W tym odcinku cyklu mamotoja.pl pt. "Zaufana niania", w którym Joanna Jakubiak, właścicielka agencji niań i autorka poradnika "Zaufana niania" udziela rad, jak znaleźć dobrą opiekunkę do dziecka zapytałyśmy o to, czy należy wtajemniczać nianię w szczegóły relacji małżeńskich. To szczególnie drażliwy temat w sytuacji, kiedy dochodzi do rozpadu związku.

Reklama

Tak, musi wiedzieć!

"Nie ma możliwości, aby niania o tym nie wiedziała. Nawet jak nam się wydaje, że nasza niania nie wie, że coś się dzieje, to ona wie" – mówi autorka poradnika. Dlatego powinniśmy rozmawiać z nianią otwarcie. "To jest ktoś kto się zajmuje naszym dzieckiem, a to co się dzieje między rodzicami wpływa na jego psychikę" – stwierdza Jakubiak.

Podkreśla, że rolą niani jest opieka nad dzieckiem i aby mogła pomóc dziecku w każdej sytuacji, również tak trudnej, jak np. rozwód rodziców, to musi wiedzieć, co się dzieje w rodzinie.

Nie chodzi o opowiadanie wszystkiego ze szczegółami

"Rodzice powinni wtajemniczyć nianie w sytuację na tyle, na ile chcą" – zastrzega właścicielka agencji niań. Nie chodzi o opowiadanie o szczegółach intymnego pożycia. "Są pewne podstawy, które niania powinna wiedzieć, inaczej nie przeprowadzi naszego dziecka przez to" – podkreśla.

Jej zdaniem, rozpad związku to jest taki moment, w którym cała rodzina powinna dołożyć wszelkich starań, aby ten proces przebiegł jak najmniej inwazyjnie dla dziecka. To jest kwestia bezpieczeństwa psychiki naszego dziecka, o którą musimy dbać zawsze" – mówi.

Zobacz także

Znajdź idealną nianię dla dziecka na niania.pl

Joanna Jakubiak jest nianią z wieloletnim doświadczeniem i właścicielką agencji niań "Zaufana niania". We współpracy z wydawnictwem Edipresse wydała książkę poradnik "Zaufana niania", w której w bardzo przystępny i dowcipny sposób pokazuje jak skutecznie znaleźć nianię dla naszego dziecka.

A wy czy bez problemu mówiłyście niani o trudniejszych momentach w waszych relacjach z partnerem? Podzielcie się swoim doświadczeniem w komentarzach!

Zobacz też:

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama