Matura z języka polskiego 2022 [aktualne informacje, ARKUSZE]
Maraton matur 2022 rozpoczyna się egzaminem z języka polskiego na poziomie podstawowym. Do egzaminów dojrzałości w tym toku podejdzie prawie 29 tysięcy absolwentów liceów ogólnokształcących, techników i szkół branżowych II stopnia. Z jakimi zadaniami będą się dzisiaj mierzyć?
Matura 2022 z języka polskiego rozpoczęła się punktualnie o 9:00. Abiturienci otrzymali arkusze CKE i mieli 170 minut na rozwiązanie testu oraz napisanie wypracowania. 5 maja (czwartek) o godzinie 9:00 maturzyści rozpoczną rozwiązywanie zadań maturalnych z matematyki. Na ich rozwiązanie będą mieli również 170 minut. Trzeci dzień obowiązkowych matur 2022 na poziomie podstawowym kończy egzamin z języka angielskiego (rozpocznie się o godzinie 9:00) lub innego języka nowożytnego (start o godzinie 14:00). Pisemna matura z języka obcego na poziomie podstawowym trwa 120 minut.
Sprawdź najnowsze i sprawdzone informacje dotyczące matury 2022 z języka polskiego.
Matura 2022 – język polski: temat rozprawki
Tegoroczni maturzyści mogli wybrać jeden spośród trzech tematów:
1. Czym dla człowieka może być tradycja? Rozważ problem i uzasadnij swoje zdanie, odwołując się do fragmentu "Pana Tadeusza", całego utworu Adama Mickiewicza oraz do wybranego tekstu kultury.
2. Kiedy relacja z drugim człowiekiem staje się źródłem szczęścia? Rozważ problem i uzasadnij swoje zdanie, odwołując się do fragmentu "Nocy i dni" Marii Dąbrowskiej oraz do wybranych tekstów kultury.
3. Zinterpretuj podany utwór. Postaw tezę interpretacyjną i ją uzasadnij. Maturzyści mogli analizować wiersz Józefa Barana "Najkrótsza definicja życia".
Matura 202 – język polski: arkusze CKE + odpowiedzi
Wszystkie arkusze pochodzą ze strony Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.
Matura 2022 łatwiejsza niż rok temu
Przemysław Czarnek, Minister edukacji i nauki poinformował wczoraj (3 maja) w TVP Info, że wymogi egzaminacyjne matur 2022 są nieco ograniczone. Jak doprecyzował minister, oznacza to, iż „jest nieco łatwiej, niż byłoby, gdyby nie COVID-19 i nauka zdalna”. Przemysław Czarnek uzasadnia tę decyzję w ten sposób: „Ale też przypomnijmy, że jest to absolutnie logiczne, bo też uczniowie mogliby przyswoić zdecydowanie więcej materiału i w sposób bardziej systematyczny, gdyby nauka odbywała się w sposób tradycyjny, a nie przez wiele miesięcy w trybie zdalnym”.
Zobacz także: