Reklama

Z badań wynika, że pięcioletnie dziewczynki zaczynają wątpić w swoją inteligencję. Marka Mattel próbuje to zmienić, wypuszczając na rynek Barbie w sędziowskich togach. dobry pomysł?

Reklama

Naukowcy z New York University, University of Illinois i Princeton University odkryli, że stereotypowo mężczyznom przypisuje się wyższe zdolności intelektualne niż kobietom. Przez to młode dziewczyny o wiele częściej nie decydują się na realizowanie wymarzonej kariery wymagającej sporej inteligencji. Badacze nazwali to zjawisko „luką marzeń”.

Barbie, 60-letnia marka lalek firmy Mattel, próbuje to zmienić.

Szacuje się, że „tylko 33 proc. siedzących sędziów stanowych w USA to kobiety”. Jest to zatem zawód zdominowany przez mężczyzn. W innych krajach (w tym również w Polsce) wygląda to podobnie. Z kolei lalka Barbie w ciągu swojej długiej kariery przyjmowała już wiele ról. Globalna szefowa Barbie, Lisa McKnight, przyznała w rozmowie z „USA TODAY”, że „Barbie miała ponad 200 zawodów”. Każdego roku wypuszczana jest nowa seria lalek reprezentujących jakąś profesję. W tym roku jest to Barbie sędzia.

Barbie w sędziowskich togach

W tegorocznej ofercie są cztery lalki o różnych odcieniach skóry i fryzurach, wszystkie ubrane są w sędziowską togę i mają młotek. Lisa McKnight podkreśla: „Mamy nadzieję, że dziewczyny będą bawić się lalkami i wyobrażać sobie, że chronią prawa innych”.

Dzień Dziewczyny i GoFundMe

11 października obchodzony jest Dzień Dziewczyny. Z tej okazji marka Barbie postanowiła dołączyć do GoFundMe.org, organizacji non-profit zajmującej się pozyskiwaniem funduszy społecznych na wsparcie programów zwiększania możliwości dziewcząt. Szefowa Barbie twierdzi, że chodzi nie tylko o to, by zwiększać świadomość istnienia zjawiska „luki marzeń” wśród dziewczyn, lecz także „zacząć pracować nad rozwiązaniami mającymi na celu jej zlikwidowanie”.

Marka Barbie „kwitnie”

W 2016 roku Mattel wprowadziło na rynek Barbie o różnych kształtach: wysokich, drobnych i krągłych. Ostatnio firma zadebiutowała linią lalek neutralnych pod względem płci. Zdaniem Lisy McKnight ewolucja zakończyła się sukcesem. „Mamy najbardziej zróżnicowaną i integracyjną linię lalek na świecie” – powiedziała i dodała: „marka kwitnie”.

Co sądzicie o nowych Barbie, czy to krok w dobrą stronę?

Źródło: eu.usatoday.com, instagram

Zobacz też:

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama