Na spotkaniu prasowym inaugurującym program "Nie łykam, czyli wszystko, co powinnaś wiedzieć o antykoncepcji" przedstawiono wyniki badania przeprowadzonego przez TNS Polska, dotyczącego postawy kobiet i ich wiedzy z zakresu stosowania metod zapobiegania ciąży. Dzisiejsze spotkanie to początek kampanii, której celem jest budowanie świadomości kobiet na temat antykoncepcji, zwłaszcza tej transdermalnej. Nie martwcie się - pod tą groźnie brzmiącą nazwą kryje się swojski plasterek. Hormonalny.

Reklama

Jak się okazuje, najpopularniejszą metodą antykoncepcji wśród Polek jest nadal prezerwatywa (43 proc.), a zaraz za nią plasuje się pigułka antykoncepcyjna (41 proc.). Plastrów używa zaledwie 3 proc. Polek. Z badań wynika, że nasza wiedza o antykoncepcji jest dość powierzchowna. Badanie TNS Polska pokazało też, czego nie akceptujemy w związkach - najtrudniej nam "przełknąć" brak uprzejmości i obłudę partnerów.

McConsultants

Wśród zaproszonych na spotkanie ekspertów była prof. Violetta Skrzypulec-Plinta, ginekolożka, która opowiadała o historii i przyszłości antykoncepcji, psycholożka Maria Rotkiel, która podkreślała, jak ważne dla związku są rozmowy z partnerem o metodach zapobiegania ciąży. Dr hab. n. med Michał Lew-Starowicz, seksuolog, zdradził m.in., że jedna z rzeczy, której większość kobiet nie akceptuje u swoich partnerów, jest u zdrowych mężczyzn czymś całkowicie naturalnym. Co to takiego? ... oglądanie się za innymi kobietami! Spokojnie, Maria Rotkiel od razu pospieszyła kobietom ze wsparciem, mówiąc, że mamy prawo tym naszym zdrowym partnerom mówić, że dla nas jest ważne, aby tego jednak nie robili.

Babyonline.pl

Na zdjęciu współtworzące Babyonline.pl: Aleksandra Sokalska - redaktorka prowadząca "Twojego Maluszka", Aleksandra Sobieraj - redaktorka prowadząca "Twoje Dziecko" oraz Katarzyna Imiołek - redaktorka prowadząca "Będę Mamą"i "Przedszkolak".

Reklama

Trochę mitów o antykoncepcji zostało obalonych, podkreślano, że należy dobierać metodę odpowiednią do swojego stylu życia, a ja wkrótce napiszę wam więcej o tematach poruszanych przez wspomnianych ekspertów.

Zobacz także
Reklama
Reklama
Reklama