Najwięksi producenci słodyczy, także tych najbardziej lubianych przez dzieci, zapowiadają, że do 2022 r. połowa ich produktów będzie zawierała nie więcej niż 200 kalorii w opakowaniu. Czyżby koncerny zaczęły się troszczyć o zdrowie konsumentów?

Reklama

Mniej kalorii w słodyczach

Koncerny Mars-Wrigley, Nestle USA, Ferrero, Lindt i Ferrara Candy zadeklarowały, że do 2022 roku zmniejszą ilość kalorii w swoich produktach. Trudno jednoznacznie stwierdzić, co skłoniło największych producentów do takiej decyzji. Choć przedstawiciele firm zapewniają, że jest ona podyktowana troską o zdrowie konsumentów, nie ukrywają, że zwiększenie świadomości dotyczącej zdrowego żywienia zbiegło się w czasie ze wzrostem cen cukru, przez co zmniejszenie jego ilości pozwoli sporo zaoszczędzić. Wprowadzenie nowych produktów jest również sposobem na większe zyski ze sprzedaży: jeden z dyrektorów firmy Mars przyznał, że wprowadzenie nowych produktów, z niższą liczbą kalorii, przyniosło ogromne zyski.

Dzieci jedzą za dużo cukru!

Według danych Światowej Organizacji Zdrowia, aż 40 mln dzieci do piątego roku życia ma problemy z nadwagą. Choć świadomość społeczna dotycząca zdrowego odżywiania rośnie, wielu rodziców wciąż regularnie karmi dzieci przetworzonymi produktami pełnymi cukru. Zaledwie kilka dni temu młoda mama, stojąca obok mnie w tramwaju, uspokajała płaczącą w wózku córeczkę... czekoladowym wafelkiem.

Jakie słodycze dla dzieci - opinie rodziców

Najlepszym substytutem niezdrowych i kalorycznych słodyczy są owoce i domowe desery. To one powinny się znaleźć w diecie dziecka zamiast słodkich przekąsek. Odchudzenie batoników czy draży o kilkadziesiąt kalorii nie sprawi, że staną się zdrowsze...

Zobacz także

Wasze maluchy jedzą słodycze?

Zobacz także: 6 ważnych faktów o słodyczach dla dzieci

Reklama

Źródło: rynekzdrowia.pl, gazeta.pl

Reklama
Reklama
Reklama