Pierwsza taka kampania polskiej marki. Modę dziecięcą reklamuje 3-latka z zespołem Downa
Choć na świecie podobne kampanie są normą, w Polsce osoby niepełnosprawne niezwykle rzadko mają okazję występować w reklamach. Bardzo się cieszymy, że marka 5.10.15 przełamuje tę tendencję.
3-letnia Lena jest pierwszym dzieckiem z zespołem Downa, które zostało zaproszone do polskiej kampanii promującej odzież dla dzieci. Na świecie tego typu akcje są już standardem, u nas niestety wciąż nie. Marka 5.10.15 postanowiła przełamać pewne tabu i w wiosennej kampanii, która zbiegnie się w czasie ze Światowym Dniem Zespołu Downa, pojawi się właśnie Lena. Rodzice dziewczynki bardzo się cieszą i mają nadzieję, że będzie to dobra promocja tolerancji i akceptacji odmienności w polskim społeczeństwie.
Oswajanie niepełnosprawności
Rodzice 3-letniej Leny przyznali, jak ważne jest dla nich uświadamianie społeczeństwa w zakresie tolerancji niepełnosprawności. Na spotkaniu Akademii 5.10.15 poświęconym tematyce tolerancji i integracji dzieci z niepełnosprawnościami przyznali: „Dla każdego rodzica, który posiada dziecko z niepełnosprawnością, wiele znaczy otrzymanie akceptacji wśród społeczeństwa. Naszym marzeniem jest, aby Lenka była traktowana na równi z innymi dziećmi. Chcielibyśmy prosić wszystkich rodziców, aby uczyli swoje dzieci od najmłodszych lat tolerancji dla różności. Pokazywania świata w różnych jego odcieniach. Nie udawajmy, że takich problemów społecznych jak niepełnosprawność nie ma. W dobie internetu możemy pokazać dzieciom chociażby efekty tej kampanii i opowiedzieć o tym, jak jest ona ważna i dlaczego. Im więcej z naszymi dziećmi będziemy rozmawiać, tym bardziej naturalne będą ich zachowania w stosunku do osób niepełnosprawnych. Dzieci niepełnosprawne chcą być kochane i akceptowane, więc pozwólmy im być częścią społeczeństwa”.
Zobacz też: Niezwykłe dzieci w kampanii okularów Muscat
Inna, ale nie gorsza
Dla mamy dziewczynki jej udział w kampanii jest niezwykle ważny. Podoba jej się to, że może ona pokazać swoją inność w taki sposób. Często tłumaczy też dziewczynce, że dodatkowy chromosom czyni ją wyjątkową. Na razie trzylatka nie ma problemów w kontaktach z rówieśnikami, jest bardzo towarzyska, a oni nie zauważają jej odmienności. Starsze dzieci natomiast widzą, że jej oczy są inne. Rodzice Lenki zgodnie twierdzą, że mają nadzieję, że „dzięki takim inicjatywom wzrośnie poziom edukacji, tolerancji i zrozumienia dla różnego rodzaju „inności”, w tym również niepełnosprawności”.
Dla samej Lenki udział w kampanii to nie tylko możliwość uwrażliwienia innych na osoby z zespołem Downa, lecz także prawdziwa frajda. Efekty będziemy mogli podziwiać już wkrótce!
Źródło: 51015kids.eu, familie.pl
Zobacz też:
- Niepełnosprawność nie musi ograniczać - historia chłopca z zespołem Downa
- Mamy przełom w leczeniu zespołu Downa?
- Badania prenatalne wykrywające wady genetyczne