Ciąża i poród

„Ćwiczę, a waga po porodzie stoi! Co robić?” – radzi Fit Mom [FILM]

Pytanie o odchudzanie po porodzie jest jednym z najczęstszych, jakie dostaje Fit Mom, czyli Ania Dziedzic, trenerka personalna kobiet w ciąży i młodych mam. Zobacz, dlaczego mimo ćwiczeń waga po porodzie może ciągle stać w miejscu.

Próbujesz schudnąć po porodzie i nie widzisz efektów? Zastanawiasz się, co robisz źle, że nie potrafię schudnąć i wrócić do formy po porodzie? Obejrzyj film, w którym Ania Dziedzic, trenerka personalna kobiet w ciąży i młodych mam, podpowiada co robić, żeby schudnąć. Zobacz też, jakie ćwiczenia proponuje!

Czemu odchudzanie po porodzie się nie udaje?

– Większość młodych mam po prostu źle się odżywia, bo je ZA MAŁO! – mówi Ania Dziedzic. – Często skarżycie się na brak czasu. Musisz znaleźć czas na 5 niewielkich posiłków. 

Regularne, niewielkie posiłki pomagają utrzymać cukier na stałym poziomie, dzięki czemu nie czujesz ataków głodu. Do tego regularne jedzenie pozwala uregulować metabolizm – organizm przyzwyczaja się do stałych dostaw, więc nie musi robić zapasów i magazynować tłuszczyku pod skórą.

NIeregularne jedzenie to tylko jedna z przyczyn niepowodzenia w odchudzaniu. 
Trenerka wylicza, że innymi powodami mogą być np.:

  • poporodowe zapalenie tarczycy
  • tabletki antykoncepcyjne (nawet jeśli przed ciążą nie działały hamująco na spadek wagi)
  • brak aktywności fizycznej
  • źle dobrane ćwiczenia

– Jeżeli będziesz ćwiczyła w kółko ten sam program z jednej i tej samej płyty, to twój organizm przyzwyczai się do takiej aktywności fizycznej i nie będziesz chudła – tłumaczy trenerka. – Musisz zmieniać treningi: albo korzystać z różnych programów, albo uprawiać różne sporty: pływanie, jazda na rowerze, jazda na rolkach czy ćwiczenia na macie.

Żeby szybko schudnąć, warto połączyć ćwiczenia wzmacniające z ćwiczeniami kardio – obejrzyj film i poznaj przykładowe ćwiczenia. 

Czytaj także: Fit Mom radzi: „Dziewczyny, ćwiczcie dla własnego dobra” [WYWIAD]

Ania Dziedzic jest trenerem personalnym i instruktorem fitness. Prowadzi stronę FitMom.pl i stronę na FB: FitMom - Ania Dziedzic. 
 

ćwiczenia w ciąży Ania Dziedzic
mat. prasowe
Ciąża i poród
Jak bezpiecznie ćwiczyć w ciąży? Ćwicz z Fit Mom! [FILM]
Dlaczego w ciąży nie wolno robić zwykłych „brzuszków”? Jakie ćwiczenia w ciąży będą wskazane? Sprawdź, co mówi o tym Ania Dziedzic, trenerka kobiet w ciąży i młodych mam – i zobacz, jakie ćwiczenia proponuje.

Ciąża to nie choroba, dlatego jeśli tylko lekarz nie zaleci inaczej, nie musisz – a nawet nie powinnaś – przeleżeć jej w łóżku. Aktywność w ciąży ma mnóstwo korzyści: dobry humor, więcej sił, mniejsze ryzyko depresji poporodowej i ostatnie, ale nie mniej ważne – lżejszy poród. – Aby zdrowo przejść ciążę i prawidłowo przygotować się do porodu musisz być aktywna – mówi Ania Dziedzic, trenerka personalna kobiet w ciąży i młodych mam.  Od kiedy ćwiczyć w ciąży? – Zasada jest prosta. Jeśli byłaś aktywna przed ciążą, możesz ćwiczyć już od pierwszych dni po zapłodnienium jedynie musisz unikać ćwiczeń w dni, na które przypadałaby twoja miesiączka – tłumaczy trenerka.   Uwaga! Jeżeli jednak przed ciążą nie ćwiczyłaś w ogóle, to z treningami ciążowymi poczekaj do końca 1. trymestru ciąży.  Jakie ćwiczenia można wykonywać przez całą ciążę? Przez całą ciążę warto wzmacniać przede wszystkim: mięśnie poprzeczne brzucha mięśnie dna miednicy mięśnie głębokie brzucha Ważne będą też ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne, które na pewno pomogą w trakcie porodu.  Jakich ćwiczeń w ciąży unikać? Zwykłych brzuszków! – Najważniejsze to unikać ćwiczeń, ktore wzmacniają mięśnie proste brzucha – tłumaczy Ania. – Dlaczego? Dlatego, że przecież chcemy, żeby w trakcie ciąży ten mięsień nam się rozciągnął i to mocno.  – Poza tym w ciąży nie wolno wykonywać ćwiczeń, które podnoszą tętno, bo zadyszka może grozić niedotlenieniem dziecka – ostrzega trenerka.  Czytaj także: Fit Mom radzi: „Dziewczyny, ćwiczcie dla własnego dobra” [WYWIAD] Ania Dziedzic jest trenerem personalnym i instruktorem fitness. Prowadzi stronę FitMom.pl i stronę na FB: FitMom - Ania Dziedzic.   

żylaki w ciąży
Fotolia/JM
Ciąża i poród
Ćwiczenia na żylaki w ciąży – podpowiada Fit Mom [FILM]
Żylaki w ciąży to problem, który może spotkać każdą z kobiet. Na ich powstanie wypływają geny, styl życia i waga w ciąży. Na szczęście można im zapobiegać. Jak? Poznaj sposoby Fit Mom, Ani Dziedzic!

Żylaki w ciąży powstają wskutek utrudnionego odpływu krwi z nóg do serca. Krew zalega wtedy w naczyniach, rozpychając je i powodując nieestetyczne wybrzuszenia.  Skąd się biorą żylaki w ciąży? – Na żylaki w ciąży mają wpływ takie czynniki jak: hormony ciążowe, zwiększona ilość krwi w naczyniach i powiększająca się macica, która działa blokująco – tłumaczy Ania Dziedzic, trenerka personalna kobiet w ciąży i młodych mam.  Często narażone są na nie kobiety w ciąży, które: mają predyspozycje genetyczne (jeśli twoja mama albo babcia miała żylaki, musisz uważać podwójnie!) wcześniej miały problem z żylakami mają nadwagę mają stojącą pracę niewiele się ruszają w ciąży niezdrowo się odżywiają – ich dieta zawiera za dużo soli.  Co robić, kiedy w ciąży pojawią się żylaki?  – Zła wiadomość jest taka, że kiedy już się żylaki pojawią, to nie możesz wykonywać żadnych ćwiczeń wzmacniających nogi – mówi Dziedzic. – Ratują cię tylko przeciwżylakowe rajstopy uciskowe.  Czytaj także: Jak zapobiegać żylakom i jak je leczyć?  Jak ćwiczyć, żeby zapobiec żylakom? – Z kolei dobra wiadomość jest taka, że możesz żylakom przeciwdziałać. Pomogą nie tylko ćwiczenia przeciwzakrzepowe, lecz także każda aktywność ruchowa trwająca powyżej 30 minut dziennie: spacery, bieganie, jazda na rowerze, pływanie – tłumaczy ekspertka.  Czytaj także: Fit Mom radzi: „Dziewczyny, ćwiczcie dla własnego dobra” [WYWIAD] Ania Dziedzic jest trenerem personalnym i instruktorem fitness. Prowadzi stronę FitMom.pl i stronę na FB: FitMom - Ania Dziedzic.   

