Trzecia edycja akcji Pampers i UNICEF
Już po raz trzeci rusza program współpracy marki Pampers i UNICEF, które łączą siły w walce ze śmiertelną chorobą – tężcem noworodkowym.
- Materiały prasowe Pampers
Rusza trzecia edycja akcji Pampers i UNICEF „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka”
Akcja „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka” ma na celu ochronę życia dzieci w najbardziej zagrożonych tężcem regionach świata i pomoc w całkowitym wyeliminowaniu zagrożenia tą chorobą do 2015 roku. Trzecia edycja akcji Pampers i UNICEF potrwa od początku stycznia do końca marca 2011 roku. Do akcji może przyłączyć się każdy – kupując dowolny produkt Pampers z logo UNICEF. Mechanizm jest bardzo prosty: za każdą zakupioną paczkę pieluszek lub chusteczek Pampers z logo UNICEF, marka Pampers przekazuje organizacji UNICEF równowartość jednej szczepionki przeciwtężcowej. Polską edycję akcji już po raz drugi wspiera aktorka i mama pięciorga dzieci, Małgorzata Ostrowska-Królikowska. Po wyprawie do Etiopii w lutym 2010, teraz, wraz z ekipą Pampers i UNICEF, gwiazda odwiedziła Burkina Faso, aby osobiście poznać warunki życia tamtejszych kobiet i ich dzieci.
Zdecydowałam się ponownie wesprzeć akcję Pampers-UNICEF, widząc ogromne efekty jakie przynosi. To wspaniale, że do tej pory dzięki zaangażowaniu rodziców udało się uratować już tyle milionów kobiet i dzieci! Wiem jednak, że nasza pomoc jest wciąż bardzo potrzebna. W Burkina Faso widziałam kolejki kobiet czekających na dawkę szczepionki przeciwtężcowej. Byłam poruszona warunkami sanitarnymi, w jakich odbywają się tam narodziny dzieci i opieka nad młodymi matkami. Poznałam historie kobiet, których dzieci zmarły z powodu tężca i które chcą uchronić przed nim kolejne pokolenia - mówi Małgorzata Ostrowska-Królikowska, która w październiku odwiedziła Afrykę.
Tężec jest chorobą, o której Europa już niemal zapomniała. Jednak w rozwijających się regionach świata wciąż stanowi ona śmiertelne zagrożenie. Co roku, z powodu zakażenia bakterią tężca umiera 59 000 noworodków (roczny raport Światowej Organizacji Zdrowia 2008, Lancet 12.05.10). Można temu zapobiec, prowadząc systematyczne programy szczepień – jest to prosty i skuteczny sposób eliminowania choroby. Dzięki współpracy Pampers i UNICEF, na świecie do tej pory udało się uchronić przed tężcem już 100 milionów kobiet i ich dzieci. Nadal jednak szacuje się, że co 9 minut umiera z jego powodu jedno dziecko.
Poruszające słowa na temat zagrożenia tężcem wypowiedział dr Rownak Khan, Starszy Specjalista ds. Zdrowia UNICEF: Tężec to choroba odzwierciedlająca nierówność w dostępie do opieki zdrowotnej na świecie. Większość umierających choruje w domu, bez pomocy lekarskiej. A przecież można uchronić ich życie stosując szczepionki. Dlatego musimy współpracować teraz bardziej niż kiedykolwiek, aby pomóc tysiącom dzieci szczególnie bezbronnym wobec tej choroby.
Na pomoc oczekuje wciąż 170 milionów kobiet i dzieci w najbiedniejszych regionach świata. Jednym z krajów objętych programem eliminowania tężca realizowanym przez UNICEF jest Burkina Faso.
Jako uczestnik wyprawy i matka piątki dzieci, z całego serca pragnę pomóc tamtejszym dzieciom i ich mamom. Dlatego właśnie przyłączyłam się do akcji. Wyjazd do Burkina Faso po raz kolejny utwierdził mnie w przekonaniu, jak wiele mogą zmienić programy takie jak akcja Pampers i UNICEF „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka”. Dlatego namawiam wszystkie mamy, aby przyłączyły się do tej inicjatywy. Dotychczasowe wyniki akcji pokazały, jak wiele może zmienić jeden prosty gest każdej z nas! – mówi Małgorzata Ostrowska-Królikowska.
W zorganizowanej przez Pampers i UNICEF wyprawie do Burkina Faso wziął również udział ceniony fotograf, Marcin Suder. Niezwykle poruszające zdjęcia jego autorstwa są przedstawione na specjalnej wystawie, którą już od dziś - 10 stycznia 2011 roku wszyscy chętni mogą obejrzeć w centrum handlowym Złote Tarasy w Warszawie. Wystawa będzie otwarta przez dwa tygodnie, do 23 stycznia 2011.
Partnerami tegorocznej edycji akcji Pampers-UNICEF „1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka” są: magazyn „Twoje Dziecko” oraz portal www.babyonline.pl
Więcej informacji na temat akcji Pampers-UNICEF na stronie Świata Pampers, www.pampers.pl