dieta karmiącej
Adobe Stock
Karmienie

Tygodniowy jadłospis dla karmiącej mamy: co dziś na obiad?

Jadłospis matki karmiącej musi być odpowiednio skomponowany, najlepiej przez dietetyka. Zapisz pdf z menu dla karmiącej mamy na każdy dzień tygodnia.

Układając jadłospis na czas karmienia piersią, pamiętaj — to nie jest czas na odchudzanie i stosowanie restrykcyjnych diet. Menu karmiącej mamy powinno być zróżnicowanie i bogate w składniki mineralne i witaminy. Potrzebujesz teraz o ok. 200–300 kcal więcej niż w ostatnim trymestrze ciąży. Dla dziecka jednak nie jest obojętne, czy te kalorie zyskasz, objadając się czekoladą, czy raczej pieczoną rybą z jarzynami. Jedz często: najlepiej 5–6 razy dziennie, za to małe porcje — dzięki temu nie będziesz tyła. Ten jadłospis dla karmiącej mamy powinien ci pomóc w planowaniu posiłków na cały tydzień. Możesz go też wydrukować lub zapisać.

Akademia Młodych Rodziców
Akademia Młodych Rodziców
Maluszek nie chce ssać? A może nie rozstaje się z piersią? Mamy gotowe rozwiązania!

Jadłospis dla karmiącej mamy (na cały tydzień)

Dieta karmiącej mamy zakłada zdrowe odżywianie. Jeśli jesteś zdrowa, twoje dziecko nie cierpi na alergię lub inne choroby wymagające specjalistycznego żywienia, możesz jeść wszystko, co lubisz. Kliknij link lub obrazek, wydrukuj lub zapisz pdf z jadłospisem karmiącej mamy na każdy dzień tygodnia:

Jadłospis matki karmiącej piersią (pdf)

jadłospis matki karmiącej piersią pdf
mamotoja.pl

Pod filmem znajdziesz jadłospis w formie tekstowej

Menu dla karmiącej - poniedziałek

I śniadanie: 2 kromki chleba pełnoziarnistego z masłem, sałatą i chudą wędliną, kawa zbożowa na mleku.
II śniadanie: sałatka owocowa z jogurtem naturalnym.
Obiad: zupa ogórkowa, pierś z indyka, ziemniaki, marchewka z groszkiem, kompot z mrożonych owoców.
Podwieczorek: budyń wiśniowy, sok.
Kolacja: sałatka jarzynowa z dodatkiem plasterka żółtego sera i szynki drobiowej, pieczywo mieszane, owoc, herbata owocowa.

Konkurs „Narodziny rodziny”
Konkurs „Narodziny rodziny”
Jesteś rodzicem niemowlaka? Opisz swoją historię i wygraj wózek spacerowy!


Sprawdź też menu na:

 

 

Zobacz także
cukrzyca u dziecka

Nauka: karmienie piersią obniża ryzyko zachorowania na cukrzycę

Karmienie piersią - fakty i mity [WIDEO]

Czy kobiety powinny być nakłaniane do karmienia piersią? [SONDA ULICZNA]

Nocne karmienie piersią

5 najwygodniejszych pozycji do karmienia piersią


Dieta kobiety w ciąży nie istnieje! Zobacz, najnowsze zalecenia dietetyka! [WIDEO]

dieta po porodzie
Adobe Stock
O połogu
Dieta po porodzie – naturalnym, cesarce, przykładowy jadłospis
Dieta po porodzie musi dostarczać energii i składników odżywczych, które pomogą zregenerować organizm po ciąży i porodowym wysiłku. Oto propozycje posiłków dla mamy na czas połogu: 7 dni, 5 zdrowych posiłków dziennie. Wydrukuj i nie trać czasu na kombinowanie, co ugotować!

Zdrowa dieta po porodzie jest niezbędna, żebyś mogła się zregenerować w połogu. Twój organizm po ciąży i porodzie jest osłabiony. Dlatego nie może teraz być mowy o odchudzaniu lub wykluczaniu z jadłospisu całych grup produktów. Pamiętaj też, że twój pokarm powstaje z krwi, nie tworzy się w jelitach ani przewodzie pokarmowym i nie powoduje u dziecka kolki czy wzdęć. Spis treści: Dieta po porodzie – ogólne zalecenia Dieta po cesarce Jadłospis po cesarce i po porodzie naturalnym Żywienie w połogu – dieta mamy karmiącej Dieta po porodzie – ogólne zalecenia Twoja codzienna dieta w połogu powinna być urozmaicona i bogata w odpowiednie składniki odżywcze. Komponując posiłki postaw na: przetwory zbożowe i węglowodany : pieczywo, kasze, makarony, ziemniaki. Dostarczają węglowodany złożone, które łagodnie i stopniowo podnoszą poziom glukozy we krwi. Dzięki temu dłużej jesteś syta. Cukry te mają jeszcze jedną zaletę: są najlepszym źródłem energii potrzebnej do wytwarzania mleka, a także do regeneracji organizmu po porodzie. zdrowe tłuszcze :  do przygotowywania potraw używaj najlepiej oliwy i oleju rzepakowego . Dodawaj je do sałatek lub podawaj z chlebem. Mają witaminę E wspomagającą rozwój dziecka. Pieczywo smaruj masłem . Pamiętaj, że twarda margaryna zawiera kwasy trans, które nie są zalecane w żadnej zdrowej diecie. nabiał, chude mięso, ryby morskie: co najmniej trzy razy dziennie jedz nabiał i chude mięso (drób, cielęcinę, wołowinę). 2–3 razy w tygodniu sięgnij po ryby morskie . Gotuj je, piecz w folii lub grilluj. Produkty te zawierają pełnowartościowe białko niezbędne do regeneracji organizmu, wapń dla mocnych kości oraz żelazo poprawiające kondycję. przyprawy: natka, koperek, majeranek, bazylia, estragon, tymianek, kminek.  warzywa i owoce - najzdrowsze...

mama, niemowlę, karmienie piersią
Karmienie
7 mitów o karmieniu piersią
Rezygnujesz z karmienia piersią, bo wydaje ci się, że coś jest nie tak? Masz za mało mleka, za małe piersi, za chudy pokarm? Stop! Sprawdź, co na pewno nie jest prawdą.
Przepisy dla karmiącej mamy
Fotolia/kolaż babyonline.pl
Karmienie
Przepisy dla karmiącej mamy - do druku
Dieta karmiącej mamy zwłaszcza na początku wymaga wyeliminowania niektórych produktów. Przygotowaliśmy gotowe przepisy pysznych i zdrowych potraw. Wystarczy tylko wydrukować i przygotować je w domu. Smacznego.
Nasze akcje
dziecko na szczepieniu
O szczepieniach
Szczególne znaczenie szczepień przeciw pneumokokom u niemowląt i dzieci w dobie pandemii COVID-19
Partner
mata na piknik
Pielęgnacja
Jedziecie na piknik? Oto 6 wskazówek, dzięki którym się uda
Partner
częste oddawanie moczu u dziecka
Zakupy
Szukasz najlepszego nocnika dla dziecka? Sprawdź nasz ranking!
Partner
Podróże z Marko BeSafe
Rozwój
Oto sposób na przewożenie dziecka 5 razy bezpieczniej niż dotąd!
Partner
Polecamy
Porady
jak ubierać noworodka latem
Noworodek
Jak ubierać noworodka latem, żeby go nie przegrzać?
Małgorzata Wódz
Nowe urlopy dla rodziców
Prawo i finanse
Nowe urlopy dla rodziców w 2022 roku: od kiedy więcej dni wolnych?
Małgorzata Sztylińska-Kaczyńska
Bon turystyczny: jak wykorzystać w 2022?
Aktualności
Gdzie można wykorzystać bon turystyczny – lista podmiotów + zmiany przepisów
Ewa Janczak-Cwil
Rabarbar w ciąży
Dieta w ciąży
Czy w ciąży można jeść rabarbar? Tak, ale trzeba pamiętać o jednej rzeczy
Luiza Słuszniak
imiona unisex
Imiona
Imiona unisex – jak nazwać dziecko bez wskazywania na płeć? 168 propozycji!
Ewa Janczak-Cwil
biegunka w ciąży
Zdrowie w ciąży
Biegunka w ciąży: przyczyny i leczenie rozwolnienia w ciąży i przed porodem
Ewa Janczak-Cwil
bon turystyczny do kiedy
Aktualności
Bon turystyczny 2022 – ważność bonu. Do kiedy można wykorzystać?
Małgorzata Wódz
zapłodnienie
Starania o dziecko
Zapłodnienie: przebieg, objawy, kiedy dochodzi do zapłodnienia
Magdalena Drab
Czop śluzowy
Przygotowania do porodu
Czop śluzowy – co to, jak wygląda, kiedy odchodzi?
Joanna Biegaj
wyprawka noworodka
Niemowlę
Wyprawka dla noworodka na lato: ubranka i rzeczy do szpitala [LISTA ZAKUPÓW]
Małgorzata Wódz
uczulenie na jad pszczeli / uczulenie na jad osy
Zdrowie
Uczulenie na jad pszczeli i jad osy: objawy, co robić i jak przebiega leczenie
Katarzyna Pinkosz
Szparagi w ciąży: czy można jeść, właściwości, przeciwwskazania
Dieta w ciąży
Szparagi w ciąży: czy można jeść, właściwości, przeciwwskazania 
Luiza Słuszniak
jak pobrać bon turystyczny
Prawo i finanse
Jak pobrać i aktywować bon turystyczny: instrukcja rejestracji na PUE ZUS (krok po kroku)
Milena Oszczepalińska
domowe sposoby na komary
Aktualności
Domowe sposoby na komary: co robić, żeby komary nie gryzły?
Joanna Biegaj
twardy brzuch w ciąży
Zdrowie w ciąży
Twardy brzuch w ciąży – kiedy napięty brzuch jest powodem do niepokoju?
Ewa Cwil
plan porodu
Lekcja 2
Plan porodu: jak go napisać, czy jest obowiązkowy? Wzór do druku
Małgorzata Wódz
pozytywny test ciążowy
Ciąża
Pozytywny test ciążowy – co dalej? Kiedy test ciążowy jest fałszywie pozytywny?
Joanna Biegaj
plamienie implantacyjne
Objawy ciąży
Plamienie implantacyjne: co to jest, jak wygląda, ile trwa? Czy zawsze występuje w ciąży?
Małgorzata Wódz