GRY

Produkty niepolecane karmiącej mamie: interaktywny talerz

Wokół tego, co powinna, a czego absolutnie nie powinna jeść karmiąca mama narosło mnóstwo mitów. Zwłaszcza jeśli chodzi o tzw. produkty zakazane. Ile z tego jest prawdą, a ile nie? Sprawdź w naszym interaktywnym talerzu dla mam karmiących.

Kofeina Teina Niezdrowe tłuszcze Słodycze Sztuczne dodatki Słodziki Potrawy ciężkostrawne Produkty wzdymające Produkty alergizujące ZAKAZANY alkohol!
To, że karmisz piersią, wcale nie musi oznaczać, że koniecznie musisz wprowadzić do swojej diety jakiekolwiek drastyczne ograniczenia ze względu na dziecko. Prawda jest taka, że jak dowodzą najnowsze badania, to, co zjadasz, w niezbyt dużym stopniu wpływa na skład pokarmu (choć są pewne wyjątki, np. kwasy omega-3), ma jednak olbrzymie znaczenie dla twojego samopoczucia. A ono wpływa na powodzenie w karmieniu piersią.

Karmienie piersią bywa stresujące z wielu powodów i nie ma co dodawać sobie niepotrzebnych nerwów ze względu na  ograniczenia w diecie. Najlepiej po prostu jeść zdrowo i… według swoich upodobań. Tylko jeśli coś szkodzi tobie lub dziecku (ewentualnie – to wcale nie są częste przypadki!), trzeba wykluczyć to z diety. I nie martw się, jeśli w pośpiechu nie zjesz jakiegoś posiłku - twoje mleko i tak będzie wartościowe i będzie zawierało wszystko, co potrzebne dziecku.

Sprawdź w naszym interaktywnym talerzu, czy na jakieś produkty powinnaś zwrócić baczniejszą uwagę w czasie karmienia piersią.
Redakcja poleca: Czy można przekarmić dziecko karmione piersią? [WIDEO]
Martwisz się, bo karmisz piersią, a dziecko za dużo przybiera na wadze? Pediatra zaleca odchudzanie niemowlęcia? Posłuchaj, co radzi dietetyk.