GRY

Niedzielny stres pracujących mam (jak wygrać z tym potworem!)

Ból brzucha, napięcie, wyrzuty sumienia, nawet kłopoty ze snem – to wszystko pojawia się w niedzielę, na samą myśl o tym, że w poniedziałek trzeba zostawić dziecko i iść do pracy? Niedzielny stres dobrze znają pracujące mamy. Jak sobie z nim radzić?

niebieski potworek - symbol niedzielnego stresu
fot. Fotolia
Podobno 3 na 4 osoby czują stres przed poniedziałkiem i powrotem do pracy po weekendzie – tak mówi facet w reklamie środków uspokajających. Myślę, że przypadku mam jest inaczej, 4 na 4, okrągłe 100 % z nas czuje stres. I nie ma to szczególnego znaczenia, w jakim wieku jest dziecko. Choć na pewno zostawianie dziecka płaczącego w żłobku, po wspólnie spędzonym weekendzie, jest koszmarnie trudne. Co robić, by zmniejszyć stres? Oto rady psychologa, Beaty Chrzanowskiej.
  1. Pogódź się z tym, że stres przed poniedziałkiem zdarza się każdej mamie, która postanowiła wrócić do pracy.
  2. Zadbaj o najlepszą opiekę dla dziecka, w czasie kiedy ty jesteś w pracy. Sprawdzona opiekunka, babciac czy tata którzy kochają dziecko nad życie – oni tak samo dobrze, jak ty potrafią zająć się dzieckiem.
  3. Dziecko pod czułą opieką taty czy niani, nawet nie zauważy, że mamy nie było przez jakiś czas.
  4. Nie daj sobie wmówić że jesteś złą mamą  bo zaniedbujesz dziecko! Dziecko nie potrzebuje obecności mamy non-stop, potrzebuje obecności dobrego, spokojnego dorosłego, który w czasie gdy mama jest w pracy, będzie potrafił zająć się dzieckiem.
  5. Zadbaj o  pozostawienie pokarmu  w odpowiedniej ilości jeśli nadal karmisz piersią. Jak odciągać pokram? Znamy najlepsze sposoby!
  6. Jeśli to możliwe rozpocznij powrót do pracy od 1/2 etatu.
  7. Zadbaj o siebie - spokojna mama to spokojniejsze dziecko.
  8. Jeśli nie musisz wracać do pracy ze względów finansowych i nie czujesz się na siłach aby to zrobić, zostań jeszcze jakiś czas w domu.

Co jeszcze możesz zrobić?

Staraj się też nie poddawać złemu nastrojowi. Zmęczona i zestresowana nie zapomnij o tym, że są rzeczy, który każdy z nas może zrobić, by poprawić nastrój i nie dać się depresji. Oto 12 rzeczy, które podnoszą poziom serotoniny, czyli hormonu szczęścia w naszym organizmie.


O bananach (łagodzą objawy stresu), orzechach (dostarczają magnez, mają kwas Omega-3), zielonych, liściastych warzywach (dodają energii) oraz o spacerach i uśmiechach warto pamiętać zawsze, nie tylko, gdy dopada nas stres przed poniedziałkiem.

Polecamy też naśladowanie mniej spiętych mam, przeczytajcie: 5 rzeczy, które szczęśliwe mamy robią inaczej.

Dużo spokoju, Kochane Mamy!

Redakcja poleca: Trenuj z dzieckiem uważność – to pomoże mu osiągnąć sukces!
Co oznacza uważność i dlaczego warto ją trenować już od dziecka? Zapytaliśmy eksperta w tej dziedzinie, Agnieszkę Pawłowską, certyfikowaną nauczycielkę MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction, czyli redukcji stresu w oparciu o uważność), a także autorkę książeczek dla najmłodszych, dzięki którym dziecko może uczyć się uważności na co dzień.

Ocena (2 oceny)

6.0
Doładuj
Przeładuj

Popularne tematy

To Cię zainteresuje

Narzędzia dla mam

Więcej

Rozwiąż Quiz

Witajcie, wakacje!