Wyniki
Laureaci
Chcę testować
Wyniki
Wyniki
Wyniki
ziajka krr
Wyniki
Nivea Klub Rodzica Recenzenta
Wyniki
nivea baby 2w1 krr
Wyniki
Pampers KRR
Wyniki
Wyniki
Wyniki
Wyniki
Kanaste
materiały prasowe
Czas wolny

Jesteś zmęczona i zestresowana? Oto 5 sposobów, by się odprężyć

Bycie mamą to nie lada wyzwanie. Trzeba godzić kilka funkcji, a przy tym tryskać energią, by pod koniec dnia być może stwierdzić, że... znowu nie wszystko jest, jak by się marzyło. Przy takiej ilości obowiązków masz prawo być zmęczona i zestresowana. Podpowiadamy, jak pomóc sobie w tej sytuacji!

Tulisz, bawisz się, kąpiesz, ubierasz, karmisz, usypiasz, sprzątasz, gotujesz… lista czynności, które składają się na opiekę nad dzieckiem, jest naprawdę długa… Jeśli bywa, że jesteś nimi sfrustrowana i nie wiesz, jak przetrwać kolejny dzień, może to oznaczać, że potrzebujesz chwili dla siebie. Czasem wystarczy parę minut, aby odzyskać balans. Oto kilka sposobów na to, by w moment stać się oazą spokoju. Chcesz spróbować?

5 skutecznych sposobów przywracających równowagę

1. Medytacja

W głowie mamy kłębi się zwykle wiele myśli. Aby je okiełznać i wyciszyć umysł, warto zdecydować się na medytację. Wystarczy usiąść na krześle, podłodze, poduszce lub w innej, wygodnej pozycji, zamknąć oczy i skupić się na oddychaniu. Niepotrzebne są specjalne stroje czy mata. Jeśli w tym czasie będą pojawiały się myśli o tym, co jeszcze trzeba zrobić, co za chwilę się wydarzy itd., zaakceptuj je i wyobraź sobie, że przepływają dalej, odchodzą. Wróć do kontroli oddechu. Aby osiągnąć świetne efekty, pamiętaj, by oddech był głęboki, do brzucha, czyli by w praktyce napełnić brzuch tak mocno, aż wydmie się jak balonik.
Dzięki medytacji świetnie rozluźnisz ciało i puścisz wszystkie napięcia, które w nim powstały. Ponadto z większą łatwością będziesz umiała być uważna na chwilę obecną i odzyskasz spokój. A spokojny umysł jest zdolny do łatwiejszego osiągania własnych celów, wspomaga kreatywne myślenie, a także jest bardziej odporny na stres.

2. Ćwiczenia oddechowe

Stres wpływa negatywnie na organizm – m.in. spłyca oddech, powoduje wzrost ciśnienia krwi i napina mięśnie. Istotne jest, by w nerwowych sytuacjach panować nad oddychaniem, czyli nie dopuścić do tego, by stało się ono szybkie i nieefektywne. W stanach wzmożonego rozdrażnienia warto wykonywać ćwiczenia oddechowe, które pomogą zapanować nad gniewem, irytacją bądź innymi trudnymi emocjami. Wystarczy usiąść i położyć dłoń na przeponie oraz nabrać powietrza tak, by się uniosła. Następnie wykonaj wydech, który będzie dłuższy niż wdech. Wystarczy kilka takich głębokich wdechów i wydechów, by poczuć się spokojniej.

Kanaste
materiały prasowe

Innym ćwiczeniem oddechowym może być wykonanie serii wdechów i wydechów, podczas których po głębokim wdechu do przepony zatrzymuje się oddech i odlicza do pięciu, dopiero po tym wykonuje swobodny, głęboki wydech. Z kolei, jeśli masz wolne miejsce na podłodze, uklęknij w pozycji na czworakach. Ustaw ręce pod ramionami, a kolana pod miednicą. Weź wdech i wygnij plecy do pozycji kociego grzbietu, czyli jak najbardziej do góry, a także przyciągnij podbródek do mostka. Następnie robiąc długi wydech, opuść plecy jak najniżej i wyciągnij szyję oraz głowę wysoko do góry. Wykonaj kilka powtórzeń, a z pewnością zrelaksujesz ciało i się odprężysz.

3. Aktywność fizyczna

Warto podkreślić, że każdy, nawet niewielki, wysiłek fizyczny, redukuje poziom kortyzolu, czyli hormonu stresu. Podczas uprawiania aktywności ruchowej organizm wydziela substancje chemiczne (np. serotoninę i norepinefrynę), które pozwalają zmniejszyć niepokój i rozdrażnienie, a także poprawiają nastrój. Zatem, aby się rozluźnić, możesz wybrać się na spacer, zrobić sesję jogi lub pilatesu bądź zdecydować się na mocniejszy trening taki jak pływanie, fitness czy bieganie. Wybierz aktywność, którą lubisz, a z pewnością zyskasz lepszy nastrój.

4. Wizualizacje

Chociaż zwykle warto skupiać swoją uwagę na tu i teraz, to w sytuacjach stresowych lepiej przenieść ją np. w przeszłość lub w przyszłość. Świetnie sprawdzają się wizualizacje, czyli przywoływanie takich obrazów w wyobraźni, które pozwalają ukoić nerwy. Jeśli odczuwasz w danej chwili stres, usiądź i zamknij oczy. Pomyśl o czymś przyjemnym, np. o pięknym wspomnieniu, które dostarczyło radosnych emocji bądź o wydarzeniu, które zobrazuje cel, do którego dążysz. Możesz np. na minutę pomyśleć o cudownej kąpieli ze świecami zapachowymi i olejkami lub o mieszkaniu, które jest czyste i panuje w nim spokój. W tej chwili wszystko zależy od ciebie! Taka wizualizacja natchnie cię dobrymi myślami i rozluźni, co z pewnością pomoże uporać się ze stresem.

5. Olejek CBD

W naszym organizmie mamy system endokannabinoidowy, który produkuje substancję identyczną z CBD. Dlatego też przyjmowanie CBD wewnętrznie w okresie zwiększonego stresu czy zmęczenia pomaga organizmowi szybciej powrócić do naturalnej równowagi.
Olejek CBD polskiej marki Kanaste jest wolny od jakichkolwiek właściwości odurzających, dzięki czemu jest w pełni bezpieczny dla zdrowia. Ponadto dzięki temu, że zawiera pełne spektrum naturalnie występujących w konopiach kannabinoidów, terpenów i flawonoidów, zapewnia maksymalną skuteczność, dając nie tylko uczucie spokoju i skupienia, ale również ułatwiając radzenie sobie z bólem, lękiem i bezsennością. Przyjmowanie olejku CBD marki Kanaste jest bardzo przyjemne, gdyż oprócz ekstraktu z polskich konopi siewnych premium i organicznego oleju kokosowego (MCT) preparat zawiera olejki (miętowo-czekoladowy, waniliowy, kokosowy i o smaku limonki) na bazie organicznych aromatów i stewii. Takie ukojenie w kroplach może skutecznie pomóc odzyskać równowagę.

Kanaste
materiały prasowe

Kanaste to marka premium produktów CBD pozwalających żyć w równowadze. W jej asortymencie można znaleźć olejki i maści CBD powstające z surowców z polskich upraw (bez GMO i pestycydów), poddane certyfikowanej analizie laboratoryjnej, dzięki czemu są w pełni bezpieczne i naturalne, idealne także dla wegan.
 
Jak sposób będzie najlepszy dla ciebie?
 
Materiał powstał z udziałem marki Kanaste

Nasze dzieci wykorzystują nas do opieki nad wnukami
Adobe Stock, FrameAngel
Newsy
„Nasze dzieci nas wykorzystują. Bez przerwy zajmujemy się wnukami, a jesteśmy chorzy i zmęczeni”
Nasze tempo życia jest zbyt wysokie, moja żona jest na skraju wyczerpania. Dzieci jednak nie rozumieją, że potrzebujemy więcej odpoczynku. Są obrażone i wpędzają nas w poczucie winy.

Usiadłem wieczorem na ganku i wciągnąłem w płuca rześkie powietrze. Nie lubię upałów i zawsze czekam, aż nieco zelżeją, za to późne lato i wczesna jesień to moje pory roku! Ciepło, lekki wiaterek, i ten zapach mokrej ziemi. Uwielbiam to! To rozkoszowanie się wiejskim klimatem przerwał mi dzwonek komórki. Spojrzałem na wyświetlacz – mój syn . W pierwszym odruchu chciałem odebrać, ale wreszcie zignorowałem sygnał. Andrzej dzwoni tylko wtedy, gdy czegoś chce A ja właśnie po to uciekłem na wieś, żeby uwolnić się od zobowiązań, zależności, żeby po prostu być wolnym. Całe życie razem z żoną poświęciliśmy naszym dzieciom – Andrzejowi i Martynie. Najpierw harowaliśmy, żeby spłacić kredyt za mieszkanie, żeby zapewnić im odpowiednie warunki, opłacić obozy i kolonie, wreszcie studia. Gdy dorośli, pomogliśmy im jeszcze w kupnie mieszkań – na szczęście ja odziedziczyłem jedno po ciotce, więc było nam łatwiej. A potem, kiedy dzieci poszły na swoje i założyły rodziny, a my przeszliśmy na emerytury, to dla odmiany musieliśmy niańczyć wnuki. Być może gdyby nie choroba Marylki, mojej żony, to nadal żylibyśmy w mieście i spędzali całe dnie na załatwianiu spraw innych. Ale żona w pewnym momencie zaczęła niedomagać. Chodziliśmy po lekarzach, robiliśmy badania Diagnoza na szczęście nie była zła – bo już obawiałem się najgorszego – ale lekarz wprost oznajmił, że musimy zmienić tryb życia. – Pana żona jest po prostu zmęczona – powiedział, gdy poprosiłem o rozmowę w cztery oczy. – Ma też lekką nerwicę i osłabione serce. Prawdopodobnie to wszystko na skutek ciężkiej, wieloletniej pracy. Nie wiem, może prowadziliście państwo stresujący tryb życia? Opowiedziałem mu, jak ono do tej pory wyglądało i jak teraz wygląda, a on tylko pokiwał głową....

brat pomaga bliźniakowi przeżyć
Instagram
Aktualności
Noworodek ważył tylko 0,5 kg. W walce o życie pomaga mu brat bliźniak!
Bracia bliźniacy urodzili się z ogromną różnicą wagową: mniejszy chłopiec ważył tylko tyle, co bochenek chleba. Maluszek wciąż walczy o życie i zdrowie, a pomaga mu niezwykła więź z bratem.

Bracia urodzili się tego samego dnia w 28. tygodniu ciąży. Choć obaj byli wcześniakami, to stan jednego z nich okazał się o wiele gorszy – maluszek ważył zaledwie 0,5 kg, podczas gdy jego brat aż trzy razy więcej!  Niezwykła więź bliźniąt: silniejszy pomaga słabszemu w walce o życie Ze względów medycznych bracia mogli się spotkać dopiero po 10 tygodniach od porodu. Ale według relacji mamy, Kelly Graves, malutki Chester oraz większy Otis sprawiali wrażenie, jakby nigdy się nie rozstawali. Chester jest zapatrzony w brata i podobno ma na jego punkcie obsesję. Z kolei Otis wzruszył rodziców czułością, z jaką przytulał wciąż walczącego o zdrowie bliźniaka. Zdaniem mamy więź między braćmi daje temu słabszemu mnóstwo siły. „Jesteśmy szczęśliwi, że Chester jest wojownikiem i pomimo tego wszystkiego, przez co przeszedł, wciąż walczy, żeby wrócić do domu i być z rodzicami, Otisem i resztą rodziny” – napisała mama bliźniaków na Instagramie, gdzie relacjonuje życie swojej rodziny.           Wyświetl ten post na Instagramie                       Post udostępniony przez Kelly Graves (@miracletwins_plus3) Kelly Graves pokazała też, jak bardzo zmienił się malutki Chester w ciągu 10 tygodni od urodzenia. Niesamowity widok! Trzymamy kciuki za szybki powrót do domu.           Wyświetl ten post na Instagramie                       Post udostępniony przez Kelly Graves (@miracletwins_plus3) Zobacz też: Szanse wcześniaka na przeżycie...

