dieta w ciąży, jadłospis w ciąży, menu w ciąży, kalorie w ciąży, zdrowa dieta w ciąży, ciążowe przepisy
fot. Fotolia

7-dniowy jadłospis dla przyszłej mamy - do druku

Przybierasz na wadze i cieszysz się - tak może być tylko w ciąży. Wykorzystaj te chwile, ale jedz zdrowo. Mamy dla ciebie specjalne menu dla ciężarnej na każdy dzień tygodnia ułożone przez dietetyka i autorkę książki o diecie przyszłych mam Edytę Gulińską.
dieta w ciąży, jadłospis w ciąży, menu w ciąży, kalorie w ciąży, zdrowa dieta w ciąży, ciążowe przepisy
fot. Fotolia
O wagę w ciąży warto zadbać - to nie tylko kwestia estetyki, ale i zdrowia, twojego i dziecka. Musisz wiedzieć, że zapotrzebowanie na energię wzrasta dopiero od 4. miesiąca ciąży. I nie tak bardzo, jak się powszechnie uważa. W tym czasie będziesz potrzebowała tyko 300 kcal więcej w ciągu dnia. Taką wartość mają 3 szklanki chudego mleka, 3 plasterki sera żółtego czy 2 banany. Twoja waga w ciąży nie powinna urosnąć zbyt dużo ponad normę.

Kliknij w jadłospis dla kobiety w ciąży i wydrukuj!

Poniżej jadłospis, który dostarczy ci energii i zapewni odpowiednią ilość składników odżywczych. Ułożono go dla kobiety o umiarkowanej aktywności, która przed ciążą ważyła ok. 55 kg. Jeśli twoje parametry są większe, wprowadź 2 lub więcej porcji zbożowych, np. kromkę chleba oraz 100 g warzyw, np. średniej wielkości marchew lub porcję owoców.
 
UWAGA: jeśli nie widzisz naszej galerii zakupowej, dodaj Mamotoja.pl do białej listy w Adblock.   
Nie zapominaj również o tym, że w ciąży powinnaś dużo pić, a najlepszym napojem, który powinien ci stale towarzyszyć, jest woda. Picie jej pozwala przezwyciężyć różne ciążowe dolegliwości, np. nudności, zaparcia, a także uczucie zmęczenia, które często związane jest z odwodnieniem. Najlepiej pić wodę niskozmineralizowaną, którą mogą uzupełnić soki owocowe, warzywne, mleko, herbatki ziołowe i owocowe w odpowiedniej ilości
  [content:0_18528,0_8542,0_6501,0_4747:CMNews]



Kliknij w jadłospis dla kobiety w ciąży, ułożony przez dietetyka Edytę Gulińską, autorkę książki „Jem dla dwojga, nie z dwoje”. Wydrukuj go i powieś w widocznym miejscu w kuchni.

 
jadłospis w ciąży, odżywianie w ciąży, dieta w ciąży

Wydrukuj też:   [content:0_18528,0_8542,0_6501,0_4747:CMNews]  
 


Kliknij w jadłospis dla kobiety w ciąży, wydrukuj go i powieś w widocznym miejscu w kuchni.
 
jadłospis w ciąży, odżywianie w ciąży, dieta w ciąży

Wydrukuj też:
Czytaj też: Najważniejsze zasady żywienia w ciąży



Kliknij w jadłospis dla kobiety w ciąży, wydrukuj go i powieś w widocznym miejscu w kuchni.
 
jadłospis w ciąży, odżywianie w ciąży, dieta w ciąży

Wydrukuj też:
Rozwiąż test: Czy wiesz, jak dbać o dietę w ciąży?
 


Kliknij w jadłospis dla kobiety w ciąży, wydrukuj go i powieś w widocznym miejscu w kuchni.
 
jadłospis w ciąży, odżywianie w ciąży, dieta w ciąży

Wydrukuj też:
Sprawdź też: Smaki i smaczki, czyli przepisy dla ciężarnych!!!
 


Kliknij w jadłospis dla kobiety w ciąży, wydrukuj go i powieś w widocznym miejscu w kuchni.
 
jadłospis w ciąży, odżywianie w ciąży, dieta w ciąży

Wydrukuj też:
Poznaj: Pięć niezbędnych składników w ciążowej diecie
 


Kliknij w jadłospis dla kobiety w ciąży, wydrukuj go i powieś w widocznym miejscu w kuchni.
 
jadłospis w ciąży, odżywianie w ciąży, dieta w ciąży

Wydrukuj też:
Poznaj: Dietę orkiszową idealną dla kobiet w ciąży
 


Kliknij w jadłospis dla kobiety w ciąży, wydrukuj go i powieś w widocznym miejscu w kuchni.
 
jadłospis w ciąży, odżywianie w ciąży, dieta w ciąży


Sprawdź też: Ile żelaza potrzebujesz w ciąży?
  [content:0_22607,8_270,0_13497,0_14288:CMNews]
Redakcja poleca: #MamaBezPorównania: z tatą na kajaki [WIDEO]
Uprawianie sportów z dzieckiem jest ważne dla rodziców - wynika z badań IQS i Mamo, To Ja. A jak to wygląda w praktyce? Ten zabawny filmik wyjaśnia wszystko.
Doładuj
Przeładuj