
Jak wynika z obserwacji rekruterów, nawet połowa kandydatów do pracy jest dyskwalifikowana ze względu na niewłaściwie przygotowany życiorys . Przeczytaj, jak napisać dobre CV , które pomoże ci w zdobyciu pracy. Co zawiera dobre CV? Najczęściej sprawdzają się rozbudowane, szczegółowe życiorysy opracowane pod konkretne stanowisko. W idealnym CV powinniśmy uwzględnić swoje: doświadczenie umiejętności osiągnięcia „Dobrze jest wypunktować przebieg kariery wraz z zakresem wykonywanych obowiązków” – podpowiada Katarzyna Kocoń z agencji pracy tymczasowej i doradztwa personalnego Randstad. Doskonałym potwierdzeniem zdobytego doświadczenia będą wyszczególnione przedsięwzięcia, które się do tej pory zrealizowało. Polecamy: Europejki na urlopie macierzyńskim Zdjęcie do CV Oprócz takich cech jak np. czytelność istotnym elementem CV jest zdjęcie. Zadbajmy o to, aby było profesjonalne – należy być na nim w stroju formalnym – ponieważ stanowi ono naszą wizytówkę. Pamiętajmy, że wpływ na odbiór naszego życiorysu ma również jego forma. Najlepszym rozwiązaniem jest wydrukowanie go na białej kartce papieru i zastosowanie jednej czcionki oraz jednolitego formatowania. Oczywiście w niektórych branżach, np. medialnej, liczy się kreatywność. Tutaj kolorowe i niestandardowe CV może być pożądane. Aneta (mama dwóch urwisów) starając się o pracę w biurze podróży, przesłała CV ze zdjęciem z wakacji i dokładnym opisem wycieczki, którą zaplanowała dla swojej rodziny. Długie czy krótkie CV Wśród kandydatów panuje mylne przekonanie, że życiorys powinien być zawarty na jednej stronie A4. „Tak naprawdę im więcej szczegółowych informacji o sobie przekażemy w pierwszym etapie rekrutacyjnym, tym większa szansa na uzyskanie zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną” – podkreśla ekspertka. Dominika, która...