Nasze akcje
dziecko na szczepieniu
O szczepieniach
Szczególne znaczenie szczepień przeciw pneumokokom u niemowląt i dzieci w dobie pandemii COVID-19
Współpraca reklamowa
częste oddawanie moczu u dziecka
Zakupy
Szukasz najlepszego nocnika dla dziecka? Sprawdź nasz ranking!
Współpraca reklamowa
Kobieta czyta książkę
Zakupy
Tej książce ufają miliony rodziców! Czy masz ją na półce?
Współpraca reklamowa
łojotokowe zapalenie skóry
Pielęgnacja
Test zakończony sukcesem! 99% osób poleca te kosmetyki
Współpraca reklamowa
Polecamy
Porady
wierszyk o Mikołaju
Święta i uroczystości
Wierszyk o Mikołaju –​ krótkie, łatwe i śmieszne propozycje
Ewa Janczak-Cwil
Co na odporność dla dzieci
Zdrowie
Co na odporność dla dziecka – 6 skutecznych i sprawdzonych metod [oraz 3 produkty z apteki]
Joanna Biegaj
Adwent
Święta i uroczystości
Adwent: co to jest, kiedy się zaczyna i kończy? Zwyczaje i symbole adwentu
Luiza Słuszniak
ukraińskie imiona
Imiona
Ukraińskie imiona: męskie i żeńskie + tłumaczenie imion ukraińskich
Joanna Biegaj
Mikołajki życzenia
Święta i uroczystości
Życzenia na mikołajki 2022 – oryginalne i śmieszne wierszyki
Joanna Biegaj
Co to są roraty?
Święta i uroczystości
Roraty: co to za msza? Kiedy są odprawiane i jak wyglądają?
Luiza Słuszniak
witamina D
Zdrowie
Witamina D – korzyści, normy dla dzieci dzieci i dorosłych, źródła witaminy D
Małgorzata Wódz
sennik dziecko
Aktualności
Sennik: dziecko – znaczenie snów, w których pojawiają się dzieci
Joanna Biegaj
mleko z czosnkiem
Zdrowie
Mleko z czosnkiem – jak działa, na co pomaga, przepisy
Joanna Biegaj
Glukoza w moczu w ciąży
Zdrowie w ciąży
Glukoza w moczu w ciąży – co oznacza, jakie objawy jej towarzyszą?
Ewa Janczak-Cwil
Zabawy mikołajkowe
Święta i uroczystości
Zabawy na mikołajki: gry, konkursy, zabawy ruchowe i inne pomysły mikołajkowe
Joanna Biegaj
Jak wzmocnić odporność?
Zdrowie
Naturalne sposoby na wzmocnienie organizmu u dziecka: zakwas, oxymel, miód i inne
Adrianna Trusiuk
zasiłki dla samotnej matki
Prawo i finanse
Zasiłki dla samotnej matki –​ co przysługuje? Świadczenia, dodatki, zasiłek z MOPS
Małgorzata Wódz
masa solna przepis i ozdoby z masy solnej
Gry i zabawy
Masa solna – jak zrobić idealną masę solną krok po kroku [PRZEPIS]
Magdalena Drab
dekoracje świąteczne, śnieżynka
Święta i uroczystości
Śnieżynki z papieru – 7 wzorów do wycinania
Agnieszka Szumigaj
Wierszyki świąteczne
Święta i uroczystości
Wierszyki świąteczne: krótkie, śmieszne, dla dzieci, życzenia SMS
Milena Oszczepalińska
gorączka u dziecka
Pielęgnacja
Przegrzanie dziecka: objawy, co zrobić, gdy dziecko jest przegrzane
Małgorzata Wódz
list do Mikołaja
Święta i uroczystości
List do św. Mikołaja – 8 wzorów do druku
Magdalena Drab
Tran dla dziecka
Żywienie
Tran dla dziecka –​ jaki wybrać, od kiedy i ile podawać? Wyjaśnia pediatra
Małgorzata Wódz
jak ubierać niemowlę jesienią
Pielęgnacja
Jak ubierać niemowlę jesienią – co założyć dziecku na spacer i w domu?
Joanna Biegaj