Niedawno, po apelu rodziców i psychologów, rząd zdecydował o zniesieniu zakazu wychodzenia dzieci z domu w ferie przed godziną 16. Iskierką nadziei był także zapowiedziany przez ministra Czarnka powrót dzieci do szkół 18 stycznia. Teraz jednak pojawiła się wizja przedłużenia trwających obostrzeń.

Reklama

Przedłużenie restrykcji

„W tej chwili ograniczenia epidemiczne są wystarczające, najbardziej możliwym wariantem jest ich przedłużenie. Decyzja w tej sprawie powinna pojawić się na przełomie tego i następnego tygodnia” – powiedział w czwartek Piotr Müller.

Zwiększenie obostrzeń

Z uwagi na trwającą pandemię koronawirusa rząd Niemiec i Wielkiej Brytanii zdecydował o zwiększeniu obowiązujących obostrzeń. Czy w Polsce możemy spodziewać się podobnych działań? Wypowiedział się na ten temat Piotr Müller. Rzecznik rządu powiedział, że „w tej chwili skala ograniczeń jest wystarczająca”. Dodał jednak także bardzo niepokojące zdanie: „Natomiast oczywiście nie można wykluczyć, że jeżeli podobnie jak w Niemczech czy Wielkiej Brytanii będzie z dnia na dzień, czy w danym tygodniu drastyczny wzrost zakażeń, trzeba będzie niestety również nieco obostrzenia zwiększyć”.

Czy po feriach dzieci wrócą do szkoły?

Rzecznik rządu wypowiedział się także na temat powrotu uczniów klas 1-3 do szkół 18 stycznia. Jego słowa nie napawają entuzjazmem... „Tutaj byłbym bardziej wstrzemięźliwy co do stwierdzenia, że to jest wariant możliwy. Rządowy Zespół Zarządzania Kryzysowego będzie oceniał informacje dot. liczby zachorowań z ostatnich dni, po Świętach Bożego Narodzenia i sylwestrze, i taka decyzja będzie podjęta dopiero po tych informacjach” – powiedział Piotr Müller. Dodał jednak, że jeśli zostanie podjęta decyzja o powrocie uczniów do szkół, to w pierwszej kolejności będzie ona dotyczyć najmłodszych dzieci: „Ale faktycznie, jeśli miałyby być decyzje podejmowane, to w pierwszej kolejności byłyby to klasy 1-3 (...). Spodziewam się, że ta decyzja zostanie ogłoszona najpóźniej w poniedziałek”.

Źródło: businessinsider.com.pl

Zobacz także

Zobacz także:

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama