Głównym celem zabawy jest rozwijanie w dzieciach kreatywności i wyobraźni. Aby pokazać, że ich fantazja nie zna granic, firma LEGO zorganizowała akcję Kronkiwongi. Dzieci otrzymały specjalny zestaw klocków w różnych kolorach i kształtach i zostały poproszone o stworzenie z nich konstrukcji według własnego pomysłu. Do Kronkiwongi nie potrzeba instrukcji. Tego słowa nie można znaleźć w żadnym słowniku. Kronkiwongi nie da się zdefiniować. Jest to coś, co pojawia się w dziecięcej głowie, coś co można sobie wyobrazić, a potem zbudować.

Reklama

Czym jest akcja Kronkiwongi?

- Kronkiwongi to ogólnoświatowa akcja pokazująca, w czym tkwi największa wartość zabawy klockami LEGO - w niebywałej eksplozji kreatywności, która ma miejsce zawsze, kiedy dzieci zaczynają budować - mówi Joanna Starzycka - Nogaj, Brand Marketing Manager w LEGO Polska. - Kronkiwongi udowadnia, że dziecięca wyobraźnia nie zna granic. Dla jednego Kronkiwongi to stwór, którego okulary mają małe, słodkie wafelki od lodów, inne dziecko mówi, że ma mnóstwo pomysłów na Kronkiwongi, ale zobaczy je na żywo dopiero wtedy, gdy zbuduje z klocków LEGO.

Przeczytaj: Jak ważna jest zabawa z dzieckiem

Zobacz Kronkiwongi dzieci z całego świata

W calu dotarcia do jak największej liczby dzieci i ich rodziców, powstała seria filmików pokazujących dzieci bawiące się Kronkiwongi. Autorzy dzielą się rezultatami unikalnego i kreatywnego doświadczenia, do którego nie było napisanego wcześniej scenariusza. Dzieci z różnych krajów i różnych kultur zostały zaproszone, aby zbudować Kronkiwongi z klocków LEGO. Kamera odwiedzała je w domach. Poproszono je także, aby wyjaśniły, co to jest Kronkiwongi. Zadano im wiele pytań m.in. jak wygląda, jakie wydaje dźwięki, jak się rusza, jak mówi, do czego jest przydatne. Ich tak różne od siebie i zarazem niesamowite wypowiedzi złożyły się na serię trzech dokumentalnych filmików, które celebrują potęgę kreatywności. Są także zaproszeniem dla dzieci z całego świata, aby przyłączyły się do zabawy i zbudowały własne Kronkiwongi.

Zobacz film:

Zobacz także

Reklama

Stwórz własne Kronkiwongi

Każde dziecko ma naturalną ciekawość, nieskończony potencjał kreatywności i pragnienie, aby w zabawie wyrażać swoją wyobraźnię i pomysłowość. Średnio 98% trzylatków to niemal geniusze kreatywności. Ich mózgi bez ustanku szukają nowych możliwości i rozwiązań. Akcja Kronkiwongi pokazuje, jak twórcze są dzieci w zabawie. A jak wygląda zabawa Kronkiwongi Twojego dziecka? Podziel się z nami filmami i zdjęciami. Publikuj je w komentarzach albo na naszym profilu na Facebooku.

Reklama
Reklama
Reklama