Kampania przeciw przemocy
fot. Achim Lippoth/Publicis Pixelpark

„Dotyk, który nigdy nie znika” – zobacz poruszającą kampanię przeciwko przemocy i wykorzystywaniu seksualnemu

Problem przemocy i wykorzystywania seksualnego dzieci wciąż jest aktualny. Zobacz najnowszą kampanię przeciwko nadużyciom wobec dzieci, promowaną hasłem „Dotyk, który nigdy nie znika”. Czy taki przekaz trafia do wyobraźni?
Hanna Szczesiak
Kampania przeciw przemocy
fot. Achim Lippoth/Publicis Pixelpark
Hasłem „Dotyk, który nigdy nie znika” („Some touches never leave”) organizacja Innocence in Danger chce zwrócić uwagę na problem przemocy wobec dzieci i wykorzystywania seksualnego.

Przekaz kampanii

Najnowsza kampania organizacji Innocence in Danger zwraca uwagę na problem przemocy i nadużyć seksualnych wobec dzieci. Plakaty przedstawiają dzieci  z widocznymi na ciele śladami dłoni dorosłych. W ten sposób twórcy kampanii chcą pokazać, że krzywdy, których doświadczają dzieci, pozostaną z nimi przez całe życie. Przekaz kampanii jest czytelny: cierpienie psychiczne dzieci nigdy nie zniknie i pozostanie z nimi na zawsze, wraz ze śladami dotyku oprawców.
Redakcja poleca: Grzeczne dzieci 1 - Kampania GADKI Fundacji Dzieci Niczyje
Wystartowała kampania edukacyjna GADKI przeciw wykorzystywaniu seksualnemu dzieci. Zobacz pierwszy z pięciu filmów promujących tę kampanię.

Pedofilia i przemoc wobec dzieci w Polsce

Każdego roku sądy rozpatrują ok. 1500 spraw dotyczących molestowania seksualnego dzieci. Niestety, część przestępstw nie zostaje zgłoszona i  sprawcy pozostają bezkarni. Kampania „Some touches never leave” zwraca uwagę nie tylko na wykorzystywanie seksualne dzieci, ale także na przemoc w rodzinie – bicie i poniżanie. Każdy „zły dotyk” zostawia na ciele i w psychice dziecka ślad.

Zobacz plakaty:

Kampania przypomina akcję „Zły dotyk boli przez całe życie”. Czy powstawanie takich kampanii jest skuteczne? Czy takie plakaty, mocne, ale nie drastyczne, przemawiają do wyobraźni?

Polecamy: Masz córkę? Musisz zobaczyć ten film!
 
Oceń artykuł

Ocena 6 na 2 głosy

Zobacz także

Popularne tematy