Procter & Gamble (P&G), czyli firma znana z takich marek jak Pampers, Ariel, Always, Gillette czy Pantene, wprowadziła zmiany, których dotąd nie było na polskim rynku pracy. Są one dobre nie tylko dla pracowników, ale i dla ich rodzin.

Reklama

Równe szanse w domu i w pracy

Inicjatywa o nazwie #ShareTheCare umożliwia ojcom skorzystanie z dodatkowych 6 tygodni płatnego urlopu ojcowskiego. Oznacza to, że — wraz z ustawowymi 2 tygodniami — panowie pracujący w P&G mogą w ramach tego świadczenia spędzić z rodziną aż 8 tygodni. – Wierzymy, że za sprawą takich rozwiązań jak nasza nowa inicjatywa #ShareTheCare, możemy przyczynić się do zmiany tradycyjnego postrzegania ról rodzicielskich i odejścia od stereotypu, według którego to kobiety powinny być głównym, pełnoetatowym opiekunem na wczesnym etapie życia dziecka. Dzięki #ShareTheCare ojcowie już nie muszą nieśmiało prosić szefa o urlop, aby odciążyć swoje partnerki i być bliżej dziecka. Płatny urlop ojcowski oferowany przez P&G wręcz zachęca ich do przestawienia priorytetów tak, by móc oddać się w pełni radości bycia z rodziną w tym okresie – tłumaczy Geraldine Huse, Prezes Procter & Gamble w Europie Centralnej.

W polskich oddziałach P&G nowa polityka rodzicielska, dająca ojcom dodatkowe tygodnie płatnego urlopu, została wprowadzona w marcu 2019 roku i cieszy się dużym zainteresowaniem. Obecnie z ośmiotygodniowego urlopu korzysta kilkunastu świeżo upieczonych ojców.

Szczęśliwsza rodzina

Możliwość swobodnego skorzystania z dodatkowego urlopu może nieść wiele korzyści. Wprowadzone przez firmę P&G rozwiązane daje obojgu rodzicom szansę bycia z dzieckiem już od pierwszego dnia. Każda mama wie, że pierwsze tygodnie po porodzie mogą być ciężkie. Pomoc innych osób pozwala jej spokojnie dojść do siebie. Możliwość dzielenia obowiązków z współmałżonkiem to także szansa na łatwiejsze odnalezienie się w nowej roli. Jednak nie chodzi tu tylko o pomoc dla kobiety. Dłuższy urlop ojcowski to przede wszystkim wspaniała szansa na nawiązanie więzi między dzieckiem a tatą. Eksperci zapewniają, że rozwiązanie to ma także korzystny wpływ na rozwój malucha pod względem poznawczym, emocjonalnym i fizycznym.

Reklama

P&G ma nadzieję, że wprowadzone rozwiązanie przyczyni się do zmian społecznych i że w jej ślady pójdą inne firmy. Podoba się wam ten pomysł? Nam bardzo!

Zobacz także
Reklama
Reklama
Reklama