Nie tylko ze względu na atrakcje jakie oferują nowoczesne pola namiotowe, ale także dlatego, że tutaj bardziej niż w innych miejscach wypoczynku możemy nasze dzieci zaangażować w różne poważne zadania, takie jak rozstawianie namiotu, organizowanie miejsc do spania, czy urządzanie "letniej kuchni". Byłoby wspaniale, gdyby dzieci przy tej okazji komunikowały się z nami
po angielsku.

Reklama

Przykładowe scenki

SCENKA 1
● Where is our pitch?
Gdzie jest nasze miejsce?

■ Come on, honey. Let’s find out about everything.
Chodź, kochanie. Dowiedzmy się wszystkiego.

● Okey-dokey.
OK.

Zobacz także

SCENKA 2
● You said you can put up a tent.
Mówiłeś, że umiesz rozstawiać namiot.

■ I can. But I need your help.
Umiem. Ale potrzebuję twojej pomocy.

● Alright. What shall I do?
No dobrze. Co mam robić?

■ Come here and hold this, please.
Chodź tu i trzymaj to, proszę.

● Like that?
Tak?

■ Perfect. Thanks.
Super. Dzięki.

SCENKA 3
● Can I go to the kids’ club, please?
Czy mogę iść do klubu?

■ Sure.
Pewnie.

● Great.
Super.

■ But wait a second. I’ll take you there.
Ale zaczekaj chwilę. Odprowadzę cię.

● OK.
OK.

SCENKA 4
Put on your jumper, please.
Załóż bluzę, proszę.

● No. I’m hot.
Nie. Gorąco mi.

■ Are you sure?
Na pewno?

● Oh, Mum.
O, mamo.

Posłuchaj dialogów »

KLOCKI GRAMATYCZNE na kemping
Where is...?
I can..
I need..
Are you...?
Can I..
What shall I...?
Let’s..
I’ll..

WSKAZÓWKA JĘZYKOWA Must, mustn’t, needn’t
Gdy mówimy o możliwościach, powinnościach, nakazach lub zakazach, warto zwrócić uwagę na czasowniki must i mustn’t. Must to "musieć" (Everybody must pay a 100 euro deposit upon arrival), a mustn’t, oznacza zakaz, a nie jego brak, np.: One mustn’t destroy anything on the premises (Nie wolno niczego niszczyć na terenie ośrodka). Jeśli ktoś chce powiedzieć, że nie musi czegoś robić, może użyć czasownika needn’t np. You needn’t book the deckchairs in advance (Nie musisz wcześniej rezerwować leżaków).

GRA JĘZYKOWA Tak lub nie
Gra "Tak lub nie" polega na zadawaniu pytań jednej bądź kilku osobom, w ten sposób, aby ten kto odpowiada został przyłapany na lakonicznym stwierdzeniu Yes lub No. Bardzo pomocne w tym są pytania o rozstrzygnięcie. Kiedy odpowiadający się zagapi, przejmuje rolę pytającego. Na przykład możemy zadać następujące pytania:
What’s your name?
Are you sure?
Who’s that?
Do you know her?
Do you like camping?
Is your sleeping bag warm?
Isn’t it time to sleep now?
Are you hungry?
Aren’t these socks yours?
Have you seen the swimming pool yet?
Would you like to go camping next summer?

Dziecko może używać następujących wyrażeń:
Of course.,
Sure.,
Certainly.,
I’m positive.,
I’m not sure.,
I’m hungry and thirsty.,
Not at all.,
Just a little bit.,
A lot.,
So so.,
Not really.,
Definitely.,
Definitely not.,
I don’t know.,
It is/They are his/hers.,
I have no idea.,
That’s a good question.,
What a question!,
Ask her/him about it.

Reklama

Dziecko może też odpowiedzieć pytaniem na pytanie:
What about you?
Do you ...?
Would you ...?
Why are you asking?
Are you kidding?

Reklama
Reklama
Reklama