Nasze akcje
dziecko na szczepieniu
O szczepieniach
Szczególne znaczenie szczepień przeciw pneumokokom u niemowląt i dzieci w dobie pandemii COVID-19
Partner
mata na piknik
Pielęgnacja
Jedziecie na piknik? Oto 6 wskazówek, dzięki którym się uda
Partner
częste oddawanie moczu u dziecka
Zakupy
Szukasz najlepszego nocnika dla dziecka? Sprawdź nasz ranking!
Partner
Podróże z Marko BeSafe
Rozwój
Oto sposób na przewożenie dziecka 5 razy bezpieczniej niż dotąd!
Partner
Polecamy
Porady
jak ubierać noworodka latem
Noworodek
Jak ubierać noworodka latem, żeby go nie przegrzać?
Małgorzata Wódz
Nowe urlopy dla rodziców
Prawo i finanse
Nowe urlopy dla rodziców w 2022 roku: od kiedy więcej dni wolnych?
Małgorzata Sztylińska-Kaczyńska
Bon turystyczny: jak wykorzystać w 2022?
Aktualności
Gdzie można wykorzystać bon turystyczny – lista podmiotów + zmiany przepisów
Ewa Janczak-Cwil
Rabarbar w ciąży
Dieta w ciąży
Czy w ciąży można jeść rabarbar? Tak, ale trzeba pamiętać o jednej rzeczy
Luiza Słuszniak
imiona unisex
Imiona
Imiona unisex – jak nazwać dziecko bez wskazywania na płeć? 168 propozycji!
Ewa Janczak-Cwil
biegunka w ciąży
Zdrowie w ciąży
Biegunka w ciąży: przyczyny i leczenie rozwolnienia w ciąży i przed porodem
Ewa Janczak-Cwil
bon turystyczny do kiedy
Aktualności
Bon turystyczny 2022 – ważność bonu. Do kiedy można wykorzystać?
Małgorzata Wódz
zapłodnienie
Starania o dziecko
Zapłodnienie: przebieg, objawy, kiedy dochodzi do zapłodnienia
Magdalena Drab
Czop śluzowy
Przygotowania do porodu
Czop śluzowy – co to, jak wygląda, kiedy odchodzi?
Joanna Biegaj
wyprawka noworodka
Niemowlę
Wyprawka dla noworodka na lato: ubranka i rzeczy do szpitala [LISTA ZAKUPÓW]
Małgorzata Wódz
uczulenie na jad pszczeli / uczulenie na jad osy
Zdrowie
Uczulenie na jad pszczeli i jad osy: objawy, co robić i jak przebiega leczenie
Katarzyna Pinkosz
Szparagi w ciąży: czy można jeść, właściwości, przeciwwskazania
Dieta w ciąży
Szparagi w ciąży: czy można jeść, właściwości, przeciwwskazania 
Luiza Słuszniak
jak pobrać bon turystyczny
Prawo i finanse
Jak pobrać i aktywować bon turystyczny: instrukcja rejestracji na PUE ZUS (krok po kroku)
Milena Oszczepalińska
domowe sposoby na komary
Aktualności
Domowe sposoby na komary: co robić, żeby komary nie gryzły?
Joanna Biegaj
twardy brzuch w ciąży
Zdrowie w ciąży
Twardy brzuch w ciąży – kiedy napięty brzuch jest powodem do niepokoju?
Ewa Cwil
plan porodu
Lekcja 2
Plan porodu: jak go napisać, czy jest obowiązkowy? Wzór do druku
Małgorzata Wódz
pozytywny test ciążowy
Ciąża
Pozytywny test ciążowy – co dalej? Kiedy test ciążowy jest fałszywie pozytywny?
Joanna Biegaj
plamienie implantacyjne
Objawy ciąży
Plamienie implantacyjne: co to jest, jak wygląda, ile trwa? Czy zawsze występuje w ciąży?
Małgorzata Wódz