Joga dla początkujących: Dhanurasana, czyli pozycja łuku

Dhanurasana, zwana również pozycją łuku, to sekwencja jogi, którą powinny praktykować szczególnie osoby, które cierpią na chroniczne zmęczenie lub mają wady postawy. Skutecznie pomaga też pozbyć się bólu kręgosłupa.

Zobacz inne z serii: Joga dla początkujących (7)

W ramach naszej akcji Lato z Mamo To Ja przedstawiamy wam co tydzień instrukcję wykonania kolejnych podstawowych sekwencji jogi. Wiecie już, jak zrobić Powitanie Słońca oraz Shalabhasana, czyli pozycję świerszcza. Dziś pochodzący z New Delhi w Indiach nauczyciel jogi, Jimmy z Yoga Retreatment w Pałacu Komierowo, pokazuje, jak wykonać pozycję łuku, czyli Dhanurasana. Zobaczcie materiał wideo i przećwiczcie tę asanę w praktyce!

Spis treści:

Co daje praktykowanie pozycji łuku?

Poprzez silne wygięcie kręgosłupa do tyłu, a tym samym stymulację układu nerwowego, pozycja łuku pomaga pozbyć się lęku i niepokoju, a także chronicznego zmęczenia, bo genialnie dodaje energii. Sprawdza się w przypadku kłopotów z układem oddechowym. Ma też właściwości korygujące postawę. Poradzi sobie nawet z dyskopatią lędźwiową. – W przypadku bolesnych problemów z kręgosłupem praktykuj tę asanę kilka razy dziennie. W ciągu dwóch dni ból powinien minąć – obiecuje Jimmy.

Dhanurasana: opis sekwencji

Połóż się na macie brzuchem do dołu. Zegnij nogi. Złap się za stopy. Weź wdech. Trzymając się za stopy, podnieś się maksymalnie z maty. Cały czas wstrzymuj oddech. Wytrzymaj w pozycji od 10 do 15 sekund. Weź wydech i powoli wróć na matę.
Przypominamy, że w ramach akcji Lato z Mamo To Ja mamy dla was coś wyjątkowego na miły początek każdego tygodnia. Co poniedziałek o 18.30 na naszym profilu na Facebooku pojawia się nowy film z kolejnymi pozycjami jogi. Zapraszamy do korzystania!

Zobacz także:
Oceń artykuł

Ocena 0 na 0 głos

Zobacz także

Popularne tematy