Żywienie

Jak przygotować zdrowe i pyszne śniadanie? [LIVECZAT Z EKSPERTEM]

Mówi się, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Co zatem powinno się znaleźć na talerzu o poranku i jak sprawić, by danie było nie tylko smaczne i zdrowe, ale również kolorowe, a przy okazji zróżnicowane? Podczas liveczatu na fanpage’u Mamo, To Ja dietetyczka Paulina Barros wyjaśniła, dlaczego warto spożywać śniadania zawierające pełne ziarna, co jeść, by wzmocnić odporność oraz z czym poza mlekiem komponować płatki. Zapraszamy do oglądania!

Podczas naszego spotkania, którego patronem była marka Cheerios Owsiany, ekspertka podkreśliła, że śniadanie, podobnie zresztą jak pozostałe posiłki, powinny być komponowane wg określonego schematu. – Połowę talerza powinny stanowić warzywa albo owoce lub ich miks – wyjaśniła dietetyczka. – Drugą połowę należy z kolei podzielić na dwie ćwiartki. W jednej z nich potrzebujemy produktów białkowych, w drugiej zaś węglowodanowych – kontynuowała Barros.

Pełne ziarno w diecie

Padło wiele pytań na temat produktów pełnoziarnistych. Dietetyczka wyjaśniła, że produkty z pełnego ziarna, dzięki zawartości błonnika, będą nie tylko gwarantowały sytość, ale również stanowią źródło substancji mineralnych, takich jak choćby magnez czy żelazo.

Chcesz wiedzieć więcej? Zobacz ponownie nasz liveczat!  

Płatki… nie tylko z mlekiem!

Płatki z mlekiem to duet, który jest nam wszystkim znany i chyba przez wszystkich szalenie lubiany. Jak zaznaczyła Paulina Barros, trudno go zastąpić, zwłaszcza w porannym pośpiechu. Podkreśliła jednak, że dobrze jest pokusić się o eksperymenty. – Płatki sprawdzają się w deserach, można z nich przygotować spody do śniadaniowych ciast lub zmieszać z owocami jako chrupiący „składnik” sałatki – mówiła ekspertka.
Dietetyczka podpowiedziała również, jak komponować drugie śniadania, by sprawdziły się w szkolnych śniadaniówkach.

Sposób na niejadka

Rodzice pytali także o to, jak zwalczyć niechęć swoich pociech do śniadań. Dietetyczka zauważyła, że warto zwrócić przede wszystkim uwagę na… porę wieczornych posiłków. – Rytm posiłków może być przestawiony, jeśli za późno jemy kolację. Niechęć do śniadań występuje również wtedy, gdy śpimy za krótko. Taki wieczorny post powinien trwać około 10 godzin – wyjaśniła ekspertka.
Dietetyczka podkreśliła także, że warto bawić się konsystencją i kolorami, a także miksować różne rodzaje płatków. Warto przy tym zaangażować dziecko zarówno w proces wyboru konkretnych produktów, które ma zjeść na śniadanie, jak i w jego tworzenie.

Co warto wiedzieć o płatkach śniadaniowych Nestlé Cheerios Owsiany?

Zawierają 91% pełnego ziarna owsa w wariancie klasycznym, a 85% w wariancie smakowym.

Pyszne owsiane kółeczka NESTLE Cheerios to wysoka zawartość błonnika oraz mniej cukru*. A to wszystko przy jednoczesnym bardzo dobrym smaku, który zasmakuje zarówno dzieciom, jak i dorosłym.

Płatki Nestlé Cheerios Owsiany zawierają witaminy i żelazo.

Produkt posiada pozytywną opinię Centrum Zdrowia Dziecka nr 18/DJW/2020 oraz 19/DJW/2020 oraz spełnia wymogi zdrowego żywienia – spełnia restrykcyjne normy, dlatego może być podawany w przedszkolach oraz może być sprzedawany w sklepikach szkolnych.

* O obniżonej zawartości cukru o co najmniej 30% w stosunku do średniej z 20 wiodących produktów z kategorii ekspandowanych płatków śniadaniowych na rynku polskim.

