Dzisiaj oficjalnie rozpoczęły się Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pjongczangu. Na maszt powędrowała flaga olimpijska i odegrano hymn olimpijski. Z tej okazji światowy partner Procter & Gamble przygotował kampanię „Dziękuję Ci, Mamo” - wyjątkowe podziękowanie dla Mam, które wspierają swoje dzieci w drodze do sukcesu i osiągania wymarzonych celów. W spocie „Miłość ponad uprzedzenia” pokazano świat oczami matki, rolę jej wsparcia oraz to, jak uprzedzenia mogą hamować nasz rozwój.

Reklama

Miłość mamy pomaga osiągnąć sukces

P&G przeprowadził badanie na temat uprzedzeń i roli mamy w procesie ich przezwyciężania. Badanie pokazało, że większość byłych sportowców olimpijskich spotkała się z uprzedzeniami w okresie dorastania, jednak większość z nich potrafiła wykorzystać te doświadczenia jako motywację do osiągnięcia swoich celów. Ponad połowa sportowców olimpijskich (55%) doświadczyła uprzedzeń ze strony swoich rówieśników. Aż 65% z nich odebrało to jako stałe przeszkody na drodze do ich sukcesu, a u 49% uprzedzenia spowodowały spadek zaufania do własnych umiejętności.

Siedmiu na dziesięciu sportowców olimpijskich, którzy spotkali się z uprzedzeniami, zgodziło się, że osobą, od której dostali największe wsparcie, była mama (79%). To wsparcie sprawiło, że uprzedzenia nie zdemotywowały ich w walce o własne marzenia. Dla 53% ankietowanych to mama okazała się największym sojusznikiem, osobą, która była przy nich od samego początku, broniąc ich mimo przeciwności losu.

Co pomaga sportowcom w walce z uprzedzeniami?

„Uprzedzenia w sportowym świecie występują bardzo często, są związane nie tylko z uprzedzeniami ze względu na płeć, religię czy rasę, ale także niekiedy ze statusem majątkowym. W tych momentach niezwykle ważne jest to, by się nie poddać, wierzyć w siebie i trenować jeszcze więcej, by stawać się coraz to lepszą wersją siebie. Oprócz własnej motywacji niezwykle istotne jest to, by mieć kogoś kto w chwilach zwątpienia potrafi wesprzeć. Dla mnie największym wsparciem, w chwilach zwątpienia, była, jest i będzie moja mama, która niezależnie od sytuacji zawsze przy mnie była. Motywowała i wspierała za co jestem jej bardzo wdzięczny” – dodaje Maciej Kot, ambasador tegorocznej edycji kampanii „Dziękuję Ci, Mamo”.

Zobacz także:

Zobacz także
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama