niemowlę, kuchnia, owoce
fot. Panthermedia

Przekąski dla dzieci

Powinny być zdrowe, urozmaicone i dostosowane do wieku. Tak by uzupełniały żywieniowe potrzeby dziecka.
niemowlę, kuchnia, owoce
fot. Panthermedia
Po małe co nieco sięgamy najczęściej między głównymi posiłkami. Warto jednak zwrócić uwagę, by nie podawać dziecku przekąsek tuż przed obiadem czy kolacją – chodzi o to, żeby nie zaspokoić ich apetytu i nie odbierać ochoty na coś bardziej pożywnego.

A oto przekąski, które służą zdrowiu:

Świeże warzywa i owoce – to skarbnica witamin i cennego błonnika. Te przeznaczone dla maluchów wcześniej warto obrać i wyciąć z nich gniazda nasienne oraz pestki.

Soki – najwartościowsze są  przecierowe, bo oprócz witamin i soli mineralnych zawierają też ważny błonnik.

Bakalie – suszone owoce są dosyć kaloryczne, ale bogate w błonnik, orzechy zaś zawierają cenne kwasy tłuszczowe. Jednak ze względu na możliwość zakrztuszenia podawaj je dzieciom powyżej 2. roku życia.

Chrupki kukurydziane – ta niskokaloryczna przekąska słabo syci, dlatego dobra jest dla tych, którzy uwielbiają podjadać.

Czekolada – najzdrowsza ze słodyczy. Zawiera bowiem dużo magnezu (zwłaszcza gorzka), żelaza i wapnia (najwięcej mleczna).

Ciastka – może to być np. drożdżówka z serem czy owocami albo herbatniki z mąki pełnoziarnistej. Dostarczają energii oraz błonnika.

Jogurt – dobre źródło białka i wapnia. Mały kubeczek zmieści się nawet do tornistra. Jogurt naturalny można wymieszać z owocami.
Redakcja poleca: Zrób z nami słodkie kosteczki na Halloween
Zobacz, jak w kilka minut zrobić z dziećmi pyszne i efektowne słodkości na Halloween.
Oceń artykuł

Ocena 6 na 2 głosy

Zobacz także

Popularne tematy