Firma turystyczna Spies Resjer w ramach kampanii o wdzięcznej nazwie "Zrób to dla mamy" zaoferowała bezpłatne "przyjazne dzieciom wakacje" oraz 3 lata wsparcia dziecka do każdego, kto może potwierdzić, że począł dziecko podczas wakacji zarezerwowanych u tegoż operatora turystycznego. Podobnie jak wiele krajów europejskich Dania zmaga się z szybko malejącym przyrostem naturalnym.
Z danych statystycznych przyrostu naturalnego wynika, że w Danii rodzi się zaledwie 1,7 dzieci w rodzinie, nie ma więc wystarczającej liczby noworodków w celu zachowania populacji.

Reklama

Tymczasem w Polsce jak wynika z danych GUS, w okresie od stycznia do października 2015 r. urodziło się 318,7 tys. dzieci – czyli o 4,6 tys. więcej niż w roku ubiegłym. Jest to jednak bardzo niewielki wzrost w stosunku do lat ubiegłych i przez część ekspertów wiązany jest z wprowadzeniem rocznego urlopu macierzyńskiego.

Czy myślicie, że takie kampanie jak ta duńska mają sens i sprawdziłyby się w Polsce? Czy firmy zdecydowałyby się na takie promocje i specjalne dodatki? Pomijając już zagadkowe dla mnie potwierdzenie czasu poczęcia dziecka.

Reklama

Zobacz też: 5 kampanii o macierzyństwie

Reklama
Reklama
Reklama