Znasz przynajmniej jeden język obcy na poziomie podstawowym? To tak jak połowa Polaków, przynajmniej na poziomie deklaracji. Biegle w innym języku mówi 23 proc. Polaków – donosi infoWire.pl. Nauczenie się języka obcego wymaga czasu i motywacji. Równie dobrą motywacją do nauczenia się angielskiego będzie dla nastolatki chęć zrozumienia tekstów ulubionego zespołu, jak dla jej mamy pragnienie znalezienia dobrej pracy.

Reklama

Szukasz pracy, naucz się języka

Jeśli i ty chcesz znaleźć nową pracę, zastanów się, czy nie warto wcześniej odświeżyć swojej znajomości języków obcych. Dla potencjalnego pracodawcy informacja, że znasz dobrze język obcy, będzie dodatkową zachętą, żeby zaprosić cię na rozmowę kwalifikacyjną, zwłaszcza że w wielu zawodach bez znajomości angielskiego (najczęściej) nawet nie ma co próbować walczyć o zatrudnienie: - Każdy rekruter, który ma do czynienia z wyborem kandydata nieznającego języka, a takiego, który język obcy zna, będzie się skłaniał w kierunku osoby znającej obcy język – mówił Daniel Lewczuk, Prezes Zarządu Executive Network.

Potwierdziła to Natalia Gałczyńska, specjalista ds. rekrutacji w agencji Headhunters: - Znajomość języków obcych stała się w dzisiejszych czasach warunkiem koniecznym praktycznie w każdej firmie - twierdzi. - Polskie przedsiębiorstwa rozwijają się i współpracują z kontrahentami zagranicznymi. Z roku na rok przybywa też firm międzynarodowych, które otwierają swoje oddziały w naszym kraju, tak więc komunikacja w obcym języku jest niezbędnym narzędziem.

Jakich języków warto się uczyć?

Z badania przeprowadzonego przez Instytut Ipsos dla wonga.com wynika, że 42 proc. osób uczących się języka robi to z powodów zawodowych, a 27 proc. chce móc się swobodnie porozumiewać podczas wakacyjnych wyjazdów. Najczęściej uczymy się języka angielskiego (34 proc. ankietowanych), a na drugim miejscu jest język niemiecki (3 proc.). - Najważniejszy na rynku pracy jest oczywiście uniwersalny język angielski, ale równie ważny i pożądany jest także niemiecki – mówi Natalia Gałczyńska. - Niestety, nadal mało jest osób władających językiem niemieckim, a popyt na takich pracowników stale rośnie. Mogę zatem śmiało stwierdzić, że znajomość języka angielskiego lub niemieckiego to mus na rynku pracy, a już najlepiej znać oba te języki naraz.

Oczywiście nie należy zapomnieć o innych językach świata, zwłaszcza skandynawskich oraz tych najbardziej egzotycznych – podpowiada Gałczyńska. - Osoba władająca np. językiem mandaryńskim czy wietnamskim z pewnością znajdzie pracę w niejednej firmie, która chętnie przyjmie takiego pracownika do swojego zespołu. Podsumowując - jeśli znasz dobrze język obcy, to twoje szanse na zalezienie dobrze płatnej pracy wzrastają.

Zobacz także

Warto mieć certyfikat językowy?

Certyfikaty językowe, np. angielskie FCE, CAE czy CPE albo niemieckie ZD i ZMP na pewno dobrze wyglądają w CV, więc warto się nad nimi zastanowić. To prosta i czytelna informacja dla pracodawcy, że znasz język na danym poziomie (a wiadomo, że wpisując w CV "komunikatywny" obok znajomości języka, możemy mieć na myśli, że wiemy, jak odpowiedzieć na pytanie "What's your name?" albo że spokojnie możemy prowadzić długą rozmowę w danym języku). Jeśli jednak nie masz certyfikatu językowego, pamiętaj, że znajomość języka obcego, jeśli jest istotna w pracy, o którą się ubiegasz i tak zostanie sprawdzona podczas procesu rekrutacji.

Ważne, żebyś wiedziała, dlaczego chcesz się uczyć i nie zrezygnowała, kiedy motywacja zacznie słabnąć. To jak z postanowieniami noworocznymi – moment kryzysowy następuje zwykle około 3 miesiąca. Najważniejsze to nie poddawać się wtedy, tylko skupić na celu: - Przez 18 lat pracując w branży rekrutacyjnej, widziałem wiele "sufitów" ludzi, którzy nie władali językiem obcym, przez co ich kariery zawodowe były ograniczone – mówi Lewczuk. Nie pozwól, żeby tak było w twoim wypadku. Powodzenia! Good luck! Viel Glück!

Zobacz ofertę kursów językowych online w Szkole Języków Obcych Lincoln i zapisz się na lekcję pokazową online.

Szkoła Języków Obcych Lincoln
materiały promocyjne

Zobacz też:

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama