5 trików, by przekonać dziecko do owoców

Dla większości dzieci to przysmak, ale niektóre maluchy odmawiają jedzenia owoców. Są sposoby, by je do tego przekonać.
Dziecku nieporęcznie jest jeść owoce w całości (chociaż niektóre maluchy to uwielbiają!). Jeżeli podasz mu jabłko, gruszkę lub banana w małych cząstkach, nawet nie zauważy, że właśnie zjadł całą dużą porcję.

Oto inne sprawdzone sposoby ciekawego podania owoców:

1. Wprowadź „owocowe ranki”

Rano, najlepiej jeszcze do łóżka, podawaj malcowi owoc niespodziankę, codziennie inny. To miłe powitanie dnia. Pamiętaj jednak, że owoc nie może zastąpić śniadania!
Redakcja poleca: Dieta rocznego dziecka - film
Kiedy wprowadzać nowe pokarmy do diety niemowlaka? Czy to prawda, że roczne dziecko może jeść niemal wszystko? Posłuchaj porad pediatry.

2. Mieszaj owoce z mlekiem, jogurtem

Zaserwuj na deser owocowy milkshake w wysokiej szklance ze słomką. Możesz dosłodzić napój rozpuszczalną czekoladą lub miodem (jeśli malec nie jest uczulony). Zawsze jednak spróbuj najpierw podać koktajl bez dodatkowej porcji cukru lub miodu. Dobrym sposobem na "dosłodzenie" napoju jest dodanie dojrzałego banana.

3. Zrób lody sorbetowe

Zgniecione owoce wymieszaj z serkiem homogenizowanym i zamroź w pojemniczkach. Najlepsze są lody ze słodkich owoców (arbuz, brzoskwinie, truskawki). Można je też przygotować bez dodatku serka.

4. Upiecz owoce w cieście

Śliwki lub brzoskwinie ukryj w zawijanym cieście francuskim. Zrób szarlotkę na ciepło lub upiecz malutkie ciastka, do których zamiast połowy cukru dodaj zmiksowane truskawki lub wiśnie.

5. Serwuj owoce na ciepło

Jabłko oraz banana możesz upiec w piekarniku lub na grillu. Polej owoc odrobiną gęstej czekolady albo syropem karmelowym. W wersji light – rozgnieć banana widelcem (papka jest znacznie słodsza niż cały owoc), a jabłuszko zetrzyj na tarce i upraż na beztłuszczowej patelni. Możesz do niego dodać trochę cukru i cynamonu lub zrobić pudding z kleikiem ryżowym.

3 X NIE w owocowej diecie

Próbując przekonać wybrednego malucha do świeżych witamin, pamiętaj, aby:

Nie dawać dziecku do picia za dużo soków. Soczki, szczególnie te przecierowe, zawierają mnóstwo cukru i są bardzo sycące. Gdy smyk pije ich za dużo, może mieć gorszy apetyt.


Nie przesadzać z... kompotami. Długie gotowanie pozbawia owoce witamin. Nie ma to jak surowy, świeży owoc!


Nie zapominać o mrożonkach. Późną jesienią i zimą to bezcenne źródło kolorowych, smacznych i zdrowych owoców za dość przystępną cenę. Możesz je rozmrozić i... używać do woli.



 
Oceń artykuł

Ocena 6 na 1 głos

Zobacz także

Popularne tematy