Kabaczek dla karmiącej mamy
fot. Fotolia

Dlaczego kabaczek to dobre warzywo dla karmiącej?

Kabaczek kształtem przypomina ogórka lub cukinię, ale ma jasnozieloną skórkę. To smaczne i lekkostrawne warzywo, czyli… idealne dla karmiącej mamy. Sprawdź dlaczego jeszcze.
Aleksandra Sobieraj
Kabaczek dla karmiącej mamy
fot. Fotolia
Choć kabaczek bywa nazywany cukinią, nie jest nią. Bo kabaczek to inne warzywo, choć z tej samej co ona  rodziny, z której pochodzi także dynia czy patison (rodzina dyniowatych). Wywodzi się z południowej części Ameryki Środkowej, ale jest popularnym warzywem w Europie, Rosji, a także na Bałkanach.

 Co dobrego w kabaczku?

Kabaczek jest niskokaloryczny, ale nie ma dużych wartości odżywczych, bo aż w 89 porc. składa się z wody. Zawiera nieduże ilości witamin: A, B1, B2, C, a także wapń, magnez, fosfor. Odkwasza organizm, a dzięki zawartości błonnika pokarmowego przyspiesza perystaltykę jelit. Kabaczek zawiera sporo związków o charakterze zasadowym, które odkwaszają organizm i przyspieszają przemianę materii. Podobnie jak blisko spokrewniona z nim cukinia, również kabaczek nie kumuluje metali ciężkich z gleby.

Zobacz też: Co robić, by nawał pokarmu nie przeszedł w zapalenie piersi?
Redakcja poleca: Jak karmić piersią niemowlę?
Powodzenie w karmieniu piersią często zależy od tego, co wydarzy się w pierwszych dniach życia dziecka. Sprawdź najważniejsze zasady karmienia piersią niemowlaka.

Czy karmiąca mama może jeść kabaczka?

Tak, karmiąca mama może bez obaw jeść kabaczka. Młode kabaczki można jeść ze skórką, bardziej dojrzałe warto obierać, ponieważ twarda skórka może być ciężkostrawna.

Kiedy jest najlepszy sezon na kabaczka?

Kabaczkowy sezon trwa od początku lipca do końca października. Poza sezonem niekiedy dostępne są kabaczki importowane.

Zobacz też: Poznaj 5 rad, jak uniknąć jesiennych infekcji

Jak jeść kabaczka?

Kabaczka można jeść na surowo (raczej tylko młode okazy), smażyć, np. placki z kabaczka lub krążki w cieście, piec, np. po nafaszerowaniu, gotować i dusić. Można go wykorzystywać jako dodatek do zup, sałatek, a także soków warzywnych.

Czytaj też na Polki.pl: Warzywa wspomagające zdrową dietę
Oceń artykuł

Ocena 6 na 1 głos

Zobacz także

Popularne tematy