„Hasło głośne: zdrowo rosnę i myślę o tym, co jem!”. Joanna Legutko o akcji #Zdroworosna
Na temat akcji #Zdroworosna rozmawiamy z Joanną Legutko, wiceprezes tej rodzinnej firmy.
- redakcja mamotoja.pl
Do akcji #Zdroworosna przyłącza się coraz więcej przedszkoli i szkół. Wielu przedszkolaków i uczniów klas I-III bierze też udział w konkursie, który towarzyszy przedsięwzięciu. Organizatorem akcji jest firma W. Legutko, producent nasion, cebulek i akcesoriów ogrodniczych.
Luiza Słuszniak, mamotoja.pl: „Mama, tata, siostra, brat – każdy chce mieć zdrowszy świat”. Kiedy słucha się piosenki, która jest hymnem akcji #Zdroworosna – może wydawać się, że zdrowsze życie jest dziecinnie proste...
Joanna Legutko: Ależ jest dziecinnie proste! Postanowiliśmy, że pokażemy dzieciom i dorosłym, ile frajdy może to ze sobą nieść. Wystarczy spróbować, by przekonać się, że samodzielnie wyhodowane zioła czy warzywa to powód do dumy. I że takie własne warzywa naprawdę świetnie smakują i są znacznie zdrowsze od czekoladek i wafelków.
Można powiedzieć, że setki dzieci z wielu polskich przedszkoli i szkół już #Zdroworosna...
Tak, ponieważ dyrekcja, nauczyciele i rodzice mają świadomość, że – zwłaszcza po pandemii – dzieci potrzebują obcowania z naturą. A także czasu spędzonego z bliskimi, z dala od komputera. Oczywiście zdrowszej diety też, bo brak ruchu i sięganie po niezdrowe smakołyki sprawiły, że przybyło maluchów z nadwagą i otyłością.
Rzeczywiście trudno wyobrazić sobie coś zdrowszego niż koperek czy sałata uprawiana we własnym ogródku lub w doniczce...
Dlatego wciąż zapraszamy do udziału w akcji. Przygotowaliśmy naprawdę sporo zestawów do samodzielnego wysiewu koperku.
Dlaczego akurat koperek?
Ponieważ to roślinka prosta w uprawie i bardzo zdrowa. Jako mama wiem też, że maluchom czasem brakuje cierpliwości, a koperek rośnie dość szybko.
Akcji towarzyszy też konkurs, który trwa od pierwszego dnia wiosny.
Pomyśleliśmy, że to dobry pomysł, by Akcja #Zdroworosna zawitała również do domów naszych małych ogrodników. Przyznaję, że zainspirowała nas czwórka juniorów masterchefów, którzy jako pierwsi zaangażowali się w #Zdroworosna. Kiedy zobaczyłam, jak świetnie bawią się, wymyślając filmiki do naszej Akcji, nie miałam wątpliwości, że konkurs będzie strzałem w dziesiątkę. Zwłaszcza, że to też sposób na wspólną zabawę z mamą lub tatą, starszą siostrą lub bratem, który nagrywa filmik.
Dla zwycięzców przygotowali Państwo rewelacyjne nagrody.
Autorzy najlepszych filmików otrzymają profesjonalne zestawy YouTubera i pakiety produktów ogrodniczych. Prócz tego, ich szkołę lub przedszkole odwiedzi jeden z naszych zaprzyjaźnionych MasterChefów Juniorów.
Sukces już jest, więc czego jeszcze można życzyć pomysłodawcom akcji?
Tego, czego my życzymy wszystkim rodzicom: by z radością patrzyli, jak ich dzieci naprawdę zdrowo rosną.
Szczegółowe informacje na temat akcji #Zdroworosna znajdziecie na stronie https://www.legutko.com.pl/hobby/zdroworosna/. Gorąco zachęcamy również do zapoznania się z zasadami i regulaminem Konkursu towarzyszącego Akcji.
Zobacz także:
- W ogródku jak na placu zabaw: zobacz jaki trening przechodzą zmysły dziecka
- "Blossom" znaczy kwitnąć. Wyjątkowe przedszkole na mapie Warszawy
- Ogród dla dzieci: jak urządzić go z pomysłem? Jak zadbać o bezpieczeństwo malucha?