Business English to termin, który onieśmiela wiele osób uczących się języka angielskiego. Czy słusznie? Niekoniecznie. Aby nauczyć się angielskiego języka biznesu, powinnaś znać już angielski mniej więcej na poziomie B2. Business English to nie obcy, odrębny język angielski, tylko zbiór reguł, słownictwa i wyrażeń używanych w świecie biznesu, które przydadzą ci się, jeśli pracujesz lub chcesz pracować np. w międzynarodowej korporacji, w biznesie, handlu, na wyższym stanowisku. Dlaczego warto się go nauczyć, jeśli marzysz o takiej pracy?

Reklama

Business English – co to jest?

Business English to język angielski obejmujący m.in. zagadnienia z zakresu finansów, handlu, marketingu itp. Na kursach angielskiego biznesowego słuchacze uczą się języka przydatnego w komunikacji biznesowej – przygotowywania prezentacji po angielsku, pisani maili, prowadzenia rozmów telefonicznych, a nawet zwrotów przydatnych podczas rozmów kwalifikacyjnych. Biznesowy język angielski jest bardziej oficjalny, bardzo uprzejmy i bazuje na wyrażeniach, które musisz znać, jeśli chcesz wypaść profesjonalnie w oczach swojego pracodawcy, waszych współpracowników, klientów, itd.

Business English – czy warto?

Na pewno warto, żebyś nauczyła się angielskiego języka biznesu, jeśli pracujesz lub szukasz pracy w środowisku, które oparte jest kontaktach międzynarodowych, musisz używać języka biznesu w pracy na co dzień, chcesz znaleźć lepszą pracę na wysokim stanowisku albo myślisz o znalezieniu pracy za granicą. - Znajomość Business English absolutnie zwiększa szanse na rynku pracy i podnosi kwalifikacje kandydata – uważa Daniel Lewczuk, Prezes Zarządu Executive Network. - Czym wyższe stanowisko, tym jest to bardziej istotne. Nadal w środowisku korporacyjnym, w przypadku odpowiedzialności regionalnych, językiem obowiązującym jest angielski. Dotyczy to zarówno spotkań, jak i telekonferencji – wyjaśnia.

Im wyższe stanowisko, tym większa potrzeba znajomości angielskiego języka biznesowego: - Znajomość Business English z pewnością zwiększa szanse na rynku pracy, zwłaszcza gdy mówimy o stanowiskach wyższego szczebla – twierdzi Natalia Gałczyńska, specjalista ds. rekrutacji w agencji Headhunters. - Podstawowa znajomość języka to zdecydowanie za mało, aby rozwijać się zawodowo. Trzeba pamiętać o podnoszeniu swoich kwalifikacji. Jeśli poważnie myśli się o swojej karierze zawodowej nie wolno stanąć w miejscu, zwłaszcza w kwestii nauki języka obcego.

Business English – kursy i certyfikaty

Jeśli zdecydowałaś, że nadszedł czas, aby wziąć się za swój angielski i to właśnie pod kątem języka biznesu, następnym krokiem będzie wybranie odpowiedniego kursu. Możesz zdecydować się na ogólny kurs Business English, na którym poznasz słownictwo i wyrażenia związane z różnymi aspektami pracy w świecie biznesu albo kurs przygotowujący do egzaminów, po których otrzymasz honorowane na całym świecie certyfikaty znajomości Business English. W Polsce można przygotowywać się do następujących egzaminów Business English:

Zobacz także
  • BEC (Cambridge English Business Certificate) – 3 egzaminy na różnym poziomie zaawansowania B1, B2 lub C1, przydatne jeśli potrzebujesz angielskiego w pracy lub chcesz pracować w biznesie;
  • LCCI English for Business – egzaminy Londyńskiej Izby Przemysłowo-Handlowej, 3 poziomy zaawansowania (B1, B2, C1), potwierdzają znajomość Business English, a egzaminy opierają się na autentycznych sytuacjach ze świata biznesu.

To, czy potrzebny ci będzie certyfikat znajomości Business English zależy oczywiście od branży, w której chcesz pracować lub w której już pracujesz. BEC lub LCCI na pewno pomogą udowodnić poza wszelkimi wątpliwościami, że znasz język biznesu, a to z kolei podniesie twoją pozycję na rynku pracy i zwiększy szansę na rozmowie kwalifikacyjnej zarówno w Polsce, jak i za granicą.

Zobacz ofertę kursów językowych online w Szkole Języków Obcych Lincoln i zapisz się na lekcję pokazową online.

Szkoła Języków Obcych Lincoln
materiały promocyjne

Zobacz też:

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama