Mamy, które szukają inspiracji i odpowiedzi: Klub Przedsiębiorczych Mam
Babyonline.pl było dziś na spotkaniu Klubu Przedsiębiorczych Mam, żeby przekonać się, jak kobiety wspierają się w poszukiwaniu drogi do zawodowego spełnienia. Gościem specjalnym warszawskiego spotkania była Anna Zdrojewska-Żywiecka, założycielka wydawnictwa Mamania.
Warszawa, Praga. Pierwsze wiosenne słońce nastraja optymistycznie. Starsza pani sprzedaje konwalie na przystanku tramwajowym, od ich zapachu kręci się w głowie. To dobry dzień na odwiedziny w Google Campus Warsaw, gdzie dzisiaj spotykają się mamy w ramach cyklicznego networkingu Klubu Przedsiębiorczych Mam.
Wchodzę na teren dawnej Warszawskiej Wytwórni Wódek "Koneser". W jednym z postindustrialnych budynków mieści się Google Campus, a tam, po przejściu przez kafejkę, w której młodzi ludzie klikają w swoje laptopy, jest sala, w której spotykam kilkanaście kobiet. Część z nich jest w ciąży, część przyszła z małymi dziećmi. 6-miesięczne niemowlę chce po przebudzeniu tulić się do mamy, nieco starsze maluchy okupują dywan, na którym porozrzucano pluszowe piłki i inne zabawki.
Wszystkie zebrane tu kobiety łączy jedno: chcą świadomie decydować o swoim życiu zawodowym. Wiele z nich powtarza, że chce odejść z korporacji, zrezygnować z etatu, tutaj szukają inspiracji. Kilka z nich już prowadzi swoje firmy, kilka ma już pomysł na biznes. "Już czas" - mówi jedna z nich. Większość pomysłów, a może nawet wszystkie, dotyczą produktów i usług związanych z dziećmi i rodzicami: są więc i meble dla dzieci, warsztaty, fotografia ciążowa i dziecięca, a nawet dowożenie dzieci na zajęcia dodatkowe. Jedna z mam chciałaby produkować kosmetyki wegańskie, a inna napisać książkę o sztukach walki dla dzieci.
W pierwszej części spotkania dzisiejszy gość Klubu Przedsiębiorczych Mam, Anna Zdrojewska-Żywiecka, założycielka wydawnictwa Mamania, opowiadała o swojej drodze od pomysłu i pierwszej wydanej książki do tysięcy czytelniczek i nowych projektów. Odpowiadała na pytania i dzieliła się swoimi spostrzeżeniami i radami na prowadzenie własnego biznesu.
Padło wiele ważnych słów: o tym, że może i początki biznesu oznaczają skupienie się na pieniądzach (bo ciągle ich brak!), ale w prowadzeniu firmy najważniejsi są ludzie, jak i o tym, że matka, która chce mieć swój biznes, powinna koniecznie scedować część obowiązków na swojego męża lub partnera. Po opowieści gościa każda z mam powiedziała kilka słów o sobie, a potem nastąpił czas na swobodne rozmowy i pytania, wymienianie się pomysłami, kontaktami i pytanie o opinie na temat planów na firmę.
Klub Przedsiębiorczych Mam to społeczność mam, które chcą łączyć pracę zawodową z macierzyństwem. Został założony w 2009 roku przez Martę Waszczuk, prezeskę Fundacji BeProactive, autorkę książki "Mamy, wracamy" (wyd. Mamania). W ramach działań Klubu Przedsiębiorczych Mam, odbywają się spotkania networkingowe, takie jak dzisiejsze. Organizowane są w Warszawie, Krakowie, Grodzisku Mazowieckim, Poznaniu, Koszalinie i Gdyni.
Oprócz spotkań Klub organizuje również konferencje – Forum Przedsiębiorczych Mam. Oprócz prelekcji, mamy mogą wziąć udział w warsztatach. Na konferencje można przyjść z dziećmi, można też oglądać ją w domu, w komputerze. Najbliższe Forum już w ten czwartek, 12 maja. Więcej informacji znajdziecie tutaj. Warto się wybrać lub włączyć komputery, bo lista prelegentek i osób prowadzących warsztatyy jest arcyciekawa. Oczywiście wszystkie z nich są mamami, które z sukcesem łączą pracę zawodową z życiem rodzinnym.
Zobacz też:
- Wielki powrót mamy do pracy
- 5 zdań, których nie mów pracującej mamie
- Czy jesteś dobrze zorganizowaną mamą? QUIZ