jak schudnąć po ciąży
fot. Fotolia

Jak schudnąć po ciąży? 8 prostych i skutecznych sposobów

Chcesz schudnąć po ciąży, ale nie widzisz efektów? Wypróbuj te sposoby i spodziewaj się efektów!
Karolina Stępniewska
jak schudnąć po ciąży
fot. Fotolia
Jak schudnąć po ciąży, kiedy nie masz czasu ani siły na wyczerpujące treningi, a na dodatek karmisz piersią, więc nie możesz stosować restrykcyjnej diety? Nie martw się, są sposoby na zrzucenie zbędnych kilogramów po ciąży i zgubienie brzucha, które możesz z powodzeniem stosować. Badania wykazały, że ¼ kobiet waży rok po porodzie przeciętnie o 5 kg + więcej niż przed ciążą. To naturalne, że masz zbędne kilogramy, bo w ciąży nie można nie przytyć. Podczas porodu tracisz około 4,5 kg (to waga dziecka, łożyska i wód płodowych), ale co z pozostałymi kilogramami? Dowiedz się, jak schudnąć po ciąży w 8 prostych i skutecznych krokach.

Jak schudnąć po ciąży?

Najlepiej w pierwszym roku od porodu! Pamiętaj jednak, że raczej nie zgubisz wszystkich nadprogramowych kilogramów od razu. Specjaliści są zdania, że w tym okresie bezpiecznie jest chudnąć o około 0,5 kg tygodniowo. W praktyce jednak wygląda to tak, że o ile w pierwszym okresie po porodzie będziesz widziała spadek wagi, potem chudnięcie zwolni i raczej nie spodziewaj się, że będziesz tracić więcej niż kilogram miesięcznie.

Badania naukowe wykazały, że krytyczny do osiągnięcia wagi sprzed ciąży jest pierwszy rok po porodzie – to w tym czasie powinnyśmy zgubić kilogramy, które zostały nam po ciąży. Jeśli po roku od porodu nadal będziemy ważyć więcej niż przed ciążą, szanse na odzyskanie wagi sprzed ciąży maleją. Dlatego wypróbuj te sposoby na schudnięcie po ciąży i czekaj na efekty!
Redakcja poleca: 5 rad jak schudnąć po ciąży [WIDEO]
Jak schudnąć po ciąży? Nie wiesz od czego zacząć odchudzanie? Zobacz nasze rady.

1. Jedz regularnie

Żeby schudnąć po ciąży, musisz postawić na regularne posiłki, zamiast ograniczać jedzenie. I bez podjadania! Masz teraz wiele innych spraw na głowie, związanych z opieką nad dzieckiem, nie dokładaj więc sobie dodatkowego stresu w postaci drakońskiej diety i głodowania (zwłaszcza, że może się to niekorzystnie odbić na zdrowiu – twoim i dziecka!). Postaw na dobrze zbilansowaną i wartościową dietę.

2. Mniejsze i częstsze porcje

Zamiast 3 dużych posiłków w trakcie dnia, zjadaj 5-6 mniejszych. To pozwoli ci uniknąć uczucia przejedzenia i głodu między posiłkami.

3. Ćwicz w domu

Na pewno nie masz czasu ani głowy do tego, żeby ćwiczyć poza domem, przecież ciągle jesteś potrzebna dziecku. Ruch jest jednak bardzo ważny w osiągnięciu formy sprzed porodu. Ćwiczenia po porodzie możesz jednak wykonywać w domu! Pamiętaj też o spacerach.

4. Dużo pij

To ważne, żebyś nie zapominała o nawadnianiu. Pij dużo, najlepiej wodę. Unikaj słodzonych napojów. Nawadnianie organizmu pomaga także przyspieszyć metabolizm, wiedziałaś? Wypijaj nawet 2 litry wody dziennie!

5. Nie podjadaj!

Podjadanie jest wrogiem chudnięcia, dlatego powtarzamy: regularne posiłki, mniejsze ale częstsze porcje, dobrze zbilansowana dieta i bez podjadania między posiłkami! Prawdą jest jednak, że karmiąc piersią, możesz częściej czuć się głodna, dlatego jeśli musisz coś przekąsić, sięgaj po zdrowe przekąski: orzechy, warzywa, jogurt.

6. Postaw na jakość

Komponując swoją dietę, wybieraj potrawy, które są bogate w kwasy omega, wapń, białko, takie jak ryby, chude mięso, jajka, fasolka szparagowa, zielone warzywa, pełnoziarniste pieczywo. Unikaj pustych kalorii.

7. Nie jedz późno kolacji

Unikaj jedzenia po 19. Wieczorami metabolizm zwalnia. Jeśli kładziesz się późno spać, wypij przed snem szklankę mleka lub herbaty (np. zielonej, rumianku lub melisy).

8. Wypij szklankę wody przed posiłkiem

Woda wypita przed posiłkiem nie tylko pomoże ci nawodnić organizm, ale także zapobiega jedzeniu ponad miarę, bo twój mózg szybciej otrzymuje sygnał o najedzeniu. Pamiętaj, że często dopóki siedzimy przy stole, czujemy, że jeszcze się nie najedliśmy. Ten sygnał nadchodzi dopiero po chwili.

Polecamy: 



 
Oceń artykuł

Ocena 5 na 3 głosy

Zobacz także

Popularne tematy