GRY
 
 

Czego twoje dziecko nauczy się w przedszkolu?

Podstawa programowa to dokument, który wyznacza główny cel całej edukacji przedszkolnej oraz to jakie zadania muszą być realizowane, by dzieci osiągnęły konkretne umiejętności przed pójściem do szkoły. Warto wiedzieć jak powinno wyglądać wychowanie i nauczanie naszych przedszkolaków. Czy podstawa zawiera wszystko, co ważne?

Emocjonalny rozwój dziecka - dziecko na koniec wychowania przedszkolnego wg podstawy programowej powinno już:

  1. Rozpoznawać i nazywać podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem.
  2. Szanować emocje swoje i innych osób.
  3. Przeżywać emocje w sposób umożliwiający mu adaptację w nowym otoczeniu, np. w nowej grupie dzieci, nowej grupie starszych dzieci, a także w nowej grupie dzieci i osób dorosłych.
  4. Przedstawiać swoje emocje i uczucia, używając charakterystycznych dla dziecka form wyrazu.
  5. Rozstawać się z rodzicami bez lęku, mając świadomość, że rozstanie takie bywa dłuższe lub krótsze.
  6. Rozróżniać emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne, mieć świadomość, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie.
  7. Szukać wsparcia w sytuacjach trudnych dla niego emocjonalnie; wdrażać swoje własne strategie, wspierane przez osoby dorosłe lub rówieśników.
  8. Zauważać, że nie wszystkie przeżywane emocje i uczucia mogą być podstawą do podejmowania natychmiastowego działania, panować nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na własną kolej w zabawie lub innej sytuacji.
  9. Wczuwać się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia (empatia).
  10. Dostrzegać, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania, przejawia w stosunku do nich życzliwość i troskę.
  11. Dostrzegać emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej.
Redakcja poleca: Rozwój umiejętności motorycznych dziecka [WIDEO]
Jak wspierać rozwój motoryczny dziecka podczas zabawy i zwykłych domowych czynności? Zobacz, co radzi Dorota Maciejec, psycholog dziecięcy.
Doładuj
Przeładuj