Nauka samodzielnego ubierania i rozbierania się nie jest łatwym zadaniem. Maluchy zazwyczaj uczą się tego na etapie przedszkola. Pewne części garderoby łatwiej zakładać, inne sprawiają więcej trudności np. zapinanie guzików, czy zakładanie rajstopek jest większym wyzwaniem. Praktyka czyni mistrza! Są jednak dzieci którym, choć dzielnie sobie radzą i dużo ćwiczą, samodzielne ubieranie nigdy nie będzie przychodziło z łatwością.

Reklama

By było prościej

Dzieci poruszające się o kulach, na wózkach inwalidzkich czy też z porażeniem mózgowym każdego dnia stają przed licznymi wyzwaniami. Marka Marks & Spencer postanowiła, że chce im ułatwić przynajmniej ubieranie się. Pomysł, choć świetny to niestety nie taki oczywisty w realizacji. Rodzice, którzy chcą uprościć zadanie swoim niepełnosprawnym córkom i synom muszą się naszukać w sklepach. By to zmienić brytyjska sieć wypuściła właśnie wyjątkową kolekcję ubranek jesień-zima 2018/2019. Odzież ta została zaprojektowana specjalnie dla niepełnosprawnych dzieci i nie jest to tylko chwyt marketingowy.

Prace nad kolekcją trwały dwa lata, a odzież została zaprojektowana we współpracy z klientami, w tym rodzicami dzieci z trzech szkół specjalistycznych. Zespół był również wspierany przez pediatrę konsultanta, dr. Johana Changa. Czym różnią się ubranka od tych, które już są na sklepowych półkach? Wszystkie wyglądają, jak odzież ze standardowej kolekcji, ale posiadają dodatkowe udogodnienia ułatwiające ich zakładanie i zdejmowanie. Ubranka zostały także wykonane z delikatniejszych materiałów, z możliwie najmniejszymi szwami.

Tego nam brakowało!

Rodzice są zachwyceni pomysłem marki: "Jestem wdzięczna za taką kolekcję! Wreszcie mogę kupić dla syna normalne ubranie, które jednocześnie posiada kieszonki, w których można chować i przez które można przekładać 'kable'. Do tego ubrania są na rzepy i mogę błyskawicznie go przebrać" - napisała w internecie jedna z zadowolonych mam.
- Praca nad kolekcją była dla nas czystą przyjemnością. Cieszymy się, że każdy produkt powstał we współpracy z rodzicami dzieci niepełnosprawnych. Dzięki temu mogliśmy stworzyć kolekcję ubrań, która na pierwszy rzut oka niczym nie różni się od naszych głównych kolekcji dla dzieci, a jednocześnie posiada udogodnienia ułatwiające ubieranie i ściąganie odzieży – mówi Rebecca Garner, projektantka odzieży dziecięcej w Marks & Spencer.

Marks & Spencer jest jedynym w Wielkiej Brytanii detalicznym sprzedawcą, który wprowadził na rynek odzież przeznaczoną dla dzieci z niepełnosprawnością sensoryczną i fizyczną. Mamy nadzieję, że w ślad za nią pójdą inne firmy.

Źródło: independent.co.uk

Zobacz także

Zobacz także:

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama