Reklama

Wyprawka dla noworodka bywa trudna do skompletowania, szczególnie dla rodziców, którzy spodziewają się pierwszego dziecka. Nie wiedzą oni, jaki rozmiar dla noworodka będzie najlepszy i ile ubranek (oraz jakie!) mają kupić. Wielu rodziców zachwyconych wzorami i fasonami niemowlęcych ubranek może nawet nie zauważyć, że kupuje rozmiary za duże na noworodka, bo wszystkie wydają się im takie malutkie. Innym częstym błędem jest kupowanie zbyt wielu ubranek w bardzo małych rozmiarach, z których maluch za chwilę wyrośnie.

Reklama

W większości sklepów stacjonarnych i wysyłkowych oferowana jest tabela rozmiarów, którą należy się kierować przy zakupie ubranek. Ale co, jeśli jej nie ma? Podpowiadamy, jaki rozmiar wybrać dla noworodka i jakie są rozmiary ubranek dla niemowlaka.

Spis treści:

Jaki rozmiar dla noworodka?

Najmniejszy rozmiar ubranek dla noworodka to rozmiar 56. Jeśli rodzice wiedzą, że dziecko urodzi się małe (tak powiedział lekarz podczas badania USG), mogą kupić kilka sztuk ubranek w tym rozmiarze. Ale nie za dużo! Najbardziej uniwersalny rozmiar dla noworodka to rozmiar 62. Dlaczego? Takie ubranka są odrobinę większe, więc znacznie łatwiej będzie je założyć. A zanim rodzice się obejrzą, będą w sam raz!

Jaki rozmiar dla noworodka zabrać do szpitala? Do torby porodowej spakuj kilka podstawowych rzeczy w rozmiarze 56, czyli najmniejszym, a resztę w rozmiarze 62. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że maluszkowi nie będzie ani za ciasno, ani niewygodnie w zbyt obszernych ubrankach. Uwaga! Ubranka dla wcześniaka powinny mieć jeszcze mniejszy rozmiar – nawet 48-52. Najłatwiej kupić je przez internet w specjalistycznych sklepach.

Jaki rozmiar kombinezonu dla noworodka?

Jeśli dziecko ma przyjść na świat zimą, będziesz potrzebowała dodatkowej pozycji w wyprawce, czyli kombinezonu. Takie ubranko warto kupić większe – w rozmiarze 68.

Jaki rozmiar czapki dla noworodka?

Czapeczka może stanowić nieco większe wyzwanie – te dostępne są w rozmiarach od 36 do 57. Jeszcze przed narodzinami najlepiej wybrać czapeczkę w rozmiarze 36. Później warto zmierzyć obwód główki dziecka i wybrać pasujący rozmiar. Choć czapeczka powinna być dopasowana, to nie może być zbyt ciasna. Sprawdź też, czy nakrycie nie ma metek lub niewygodnych szwów.

Jaki rozmiar skarpetek dla noworodka?

Kupując skarpetki dla noworodka, wybierz takie, na których napisano, że są przeznaczone dla dzieci w przedziale wiekowym od 0 do 3 miesięcy. Ważne, by skarpetki dla noworodka były elastyczne i bezuciskowe. Nic nie szkodzi, jeśli będą trochę luźne.

Ile ubranek kupić dla noworodka?

W wyprawce noworodka powinny się znaleźć następujące ubranka, najlepiej w uniwersalnym rozmiarze 62:

  • 6 body (3 z krótkim, 3 z długim rękawem),
  • 6 pajacyków (3 lżejsze, 3 grubsze),
  • 3 pary śpioszków,
  • 3 koszulki bez rękawków (do zakładania pod pajacyki),
  • 3 kaftaniki z długimi rękawami,
  • 3-4 pary skarpetek,
  • 2 ciepłe bluzy lub sweterki zapinane z przodu,
  • 2 cienkie czapeczki bawełniane bez wiązań,
  • gruba czapka, szalik i rękawiczki (dla dziecka urodzonego jesienią lub zimą),
  • kombinezon dla dzieci – śpiwór (dla dziecka urodzonego jesienią lub zimą).

Kupując ubranka dla noworodka, zwróć uwagę na sposób ich zakładania. Nie powinny mieć zapięcia na plecach. Wielu rodziców na początek poleca kopertowe ubranka. Wybieraj proste fasony, bez falbanek czy ozdobnych aplikacji.

Jakie są rozmiary ubranek dla niemowląt?

Jeśli masz rzeczy w najmniejszym rozmiarze 56, prawdopodobnie przydadzą się one tylko na pierwsze tygodnia życia noworodka. Koniecznie kup więc też ubranka w rozmiarze 62 (będziesz ich używać do ok. 2-3 miesiąca życia dziecka) i w rozmiarze 68. Uważnie obserwuj rozwój niemowlaka i sprawdzaj na bieżąco, czy ubranka nie są za ciasne (mogą powodować obtarcia, a poza tym są po prostu niewygodne) ani zbyt luźne (utrudniają codzienną opiekę).

Poniżej pomocna tabelka z rozmiarami ubranek dla niemowląt. Pamiętaj jednak, że każde dziecko jest inne, dopasuj więc rozmiar ubranek do wagi i wzrostu swojego maluszka:

Zobacz też:

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama