dieta w ciąży jadłospis
fot. Fotolia

Dieta w ciąży – jadłospis na 7 dni [DO DRUKU]

Przybierasz na wadze i cieszysz się – tak może być tylko w ciąży. Wykorzystaj te chwile, ale jedz zdrowo. Mamy dla ciebie specjalne menu dla ciężarnej na każdy dzień tygodnia ułożone przez dietetyka i autorkę książki o diecie przyszłych mam Edytę Gulińską.
Małgorzata Wódz
dieta w ciąży jadłospis
fot. Fotolia
O wagę w ciąży warto zadbać – to nie tylko kwestia estetyki, ale i zdrowia, twojego i dziecka. Musisz wiedzieć, że zapotrzebowanie na energię wzrasta dopiero od 4. miesiąca ciąży. I nie tak bardzo, jak się powszechnie uważa. W tym czasie będziesz potrzebowała tylko 300 kcal więcej w ciągu dnia. Taką wartość mają 3 szklanki chudego mleka lub 3 plasterki sera żółtego albo 2 banany. Twoja waga w ciąży nie powinna urosnąć zbyt dużo ponad normę. Aby tak się stało, musisz zadbać o dietę w ciąży. Sprawdź więc, ile kalorii w ciąży powinnaś zjadać w każdym trymestrze.

Poniżej jadłospis, który dostarczy ci energii i zapewni odpowiednią ilość składników odżywczych. Ułożono go dla kobiety o umiarkowanej aktywności, która przed ciążą ważyła ok. 55 kg. Jeśli ważysz więcej lub jesteś bardzo aktywna, wprowadź 2 lub więcej porcji zbożowych, np. kromkę chleba oraz 100 g warzyw, np. średniej wielkości marchew lub porcję owoców.
  
Nie zapominaj również o tym, że w ciąży powinnaś dużo pić, a najlepszym napojem, który powinien ci stale towarzyszyć, jest woda (przeczytaj więcej na ten temat: Co pić w ciąży). Picie jej pozwala przezwyciężyć różne ciążowe dolegliwości, np. nudności, zaparcia, a także uczucie zmęczenia, które często związane jest z odwodnieniem. Najlepiej pić wodę niskozmineralizowaną, którą mogą uzupełnić soki owocowe, warzywne, mleko, herbatki ziołowe i owocowe w odpowiedniej ilości.

Spis treści:

Dieta w ciąży – jadłospis na poniedziałek

Kliknij w jadłospis dla kobiety w ciąży, ułożony przez dietetyka Edytę Gulińską, autorkę książki „Jem dla dwojga, nie za dwoje”. Wydrukuj go i powieś w widocznym miejscu w kuchni.

 
jadłospis w ciąży, odżywianie w ciąży, dieta w ciąży

Dieta w ciąży – jadłospis na wtorek

Kliknij w jadłospis dla kobiety w ciąży, wydrukuj go i powieś w widocznym miejscu w kuchni.
 
jadłospis w ciąży, odżywianie w ciąży, dieta w ciąży

Dieta w ciąży – jadłospis na środę

Kliknij w jadłospis dla kobiety w ciąży, wydrukuj go i powieś w widocznym miejscu w kuchni.
 
jadłospis w ciąży, odżywianie w ciąży, dieta w ciąży

Dieta w ciąży – jadłospis na czwartek

Kliknij w jadłospis dla kobiety w ciąży, wydrukuj go i powieś w widocznym miejscu w kuchni.
 
jadłospis w ciąży, odżywianie w ciąży, dieta w ciąży

Dieta w ciąży – jadłospis na piątek

Kliknij w jadłospis dla kobiety w ciąży, wydrukuj go i powieś w widocznym miejscu w kuchni.
 
jadłospis w ciąży, odżywianie w ciąży, dieta w ciąży

Dieta w ciąży – jadłospis na sobotę

Kliknij w jadłospis dla kobiety w ciąży, wydrukuj go i powieś w widocznym miejscu w kuchni.
 
jadłospis w ciąży, odżywianie w ciąży, dieta w ciąży

Dieta w ciąży – jadłospis na niedzielę

Kliknij w jadłospis dla kobiety w ciąży, wydrukuj go i powieś w widocznym miejscu w kuchni.
 
jadłospis w ciąży, odżywianie w ciąży, dieta w ciąży

Sprawdź też:
Redakcja poleca: Jak przygotować dziecko do pójścia do przedszkola? [WIDEO]
Aby dobrze przygotować dziecko do pójścia do przedszkola, należy umożliwić mu wcześniejszy kontakt z innymi dziećmi oraz pozwolić na poznanie przedszkola, do którego będzie uczęszczało. Warto również czytać książki o przedszkolu dla dzieci, a także – o czym często rodzice zapominają – zadbać o swoje pozytywne nastawienie, to też ma duże znaczenie!
Oceń artykuł

Ocena 4 na 58 głosy

Zobacz także

Popularne tematy