć pod uwagę. Dodatkowo, rozpoczęcie częściowego dokarmiania butelką spowoduje zmniejszenie ilości wytwarzanego mleka. Dla zdrowia Twojego dziecka ważne jest, by mleko modyfikowane przygotowywać, stosować i przechowywać zawsze zgodnie z informacją na opakowaniu. Przed podjęciem decyzji dotyczącej karmienia malucha porozmawiaj z lekarzem lub położną. Wskazówki specjalistów pomogą Ci odpowiednio przygotować się do karmienia piersią oraz utrzymać laktację.
Dołącz do naszej społeczności mam na Facebooku #MamaBezPorównania - MTJ. Tu się nie porównujemy, nie oceniamy, nie wstydzimy przyznawać do potknięć. Jesteśmy sobą i właśnie takie jesteśmy najlepsze. Czekamy na ciebie!
 
Artykuł opublikowany w ramach akcji #MamaBezPorównania
 
#mamabezporównania mamotoja.pl
Zobacz też:

Zobacz także

Popularne tematy