Cheerios
materiały prasowe
 
Materiał powstał we współpracy z marką Cheerios

Nasze akcje
dziecko na szczepieniu
O szczepieniach
Szczególne znaczenie szczepień przeciw pneumokokom u niemowląt i dzieci w dobie pandemii COVID-19
Partner
mata na piknik
Pielęgnacja
Jedziecie na piknik? Oto 6 wskazówek, dzięki którym się uda
Partner
częste oddawanie moczu u dziecka
Zakupy
Szukasz najlepszego nocnika dla dziecka? Sprawdź nasz ranking!
Partner
Podróże z Marko BeSafe
Rozwój
Oto sposób na przewożenie dziecka 5 razy bezpieczniej niż dotąd!
Partner
Polecamy
Porady
jak ubierać noworodka latem
Noworodek
Jak ubierać noworodka latem, żeby go nie przegrzać?
Małgorzata Wódz
Nowe urlopy dla rodziców
Prawo i finanse
Nowe urlopy dla rodziców w 2022 roku: od kiedy więcej dni wolnych?
Małgorzata Sztylińska-Kaczyńska
Bon turystyczny: jak wykorzystać w 2022?
Aktualności
Gdzie można wykorzystać bon turystyczny – lista podmiotów + zmiany przepisów
Ewa Janczak-Cwil
Rabarbar w ciąży
Dieta w ciąży
Czy w ciąży można jeść rabarbar? Tak, ale trzeba pamiętać o jednej rzeczy
Luiza Słuszniak
imiona unisex
Imiona
Imiona unisex – jak nazwać dziecko bez wskazywania na płeć? 168 propozycji!
Ewa Janczak-Cwil
biegunka w ciąży
Zdrowie w ciąży
Biegunka w ciąży: przyczyny i leczenie rozwolnienia w ciąży i przed porodem
Ewa Janczak-Cwil
bon turystyczny do kiedy
Aktualności
Bon turystyczny 2022 – ważność bonu. Do kiedy można wykorzystać?
Małgorzata Wódz
zapłodnienie
Starania o dziecko
Zapłodnienie: przebieg, objawy, kiedy dochodzi do zapłodnienia
Magdalena Drab
Czop śluzowy
Przygotowania do porodu
Czop śluzowy – co to, jak wygląda, kiedy odchodzi?
Joanna Biegaj
wyprawka noworodka
Niemowlę
Wyprawka dla noworodka na lato: ubranka i rzeczy do szpitala [LISTA ZAKUPÓW]
Małgorzata Wódz
uczulenie na jad pszczeli / uczulenie na jad osy
Zdrowie
Uczulenie na jad pszczeli i jad osy: objawy, co robić i jak przebiega leczenie
Katarzyna Pinkosz
Szparagi w ciąży: czy można jeść, właściwości, przeciwwskazania
Dieta w ciąży
Szparagi w ciąży: czy można jeść, właściwości, przeciwwskazania 
Luiza Słuszniak
jak pobrać bon turystyczny
Prawo i finanse
Jak pobrać i aktywować bon turystyczny: instrukcja rejestracji na PUE ZUS (krok po kroku)
Milena Oszczepalińska
domowe sposoby na komary
Aktualności
Domowe sposoby na komary: co robić, żeby komary nie gryzły?
Joanna Biegaj
twardy brzuch w ciąży
Zdrowie w ciąży
Twardy brzuch w ciąży – kiedy napięty brzuch jest powodem do niepokoju?
Ewa Cwil
plan porodu
Lekcja 2
Plan porodu: jak go napisać, czy jest obowiązkowy? Wzór do druku
Małgorzata Wódz
pozytywny test ciążowy
Ciąża
Pozytywny test ciążowy – co dalej? Kiedy test ciążowy jest fałszywie pozytywny?
Joanna Biegaj
plamienie implantacyjne
Objawy ciąży
Plamienie implantacyjne: co to jest, jak wygląda, ile trwa? Czy zawsze występuje w ciąży?
Małgorzata Wódz