
Przejrzyj nasze szablony liter do druku i wybierz te, które najlepiej pasują do zajęć, jakie chcesz zaproponować dziecku. Po wydrukowaniu obrazka można dać go dziecku do kolorowania lub wycinania. Jeśli chcecie ćwiczyć układanie wyrazów z liter, przyda się kilka ich kompletów. Wyrazy możecie układać z małych lub dużych liter. Nauka literek naprawdę może być fajna!
Część z proponowanych przez nas szablonów liter do druku zawiera dodatkowe obrazki lub elementy. Dzięki temu mogą posłużyć jako edukacyjne kolorowanki dla dzieci.
Szablon – duże litery do druku
Duże litery o prostym kształcie. Wewnątrz zawierają kropkowane linie, które podpowiadają, jak można kreślić ich kształt. Nie trzeba się nimi kierować. Można jedynie litery wydrukować i pokolorować. Poniżej znajdziesz szablon z małymi literami przygotowany w tym samym stylu. Razem tworzą praktyczny komplet małych i dużych liter.
Szablon liter do druku i kolorowania
Duże litery przedstawione jako bryły. Można je w bardzo fajny sposób pokolorować, aby nadać im głębi. Litery da się też wyciąć i wykorzystać do przypinania do tablic korkowych i układania z nich prostych napisów.
Szablon liter do druku – ozdobne litery
Duże litery z wzorkami w środku. Te dodatkowe zdobienia sprawiają, że litery wyglądają bardziej przyjaźnie i zachęcają dziecko do kolorowania, wycinania i zabawy literami.
Szablony liter do druku ze zwierzętami
Sympatyczny szablon z literkami oraz zwierzętami. Z pewnością zachęci dzieci do kolorowania i nauki liter. Dziecko może odnajdywać na szablonie litery, na jakie zaczynają się zwierzęta widniejące na obrazku.
Szablony liter do druku – małe litery
Te małe litery idealnie uzupełniają pierwszy szablon z tego materiału. Mają ten sam styl i także podpowiadają, jak kreślić ich kształt. Nadają się też do wycinania.
Szablony liter do druku i nauki pisania
Wielkie i małe litery do nauki pisania po śladzie. Gdy dziecko nauczy się już rozpoznawać litery, przyjdzie czas na naukę pisania. I wtedy taki szablon okaże się bardzo pomocny.
Szablony liter do druku na tablicę
Poniższy szablon co prawda nie nadaje się do kolorowania, ale warto go wydrukować i powiesić na widoku. Pod literami są krótkie wyrazy rozpoczynające się na daną literę. Spoglądanie na taki obrazek pomaga dziecku uczyć się rozpoznawać litery i czytać.
Sprawdź także:

Metoda krakowska w logopedii to terapia neurobiologiczna. Mogą z niej korzystać przede wszystkim dzieci, u których z powodu różnych zaburzeń obserwuje się opóźnienia w rozwoju. Największy nacisk kładzie się na rozwijanie umiejętności językowych i komunikacyjnych, a pomaga w tym wczesna nauka czytania oraz stymulowanie innych funkcji poznawczych, zgodnie z potrzebami i możliwościami dziecka. Co to jest metoda krakowska? Metoda krakowska to sposób pracy i dostarczania wiedzy dzieciom, u których występują różne zaburzenia rozwoju: zaburzenia ze spektrum autyzmu ; zaburzenia genetyczne, jak np. zespół Downa; zaburzenia mowy (np. alalia, afazja); trudności z nauką pisania, czytania i liczenia ( dysleksja ). Zgodnie z metodą krakowską dziecku przekazuje się wiedzą dostosowaną do jego możliwości i poziomu rozwoju. Ale terapię traktuje się holistycznie – opiera się ona bowiem na założeniu, że zdolność do tworzenia nowych synaps nigdy się nie kończy i jest uzależniona od zdobywanych doświadczeń. Metodę krakowską stworzył zespół naukowców pod przewodnictwem prof. dr hab. Jagody Cieszyńskiej, która pracuje jako kierownik Katedry Logopedii i Zaburzeń Rozwoju na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Założenia i cele metody krakowskiej Podstawowym założeniem metody krakowskiej jest oddziaływanie całościowe na rozwój dziecka, na jego relacje z rodziną i z grupą społeczną. Punktem wyjścia we wszystkich elementach terapii jest język, bo dziecko uczy się zachowań i ról społecznych właśnie językowo. Wczesna nauka czytania odgrywa w terapii główną rolę, a dziecku dostarcza się wiedzę, której z powodu zaburzeń nie mogło zdobyć samodzielnie. Twórcy metody krakowskiej zwracają też uwagę na zasadę, zgodnie z którą rodzinie umożliwia się obserwowanie zajęć prowadzonych z dzieckiem. Terapia prowadzona według metody...

