Obiad dla dziecka w 20 minut - sprawdzone patenty

Wróciliście ze spaceru dwie godziny później, niż myślałaś. Po tych szaleństwach dziecko jest bardzo głodne. Co zrobić na obiad? Coś szybkiego i zdrowego!

Lubię zabawy na świeżym powietrzu. Gdy moi chłopcy chcą dłużej bawić się na dworze, zwykle im ulegam. Do domu – zamiast po godzinie – wracamy po trzech. Wtedy są strasznie głodni! Szybki przegląd lodówki, szafek i... coś ciepłego i szybkiego na obiad musi być gotowe w 20 minut. Nie wierzysz, że to możliwe? Są na to dobre sposoby!

Szybki sposób na obiad dla dziecka - słoiczki

Dla niemowlęcia, a nawet dla dwulatka, to idealne rozwiązanie. Nawet jeśli codziennie gotujesz maluchowi domowy obiad, warto mieć w szafce 2–3 awaryjne słoiczki. Dobierz je do wieku dziecka, bo dwulatek nie będzie już chciał jeść zmiksowanych papek. Ale na spaghetti po bolońsku, risotto czy lazanię na pewno się skusi!
Redakcja poleca: Czy niania powinna gotować posiłki? [WIDEO]
Każda niania powinna umieć ugotować dziecku zupę i proste drugie danie – uważa Joanna Jakubiak, właścicielka agencji niań i autorka poradnika "Zaufana niania". Zobacz film, z którego dowiesz się, co zrobić, kiedy opiekunka nie chce lub nie umie przyrządzić posiłku dla twojego dziecka.

Żelazne zapasy, czyli produkty niezbędne do szybkiego obiadu

Czyli takie, które zawsze warto mieć w domu, bo w razie czego błyskawicznie da się z nich coś zrobić. W zależności od upodobań dziecka może być to: makaron, ryż (albo kasza) w torebkach – znakomita obiadowa baza. Oprócz tego mąka i jajka (na placki lub naleśniki, szybko je zrobisz z jednego jajka), groszek ptysiowy (pasuje do każdej zupy-kremu). W zamrażalniku zaś: po paczce owoców i warzyw, paluszki rybne, pierś kurczaka (błyskawicznie się gotuje). [content:1_1829,8_1626,0_1674,1_3083:GALGallery]


Obiad jednodaniowy - pomysł na szybki obiad

W awaryjnych sytuacjach zrezygnuj z przygotowania obiadu z dwóch dań. Nic się nie stanie, jeśli czasem dziecko zje tylko jedno. Najprostszy pomysł to zupa (z mięsem i warzywami), makaron lub ryż z dodatkami, naleśniki albo omlet grzybek. Skorzystaj z naszych przepisów. Gdy chcesz jeszcze skrócić czas przygotowania, do brokułowego kremu zamiast grzanek dodaj groszek ptysiowy, a polewę na naleśniki zrób z nutelli. Jeśli jej nie masz, posmaruj je serkiem, jogurtem, śmietanką lub owocami ze słoiczka.

Wypróbuj 5 przepisów na szybki obiad.

Obiad smażony lub w mikrofali dla dziecka?


Zdrowsze dla malucha są potrawy gotowane, pieczone, a także duszone. Mają jednak tę wadę, że przygotowuje się je trochę dłużej niż smażone. Dlatego jeśli naprawdę się spieszysz, wrzuć mięso na patelnię. 
Generalnie nie polecamy gotowania w kuchence mikrofalowej (dania są mniej smaczne, a poza tym – jak twierdzą niektórzy dietetycy – zmienia się w ten sposób struktura białek). Ale warto w niej na przykład coś rozmrozić, podgrzać. A w awaryjnej sytuacji – również ugotować.


Szybki obiad - superzdrowy

Szybki obiad – pod względem wartości – też może być na szóstkę. Chcesz znać sekret sukcesu? Muszą się w nim znaleźć trzy składniki. Po pierwsze, węglowodany złożone (masz do wyboru: makaron, ryż, kaszę lub mąkę). Po drugie, białko (znajdziesz je w mięsie, rybach, jajku i serze). Po trzecie, błonnik plus witaminy (są w warzywach i owocach). Zimą korzystaj z mrożonek – mrożone owoce i warzywa nie straciły nic na wartości. Proste, prawda?
 


Wypróbuj nasze przepisy na coś szybkiego na obiad dla dziecka:
 
Oceń artykuł

Ocena 4 na 22 głosy

Zobacz także

Popularne tematy