Biedronka i Lidl ws. koronawirusa - zaostrzenia w pracy sklepów. Co się zmieni?
Sklepy będą krócej czynne, ale nie tylko. Biedronka, Lidl i inne supermarkety podjęły dalsze kroki w walce z koronawirusem.
Wszystkie najbardziej popularne supermarkety wprowadzają dalsze ograniczenia w funkcjonowaniu, tak aby zwiększyć bezpieczeństwo klientów i swoich pracowników. Zobacz, co zrobiły!
Biedronka: sklepy czynny krócej, dezynfekcja rąk klientów
W związku z epidemią koronawirusa sklepy tej popularnej sieciówki spożywczej będą czynne w godz. 8-20 przez najbliższy tydzień. Do tej pory były otwarte zazwyczaj w godz. 6-21 lub 22. W komunikacie Biedronki zaznaczono, że zmiany będą wdrażane indywidualnie w każdej placówce, ale nie później niż do 23 marca.
Kolejne zmiany to:
- przy wejściu do sklepów będą podajniki z płynem dezynfekującym dla klientów,
- przy kasach pojawią się nawilżane chusteczki,
- pojawi się przy kasach oznaczenie wskazujące odległość 1 metra, które między sobą powinny zachować stojące w kolejce osoby,
- komunikaty przypominające klientom o konieczności używania rękawiczek przy pakowaniu pieczywa,
- sieć namawia kupujących do korzystania z płatności bezgotówkowych,
- pracownicy ochrony będą pilnować, aby w sklepie przebywało jednocześnie nie więcej osób, niż jest to przewidziane, w zależności od jego powierzchni.
Biedronka wprowadziła też zmiany dla swoich pracowników. Ci z nich, którzy ukończyli 60 lat, mają nie przychodzić do pracy, ale będą otrzymywać pensję. Wprowadzono rotacyjny system pracy. Pracownicy zostaną podzieleni na dwie grupy, które w cyklu tygodniowym będą na zmianę wykonywać pracę w sklepie albo pozostaną w domu.
Pracownicy sieciówki mają żele dezynfekujące, firma udostępni kasjerom jednorazowe maseczki i rękawiczki, a także planuje montaż osłon pleksi przy stoiskach kasowych.
Lidl chce ograniczyć liczbę kupujących
Ze względu na panującą pandemię COVID-19 także Lidl wprowadził szereg obostrzeń:
- w sklepach dostępne są środki do odkażania, płyny antybakteryjne oraz instrukcje prawidłowego mycia rąk,
- emitowane są komunikaty głosowe zachęcające do płatności bezgotówkowych,
- zachęca się klientów do korzystania z kas samoobsługowych.
Lidl planuje także ograniczyć liczbę kupujących w sklepie. Nie padły żadne konkretne dane, gdyż powierzchnia sklepów jest różna. Od kierownictwa sklepów będzie zależeć, jakie ograniczenia wprowadzą.
Auchan: dezynfekcja wózków, pieczywo podwójnie pakowane
Sieć francuskich supermarketów podjęła dalsze kroki dla większego bezpieczeństwa oraz przestrzegania zasad higieny w jej sklepach:
- ustawiono dodatkowe dozowniki z płynem dezynfekującym w galerii handlowej,
- jest regularna dezynfekcja wózków, zwłaszcza ich rączek, uchwytów koszyków, wag oraz taśm w boksach kasowych,
- czasowo wstrzymano możliwości zakupu produktów na wagę do opakowań własnych klientów oraz zakupu do opakowań własnych w działach bistro i samoobsługowych,
- pieczywo pakuje się w dodatkowe opakowania chroniące,
- wprowadzono konieczność używania rękawiczek jednorazowych na dziale owoce-warzywa,
- zachęca się klientów do płatności bezgotówkowych,
- emitowane są apele o zachowanie bezpiecznej odległości minimum 1 metra w stosunku do innych osób robiących zakupy oraz do kasjerów.
Carrefour: kasjerzy za ochronnymi szybami
Dodatkowe obostrzenia sanitarne wprowadzają także inne popularne supermarkety. W sieci Carrefour są już montowane szyby pleksi oddzielające kasjerów od klientów. Klienci przed wejściem do galerii myją ręce środkiem dezynfekującym. Kasjerki podobnie jak osoby w działach ze świeżą żywnością pracują w rękawiczkach lateksowych, rękojeści wózków zakupowych są codziennie dezynfekowane, a taśmy przy kasach kilka razy dziennie.
Castorama: skrócenie godzin otwarcia, strefy oczekiwania przy kasach
W szczególnie trudnej sytuacji są markety budowlane, których nie zamknięto z powodu pandemii koronawirusa i w związku z tym przeżywają oblężenie klientów.
Castorama w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo pracowników oraz kupujących podjęła następujące kroki:
- jest zapowiedź skrócenia godzin otwarcia sklepów,
- ograniczenie liczby klientów przebywających w sklepie,
- wyznaczono bezpieczne strefy oczekiwania na linii kas,
- dezynfekcja powierzchni wózków, blatów, fakturomatów, lad i klawiatur, maszyn vendingowych,
- zwracanie uwagi na zachowanie dużych odstępów w kolejkach,
- instalowanie przegród w kasach,
- każdy wchodzący do sklepu ma obowiązek dezynfekcji rąk,
- przypominanie o konieczności zachowywania co najmniej 1,5 m odległości od siebie,
- zachęcanie do zakupów przez stronę www.castorama,
- przypominanie o bezterminowej możliwości zwrotu produktów.
Źródło: wirtualnemedia.pl, auchan.pl, wprost.pl, portel.pl, dziennikbaltycki.pl
Zobacz też:
- Koronawirus: Chiny zadeklarowały pomoc dla Polski! Jak chcą pomóc?
- Koronawirus: jak bezpiecznie odbierać i wysyłać paczki?
- Przedszkola i szkoły zamknięte dłużej? MEN: „Bardzo prawdopodobne”