Reklama

"Każdy kocha cycki" to najnowszy spot MACMA, argentyńskiego ruchu uświadamiającego kobiety o profilaktyce raka piersi. Ten film z pewnością wywoła kontrowersje!

Reklama

Każdy kocha kobiece piersi

Młoda kobieta rozwiązuje szlafrok z naszytymi na piersiach ikonami Facebooka i Instagrama – serwisów, które najczęściej cenzurują zdjęcia przedstawiające kobiece piersi, nawet w kontekście profilaktyki raka piersi. Gdy kobieta zdejmuje szlafrok i obnaża piersi, zamiast sutków widzimy... usta, które zaczynają śpiewać. Brzmi co najmniej dziwnie, prawda? W ten sposób twórcy spotu chcą przekonać widza, że każdy kocha kobiece piersi – każdy, z wyjątkiem raka. Z jednej strony spot ma uświadomić kobiety i mężczyzn, jak dużym problemem jest rak piersi, z drugiej – zachęcić do wpłacania dotacji na rzecz ruchu. Zobaczcie film i sami oceńcie jego skuteczność:

Męskie piersi bez cenzury

To nie pierwsza kampania ruchu MACMA. Rok temu, w kwietniu 2016 roku, MACMA wystartowała z kampanią uświadamiającą kobiety, jak prawidłowo wykonać samobadanie piersi. Podobnie jak w przypadku najnowszego filmu, w poprzednim spocie również widzimy kobietę, która staje przed kamerą i rozpina koszulę. Kiedy ją zdejmuje, jej piersi zakryte są ikonami Facebooka i Instagrama. Przed kobietą staje otyły mężczyzna, Henry. Na przykładzie męskich piersi Henry’ego kobieta pokazuje, jak prawidłowo badać piersi.

Rozumiem szczytny cel obu kampanii i zwrócenie uwagi na dwa problemy: raka piersi i cenzurę w internecie. W przypadku pierwszego filmu, kobiety oglądające spot mogą się dowiedzieć, jak prawidłowo badać piersi. Czego się dowiadujemy z drugiego...? Przyznaję, taki sposób mówienia o raku piersi wywołuje u mnie mieszane uczucia... Co wy sądzicie o kampaniach MACMA? Z pewnością są kontrowersyjne, ale czy skuteczne?

Zobacz także: Piersi jak cytrynki? Ta kampania robi furorę!

Reklama

Źródło: adweek.com

Reklama
Reklama
Reklama