Masz w domu przedszkolaka, który niebawem pójdzie do szkoły? Chcesz, by nauczył się szybko czytać? Spokojnie! Nie tak prędko! Żeby szybko czytać, najpierw trzeba... umieć czytać. I tego twoja pociecha nauczy się w szkole, o ile jeszcze nie zaczęła interesować się samodzielnym czytaniem. Jednak już teraz, przy pierwszych próbach rozpoznawania liter i napisanych wyrazów, warto zadbać o dobre nawyki . To od nich zależy, czy twoje dziecko w przyszłości nauczy się dobrze czytać! Kiedy rozpocząć naukę szybkiego czytania? Wtedy, gdy dziecko umie sprawnie czytać w sposób tradycyjny. Zwykle następuje to około 12 roku życia. Jeśli chodzi o górną granicę wiekową, to taka nie istnieje – barierą może być jedynie sprawność intelektualna. Na czym polega szybkie czytanie? Na sprawnym rozpoznawaniu znaków graficznych i odczytywaniu zawartych w tekście informacji. Osoba szybko czytająca rozpoznaje całe wyrazy, a nawet grupy wyrazów – nie czyta litera po literze i wyraz po wyrazie. Jej oczy poruszają się skokowo, obejmując za każdym razem ok. 20 znaków tekstu. To oznacza, że linijkę tekstu jest w stanie przeczytać na rzuty oka. Co zrobić, by szybko czytać? Służy temu zdobycie kilku umiejętności. Należą do nich: Zwiększenie pola widzenia – tak, aby umieć zrozumieć cały tekst widoczny w tym polu. Przeciętny człowiek skupia się tylko na środku tego obszaru. Nauka czytania całymi wyrazami . Dzieci początkowo czytają literka po literce, a następnie sylabizują. Do szybkiego czytania niezbędne jest początkowo czytanie całymi wyrazami, a następnie grupami wyrazów. Nawyki do wyeliminowania Nabywamy je samoistnie, a część wykształca się podczas nauki w szkole. To, co ma początkowo służyć nauce czytania, później staje się przeszkodą w szybkim czytaniu: Regresja – to odruch powrotu wzrokiem do przeczytanego wcześniej wyrazu,...

Ćwiczenia grfaomotoryczne stanowią element edukacji przedszkolnej. Można je także wykonywać z dzieckiem w domu. Nie muszą być żmudne i nudne. Wiele z nich ma postać atrakcyjnej dla dziecka zabawy. Jednak ćwiczenia grafomotoryczne to nie tylko rysowanie szlaczków, o czym nie każdy rodzic wie. Ćwiczenia grafomotoryczne: czym jest grafomotoryka cel ćwiczeń rodzaje przykłady (do druku) Definicja grafomotoryki Grafomotoryka, nazywana też lokomocją małą, jest sprawnością manualną, czyli sprawnością rąk , która objawia się precyzją ruchów dłoni i palców, a także odpowiednim tempem wykonywania precyzyjnych czynności. Umiejętność ta niezbędna jest do podjęcia nauki pisania. Co to są ćwiczenia grafomotoryczne Przede wszystkim ćwiczenia grafomotoryczne mają przygotować dziecko do nauki pisania . Aby przebiegała bezproblemowo, u dziecka trzeba ukształtować: małą motorykę , koordynację oko-ręka, umiejętność posługiwania się narzędziami do pisania. Poza tymi celami, zadaniem ćwiczeń grafomotorycznych jest też: korygowanie nieprawidłowych nawyków ruchowych, nauczenie dziecka rysowania zgodnie z wytycznymi, stymulowanie rozwoju ogólnego , kształtowanie motywacji i zainteresowań dziecka , wykształcenie prawidłowej orientacji przestrzennej i schematu własnego ciała. Rodzaje ćwiczeń grafomotorycznych Wbrew pierwszemu skojarzeniu wielu osób ćwiczenia grafomotoryczne to nie tylko rysowanie szlaczków, czy zabawa kolorowankami. Wiele ćwiczeń, których celem jest poprawa grafomotoryki, angażuje całe ciało dziecka . Wiele zabaw ruchowych dla dzieci ma wpływ na kształtowanie umiejętności grafomotorycznych przedszkolaków. Kształtowanie motoryki dużej Każde wyjście dziecka na dwór, zabawa na placu zabaw, jazda na rowerze , bieganie, wspinanie się, samodzielne ubieranie i wiązanie butów to...