Wszystkie najbardziej popularne supermarkety wprowadzają dalsze ograniczenia w funkcjonowaniu, tak aby zwiększyć bezpieczeństwo klientów i swoich pracowników. Zobacz, co zrobiły!

Reklama

Biedronka: sklepy czynny krócej, dezynfekcja rąk klientów

W związku z epidemią koronawirusa sklepy tej popularnej sieciówki spożywczej będą czynne w godz. 8-20 przez najbliższy tydzień. Do tej pory były otwarte zazwyczaj w godz. 6-21 lub 22. W komunikacie Biedronki zaznaczono, że zmiany będą wdrażane indywidualnie w każdej placówce, ale nie później niż do 23 marca.

Kolejne zmiany to:

  • przy wejściu do sklepów będą podajniki z płynem dezynfekującym dla klientów,
  • przy kasach pojawią się nawilżane chusteczki,
  • pojawi się przy kasach oznaczenie wskazujące odległość 1 metra, które między sobą powinny zachować stojące w kolejce osoby,
  • komunikaty przypominające klientom o konieczności używania rękawiczek przy pakowaniu pieczywa,
  • sieć namawia kupujących do korzystania z płatności bezgotówkowych,
  • pracownicy ochrony będą pilnować, aby w sklepie przebywało jednocześnie nie więcej osób, niż jest to przewidziane, w zależności od jego powierzchni.

Biedronka wprowadziła też zmiany dla swoich pracowników. Ci z nich, którzy ukończyli 60 lat, mają nie przychodzić do pracy, ale będą otrzymywać pensję. Wprowadzono rotacyjny system pracy. Pracownicy zostaną podzieleni na dwie grupy, które w cyklu tygodniowym będą na zmianę wykonywać pracę w sklepie albo pozostaną w domu.

Pracownicy sieciówki mają żele dezynfekujące, firma udostępni kasjerom jednorazowe maseczki i rękawiczki, a także planuje montaż osłon pleksi przy stoiskach kasowych.

Zobacz także

Lidl chce ograniczyć liczbę kupujących

Ze względu na panującą pandemię COVID-19 także Lidl wprowadził szereg obostrzeń:

  • w sklepach dostępne są środki do odkażania, płyny antybakteryjne oraz instrukcje prawidłowego mycia rąk,
  • emitowane są komunikaty głosowe zachęcające do płatności bezgotówkowych,
  • zachęca się klientów do korzystania z kas samoobsługowych.

Lidl planuje także ograniczyć liczbę kupujących w sklepie. Nie padły żadne konkretne dane, gdyż powierzchnia sklepów jest różna. Od kierownictwa sklepów będzie zależeć, jakie ograniczenia wprowadzą.

Auchan: dezynfekcja wózków, pieczywo podwójnie pakowane

Sieć francuskich supermarketów podjęła dalsze kroki dla większego bezpieczeństwa oraz przestrzegania zasad higieny w jej sklepach:

  • ustawiono dodatkowe dozowniki z płynem dezynfekującym w galerii handlowej,
  • jest regularna dezynfekcja wózków, zwłaszcza ich rączek, uchwytów koszyków, wag oraz taśm w boksach kasowych,
  • czasowo wstrzymano możliwości zakupu produktów na wagę do opakowań własnych klientów oraz zakupu do opakowań własnych w działach bistro i samoobsługowych,
  • pieczywo pakuje się w dodatkowe opakowania chroniące,
  • wprowadzono konieczność używania rękawiczek jednorazowych na dziale owoce-warzywa,
  • zachęca się klientów do płatności bezgotówkowych,
  • emitowane są apele o zachowanie bezpiecznej odległości minimum 1 metra w stosunku do innych osób robiących zakupy oraz do kasjerów.

Carrefour: kasjerzy za ochronnymi szybami

Dodatkowe obostrzenia sanitarne wprowadzają także inne popularne supermarkety. W sieci Carrefour są już montowane szyby pleksi oddzielające kasjerów od klientów. Klienci przed wejściem do galerii myją ręce środkiem dezynfekującym. Kasjerki podobnie jak osoby w działach ze świeżą żywnością pracują w rękawiczkach lateksowych, rękojeści wózków zakupowych są codziennie dezynfekowane, a taśmy przy kasach kilka razy dziennie.

Castorama: skrócenie godzin otwarcia, strefy oczekiwania przy kasach

W szczególnie trudnej sytuacji są markety budowlane, których nie zamknięto z powodu pandemii koronawirusa i w związku z tym przeżywają oblężenie klientów.

Castorama w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo pracowników oraz kupujących podjęła następujące kroki:

  • jest zapowiedź skrócenia godzin otwarcia sklepów,
  • ograniczenie liczby klientów przebywających w sklepie,
  • wyznaczono bezpieczne strefy oczekiwania na linii kas,
  • dezynfekcja powierzchni wózków, blatów, fakturomatów, lad i klawiatur, maszyn vendingowych,
  • zwracanie uwagi na zachowanie dużych odstępów w kolejkach,
  • instalowanie przegród w kasach,
  • każdy wchodzący do sklepu ma obowiązek dezynfekcji rąk,
  • przypominanie o konieczności zachowywania co najmniej 1,5 m odległości od siebie,
  • zachęcanie do zakupów przez stronę www.castorama,
  • przypominanie o bezterminowej możliwości zwrotu produktów.

Źródło: wirtualnemedia.pl, auchan.pl, wprost.pl, portel.pl, dziennikbaltycki.pl

Zobacz też:

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama