Dziecko duszące się pod reklamówką... To może być twoje dziecko!
Ten 30-sekundowy spot otwiera oczy na problem, który coraz częściej pojawia się w Polsce. Jak uchronić rodzinę przed tą symboliczną plastikową reklamówką?
Jak podaje portal malopolska.pl, aż 98% mieszkańców Małopolski oddycha powietrzem zawierającym rakotwórcze substancje. Ten problem jest szczególnie widoczny w sezonie grzewczym, kiedy nad miastem pojawia się niebezpieczny dla zdrowia smog.
"Dymem z pieca zabijasz"
Aby uświadomić Małopolanom skalę zagrożenia, powstała kampania "Dymem z pieca zabijasz". W ten sposób inicjatorzy projektu chcą pokazać, że każdy ma bezpośredni wpływ na zdrowie i życie swoich najbliższych, a nieodpowiedzialna decyzja, jaką jest palenie w starym piecu, zwiększa ilość szkodliwych substancji w powietrzu. Wymiana pieca węglowego to najlepsza decyzja, jaką można podjąć, żeby chronić swoją rodzinę.
"Kampania jest prowokacyjna. Ale w ten sposób chcemy dotrzeć do odbiorcy – mieszkańca Małopolski – i uświadomić mu, że jego decyzje wpływają na zdrowie i życie nie tylko jego samego, ale też jego dzieci i sąsiadów. Nikomu nie może się wydawać, że to, czym pali w swoim piecu, to tylko jego sprawa. Wszyscy chcemy oddychać powietrzem, które nie stanowi zagrożenia dla naszego zdrowia" – mówi marszałek Jacek Krupa.
Inicjatorami kampanii są władze Małopolski. To część projektu LIFE, którego celem jest poprawa jakości powietrza w Małopolsce.
Zobaczcie spot:
Przekaz kampanii jest jednoznaczny – widok rodziny siedzącej przy stole w foliowych reklamówkach na głowie robi wrażenie. Jak myślicie, czy tak mocna kampania okaże się skuteczna?
Czytaj także: Poruszające kampanie społeczne to więcej niż obrazy
źródło: malopolska.pl