Reklama

- Mimo nowelizacji ustawy z 2010 roku o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie zakazującej stosowania kar cielesnych w wielu rodzinach bicie dzieci wciąż jest akceptowalną metodą wychowawczą – uważa Czarek Sochacki, prezes fundacji KCK. – Silnie emocjonalny przekaz kampanii ma uczulić rodziców na konsekwencje stosowania przemocy wobec najmłodszych.
Na konferencji zorganizowanej przez Fundację „Krajowe Centrum Bezpieczeństwa” akcję „Kocham. Nie biję” firmowały swoim nazwiskiem znane osoby. Jedną z pierwszym ambasadorek kampanii jest m.in. Magdalena Różczka, aktorka.
- Pamiętam jak zostały wyemitowane pierwsze spoty w 2008 roku i jaki był ich odzew – wspomina aktorka. - Wówczas mamy, którym zdarzyło się potrząsnąć, albo krzyknąć na dziecko mówiły, że mają olbrzymie wyrzuty sumienia z powodu tego, co się stało. Więc podkreślam akcja nie jest skierowana do tej grupy odbiorców. Kampania jest skierowana do rodziców, nauczycieli którzy myślą, że bicie, czy groźba jest metodą wychowawczą. To trzeba zmienić – apelowała aktorka i zachęcała do tego, by reagować w sytuacjach, kiedy mamy choć cień podejrzenia, że dziecku może stać się krzywda.

Reklama

Zobacz spot akcji Kocham nie biję z udziałem Magdaleny Różczki.

W spotach kampanii udział wzięła również Omenaa Mensah, prezenterka TVN.
- Pamiętajmy, że dzieci obserwują nas we wszystkim co robimy i to wpływa na to, kim będą w przyszłości – mówi Omenaa Mensah.

Czytaj więcej: Jeśli nie klaps to co. 6 pytań o bicie dzieci

Zobacz spot z udziałem prezenterki:

- Przemoc wobec dzieci często kojarzy nam się z patologiczną rodziną – powiedział Marcin Perchuć, aktor. – Niestety to mylne wyobrażenie. Często patrzymy na rodzinę, która z pozoru wydaje się idealna o wysokim statusie społecznym, natomiast w domu na co dzień dzieje się tam niewyobrażalna masakra. Dlatego dobrze, że spot ten aspekt uwidocznił. Trzeba mieć oczy i uszy szeroko otwarte, bo przemoc czai się tam, gdzie się jej najmniej spodziewamy.

Zobacz spot z udziałem aktora:

- Poprzednie spoty były refleksyjne, spokojne, te są bardzo emocjonalne, bo mają poruszyć i pokazać, że przemoc wobec dzieci wciąż jest obecna wokół nas – mówił Konrad Wojterkowski wspierający akcję. - Wiecie, że nadal w naszym kraju 15 dzieci (do niedawna 30) rocznie zostaje brutalnie zamordowanych? I to najczęściej przez najbliższych.
Stąd tegoroczna akcja kampanii sprzeciwiającej się wobec bicia dzieci odbywa się pod hasłem: Czasem największym niebezpieczeństwem dla dziecka są rodzice.
Ze strony merytorycznej kampanię wspiera Superniania Dorota Zawadzka, która nadzoruje uruchamiany właśnie portal poświęcony szeroko pojętemu bezpieczeństwu dzieci. Portal strefabezpiecznegorodzica.pl ruszył 1 czerwca. Jego twórcy zachęcają do zrobienia atestu, czy jesteś bezpiecznym rodzicem dla swojego dziecka.
Konferencja na którym zaprezentowano nowe spoty akcji „Kocham. Nie biję” odbyła się w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Kampanii patronują Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Sprawiedliwości, Pełnomocnik Rządu ds. Równego Traktowania, Rzecznik Praw Dziecka oraz Prokuratura Generalna.

Reklama

Twórcy kampanii zapowiedzieli, że jej nowa odsłona będzie silnie oddziaływała na emocje widza.
Czy tak jest? Co myślicie o nowych spotach? Piszcie. Czekamy na wasze komentarze.

Polecamy: Dzieci nie wolno bić - wywiad z Rzecznikiem Praw Dziecka.

Reklama
Reklama
Reklama