60 proc. mam wydaje jednorazowo 300 zł na akcesoria dla dzieci. Jesteś jedną z nich?
60 proc. Polek biorących udział w sondażu przeprowadzonym przez UCE RESEARCH deklaruje, że co 3-4 miesiące wydaje jednorazowo 300 zł na akcesoria dla dzieci w wieku 0-12 lat. Czy wiesz, czym się kierują, kupując rzeczy dla dzieci?
UCE RESEARCH przebadało 1000 mam, które mają dzieci w wieku 0-12 lat, i które samodzielnie kupują dzieciom zabawki, akcesoria plastyczne, edukacyjne i pomoce naukowe. Wyniki badania mogą cię zaskoczyć!
Jak kupują Polki?
Większość mam robi przemyślane, celowe i wcześniej zaplanowane zakupy, rzadko są to zakupy spontaniczne lub realizowane w momencie pojawienia się potrzeby. Jak wynika z badania:
- 37,7% mam kupuje tylko w sklepach stacjonarnych;
- 32,5% mam kupuje tylko przez Internet.
Oba kanały wybiera naprzemiennie 11,3%, jednak coraz bardziej popularny staje się trend zakupów hybrydowych. „Rodzice przychodzą do sklepu, by obejrzeć produkty i wypróbować je. Następnie kupują identyczne artykuły w sieci, gdzie są one tańsze. Stacjonarne sklepy stają się showroomami. Zakupy internetowe są preferowane ze względu na wygodę dokonania ich w dowolnym miejscu i czasie, różne metody płatności, możliwość zwrotu, a przede wszystkim – łatwość porównania cen”, wyjaśnia dla Monday News Urszula Kaszubowska, Redaktor Naczelna „Branży Dziecięcej”.
Matki Polki Konsumentki
Nieco ponad 10% ankietowanych mam może sobie pozwolić na spontaniczne zakupy. W pozostałych przypadkach kluczową rolę ogrywają pieniądze. Przy podejmowaniu decyzji zakupowych konsumentki biorą pod uwagę:
- posiadany budżet, jakim dysponuje mama (23,4% ankietowanych)
- cena produktu (23,1% ankietowanych),
- wysoka jakość (19,2% ankietowanych),
- funkcjonalność (14,1% ankietowanych),
- estetyka (9,3% ankietowanych),
- opinia kupujących (2,2% ankietowanych),
- opinia sprzedawców (1,5% ankietowanych),
- inne, niewymienione (1,3% ankietowanych).
Ekspert ze sklepu internetowego Hlonda6 komentuje wyniki badania: „Dobrą informacją jest to, że co piąta matka patrzy na jakość. Od kilku lat widać, że klientkom coraz bardziej na niej zależy. Wolą kupić mniej produktów, ale za to lepszych jakościowo”. 5,9% badanych Polek nie potrafi określić, czym kieruje się podczas podejmowania zakupów.
Inwestycja w szeroko pojętą edukację dzieci to jedna z najlepszych inwestycji każdej mamy. Dlatego nie dziwi nas, że im więcej zarabiają mamy, tym więcej pieniędzy przeznaczają na przedmioty wspierające rozwój dziecka.
Źródło: Monday News Polska
Piszemy też o: