GRY
 
 

Kim jest Sofia? Nowa kampania UNICEF-u ma 500 twarzy

Sofia to dziecko. Dziecko, które ma twarz setek innych ofiar wojen i konfliktów na świecie.

fot. Unicef Sweden
Dzieci są najbardziej bezbronnymi ofiarami wojen. Często są bezimienne, a ich sylwetki zlewają się z innymi. Każda jest jednak ważna i powinna być zapamiętana. Czy tak się dzieje?

Kim jest Sofia?

Do realizacji tej kampanii, UNICEF zatrudnił agencję PixelGrinder, którą znamy z realizacji takich projektów jak Avatar, Przygody Tintina, czy Planeta Małp. Dlaczego jest to ważne? Ponieważ spot reklamowy wykonany został w technice 3D. 

Twarze 500 dzieci, uciekinierów z Sudanu, Burundi, oraz Ukrainy, tworzą jeden, niezwykły obraz dziewczynki o imieniu Sofia.  "Stworzyliśmy Sofię, żeby dać wizerunek tym wszystkim dzieciom, które są dla nas niewidoczne"– powiedział rzecznik UNICEF- u, Andreas Ericsson. Dlaczego akurat imię Sofia? Według badań, było to najbardziej popularne imię w 2015 r.  
Redakcja poleca: Jak wybrać fotelik samochodowy dla starszego dziecka?
Wielu rodziców zastanawia się, co powinni wziąć pod uwagę przy wyborze fotelika dla dziecka. Czy ty też masz ten problem? Jeżeli twoja odpowiedz jest tiwerdząca, obejrzyj film i dowiedz się jak dobrać fotelik dla starszego dziecka.

Kogo reprezentuje Sofia?

Spot reklamowy zamieszczony na szwedzkiej stronie UNICEF-u, wyjaśnia całą ideę. Sofia ma reprezentować 3 różnych dzieci. Pierwsze to te, które ucieka przed napastnikami z bronią, drugie podróżuje na pontonie przez zimne noce, trzecie zaś reprezentuje tych wszystkich, którzy pragną kontynuować swoją edukację. 



Każde z 250 milionów dzieci, które żyją w kraju, gdzie toczy się wojna, bądź ucieka przed nią do innych krajów, marzy o najprostszych rzeczach. Bezpieczeństwie, domu, nauce, normalności.
"Sofia jest symbolem wszystkich osieroconych dzieci, tych które przestają się dobrze odżywiać i tych, które pozostawiają swoje domy, by odnaleźć bezpieczeństwo"- podsumowuje Andreas Ericsson.

Zobacz także: Stop przemocy-przejmujący film UNICEF-u.

Ocena (1 ocena)

5.0
Doładuj
Przeładuj