Wychowanie do życia w rodzinie
fot. Instagram

WDŻ: chłopcy mają być inteligentni, a dziewczynki KOKIETERYJNE! „Patologia!”

Skandaliczne materiały wykorzystywane na lekcjach wychowania do życia w rodzinie pokazała Karolina Korwin-Piotrowska. Dzieci uczą się w szkole o stereotypowych cechach dziewczynek (atrakcyjnych i skromnych) oraz chłopców (inteligentnych i poważnych). Trudno o większy seksizm!
Magdalena Drab
Wychowanie do życia w rodzinie
fot. Instagram
Na lekcjach wychowania do życia w rodzinie dzieci poznają różnice między dziewczynkami a chłopcami. Jakie? Z materiałów udostępnionych przez Karolinę Korwin-Piotrowską wynika, że do bólu stereotypowe i dyskryminujące. Wg prowadzącego zajęcia w szóstej klasie szkoły podstawowej dziewczynki powinny być zadbane i kokieteryjne, a chłopcy inteligentni i rozmowni. Ciemnogród! − komentują internauci.

Wychowanie do życia w rodzinie

Szokujące zdjęcie kartki z wypisanymi cechami chłopców i dziewczynek udostępniła na Instagramie Karolina Korwin-Piotrowska. Materiały mają pochodzić z lekcji wychowania do życia w rodzinie w szóstej klasie szkoły podstawowej. Internauci są oburzeni, bo prowadzący zajęcia w skandaliczny sposób podzielił dzieci ze względu na płeć, chłopcom przypisując inteligencję, a dziewczynkom skromność i atrakcyjny wygląd.

Jak by tego było mało, dzieci uczą się na lekcji WDŻ, że niezależność to owszem, pożądana cecha u dziewczynek, ale... tylko do pewnego stopnia! Ważna u dziewcząt jest też kokieteryjność (ale nie za bardzo!). Chłopcy zaś powinni być poważni, odpowiedzialni i wspaniałomyślni, przy czym męskie cechy opisano konkretnie i stanowczo, żeńskie − w sposób niedookreślony, sugerując niestabilność kobiecej natury.

Internauci nie kryją oburzenia materiałami do WDŻ, pisząc w większości, że sami nie posyłają dzieci na podobne lekcje. Niektórzy przytaczają skandaliczne przykłady nadużyć ze swoich szkół: „Pamiętam wpis w zeszycie mojego syna z WDŻ: kobieta nie powinna pracować, ponieważ czasu poświęconego pracy zawodowej nie może poświęcić obowiązkom wobec męża i rodziny” albo: „W szkole usłyszałyśmy na zebraniu, że można [odmówić udziału dziecka w lekcjach WDŻ] ale obecność będzie brana pod uwagę do..... ZACHOWANIA.” − relacjonują. 
Przypominamy: WDŻ to lekcje nieobowiązkowe prowadzone dla dzieci od czwartej klasy szkoły podstawowej. Jeśli rodzice nie chcą, by dziecko uczestniczyło w zajęciach, wystarczy, że złożą pisemną rezygnację u dyrekcji szkoły. Podstawą prawną jest w tym przypadku Konstytucja RP, która gwarantuje rodzicom prawo do wychowania dzieci zgodnie z własnymi przekonaniami (art. 48 ust. 1 i art. 53 ust. 3). 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Zajęcia WDŻ, klasa 6 😂😂😂 No to mamy Opowieści podręcznej

Post udostępniony przez KAROLINA KORWIN PIOTROWSKA🐶🐶🐶 (@karolinakp)


Zobacz też:
Redakcja poleca: Jak zrobić kalendarz adwentowy z papieru?
Jeśli zastanawiasz się, jak zrobić kalendarz adwentowy z papieru, dobrze trafiłaś. Nasz jest łatwy do wykonania i efektowny, bo złoty! Dzięki kalendarzowi adwentowemu dziecku łatwiej jest czekać na gwiazdkę i prezenty. Znikające kolejne okienka kalendarza ułatwiają zrozumienie, ile jeszcze dni zostało do świąt i sprawiają, że ten czas nie dłuży się aż tak strasznie.
Oceń artykuł

Ocena 5 na 1 głos

Zobacz także

Popularne tematy